Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanskelig (for meg i allefall)

vi har en baby på fem måneder, og barnefar har svært lyst på kjærestetid og ha barnevakt etterhvert. 

jeg vil også det, men ikke enda. 

problemet mitt er at babyen min skal bli emosjonelt preget av det. Hun vil helst ikke legges av far en gang, og vi har såvidt hatt andre som holder henne mens vi er der. Og tanken på at noen andre skal passe henne uten at vi er tilstede er derfor veldig fjern. Jeg kunne ventet med barnevakt i ett år, men far ønsker ikke det. 

det andre som er vanskelig er at vi ikke har noe jevn kontakt med potensielle barnevakter, og derfor vil jo familien vår som vi kjenner bli nærmest ukjent for henne hvis de skal passe (noe de ønsker) 

så jeg er litt usikker på hvordan vi skal gå frem. Skal vi gradvis venne henne til å være litt og litt med et familiemedlem over tid. Så vi til slutt er komfortabel med pass en kveld? Eller hvordan gjør dere som ikke har naturlig jevn kontakt (ser dem ofte i hverdagen) med potensielle barnevakter det? 

vil jo ikke overlate babyen min til noen som for henne er fremmede.. 

Anonymkode: 14129...7f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi tok en kveld ute da førstemann var to måneder. Fikk min mor til å komme på dagen så baby ble vandt og tryggere på henne. Jeg ammet i søvn og la baby. Hadde pumpet flasker klare dersom baby våknet. Vanligvis våknet ikke baby før i to-tiden og da var vi uansett hjemme dersom baby skulle bli helt hysterisk av mormor. Vi var heller ikke langt unna og kunne ta taxi hjem. Det hele endte med en fin kveld for oss, og mormor gav flaske i to-tiden mens vi sov, uten noe uro og sovnet fint igjen. Hun sov på samme rom som baby. Hos oss gikk det altså over all forventning ☺️ 

Men jeg sendte meldinger og spurte stadig hvordan det gikk, og klarte ikke slappe like godt av som mannen, så kjenner igjen følelsen. Nå var også vi heldige med en sovebaby med ganske faste tider for mating og lite oppvåkninger. Det går ikke like på skinner for alle. Med andremann her så ville dette vært litt vanskeligere, men jeg ville forsøkt og stolt på at moren min ville håndtert det fint eller gitt meg beskjed om å komme hjem. 

Anonymkode: facc8...7d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For det første skal du følge din egen magefølelse. Hvis den forteller deg at det ikke er riktig å forlate baby så gjør du heller ikke det. Mannen din bestemmer ikke over deg. 

Jeg har aldri forlatt mine med barnevakt når de var så små. Dette var noe vi begynte med da de var rundt 2 år. Kjærestetid er noe som utgår i småbarnsperioden og det er de fleste forberedt på når de planlegger å få barn. 

Anonymkode: 1335d...baa

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en baby som deg og selv med jevnlig kontakt med besteforeldrene, så var mamma alltid best.

Vi hadde kveld ute alene da baby var ca 6 mnd. Da var det min mor som var her og vi gikk ut å spiste. Jeg hadde da lagt baby for kvelden og pumpet. Baby sov hele til vi var tilbake.

Jeg ville nok ventet om jeg var deg. Hvertfall til baby har litt mer forutsigbart sovemønster også.

Anonymkode: ecfe7...58b

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

For det første skal du følge din egen magefølelse. Hvis den forteller deg at det ikke er riktig å forlate baby så gjør du heller ikke det. Mannen din bestemmer ikke over deg. 

Jeg har aldri forlatt mine med barnevakt når de var så små. Dette var noe vi begynte med da de var rundt 2 år. Kjærestetid er noe som utgår i småbarnsperioden og det er de fleste forberedt på når de planlegger å få barn. 

Anonymkode: 1335d...baa

Rettelse, kjærestetid er noe som utgår for deg i småbarnsperioden og det var du forberedt på da du planla og få barn*

Kjære vene. Du må snakke på vegne av deg selv. Alle jeg kjenner som har barn har gode samliv, inklusive meg selv, der kjærestetid er viktig og et fundament i livet man skaper seg. Likefullt er det mulig å pleie forholdet selv om man har små barn. 

Livet stopper ikke opp selv om man får barn! Livet fortsetter med en berikelse

Anonymkode: facc8...7d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg personlig mener det er for tidlig med barnevakt, så kan jeg forstå behovet. Men ville først og fremst funnet et familiemedlem eller nær venn som bor i nærheten av dere som kunne komt en del på besøk en stund fremover, så babyen får muligheten til å bli trygg på vedkommende først :) både for din og babyens del, du slapper nok mer av også om du vet at baby har det trygt og godt!

I mellomtiden, hvorfor ikke ha kjærestetid hjemme? Mannen min og jeg har ikke noe særlig mulighet for barnevakt, så vi lager til en god middag hjemme med levende lys og film, steller oss litt for hverandre og legger bort telefonene og nyter tiden vi har sammen :)

Anonymkode: 8adc9...11c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...