Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

OK. Så du eier et firma 100 % og vil at firmaet skal kjøpe en bolig som du så kan leie? Til markedspris? Vel, boligen er fortsatt ikke din personlig da firmaet er en egen juridisk enhet. Du vet vel også at kravet til egenkapital er høyere for et firma enn for privatpersoner? Og at du ikke kan behandle et firma som din egen lommebok, så alt må skje på markedsmessige vilkår?

Jeg har litt vondt for å tro at du driver et firma så uvitende som du virker å være. Du får ta et heftig utbytte da, så får du råd til å kjøpe bolig.

Anonymkode: 005ed...8cf

Det var da litt spydig? Men det er sant, jeg har ikke startet firma og jeg driver det ikke i den forstand. Jeg er fortsatt oppført som en av eierne. 

Utbytte er også en mulighet. Det er sant. Jeg fikk svar på hva jeg lurte på. 

Anonymkode: 3895a...7b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var da litt spydig? Men det er sant, jeg har ikke startet firma og jeg driver det ikke i den forstand. Jeg er fortsatt oppført som en av eierne. 

Utbytte er også en mulighet. Det er sant. Jeg fikk svar på hva jeg lurte på. 

Utbytte må være til alle aksjonærer da, bare nevner det. Du må sette deg inn i grunnleggende selskapsrett!! (Begynner å bli litt red for at du skal gjøre noe ulovlig her, TS, for du virker så fjern. Det er derfor jeg er litt streng). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Utbytte må være til alle aksjonærer da, bare nevner det. Du må sette deg inn i grunnleggende selskapsrett!! (Begynner å bli litt red for at du skal gjøre noe ulovlig her, TS, for du virker så fjern. Det er derfor jeg er litt streng). 

Klar over det.

😕 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

OK. Så du eier et firma 100 % og vil at firmaet skal kjøpe en bolig som du så kan leie? Til markedspris? Vel, boligen er fortsatt ikke din personlig da firmaet er en egen juridisk enhet. Du vet vel også at kravet til egenkapital er høyere for et firma enn for privatpersoner? Og at du ikke kan behandle et firma som din egen lommebok, så alt må skje på markedsmessige vilkår?

Jeg har litt vondt for å tro at du driver et firma så uvitende som du virker å være. Du får ta et heftig utbytte da, så får du råd til å kjøpe bolig.

Som revisor så kan jeg love deg at det er altfor mange uvitende mennesker som driver firma, og som ikke ser poenget med å skille mellom egne og selskapets penger

Anonymkode: 3c52e...c5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Som revisor så kan jeg love deg at det er altfor mange uvitende mennesker som driver firma, og som ikke ser poenget med å skille mellom egne og selskapets penger

Anonymkode: 3c52e...c5f

Som ansatt i skatteetaten kan jeg bekrefte dette.

Anonymkode: 81b87...39b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som grunder har jeg plukket rosa brillene av ganske mange frem til nå😅

Anonymkode: 3abfa...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...