Gå til innhold

Normalt at brudepar ringer og kjefter på gjesten f

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var i bryllup da jeg var 21 år og hadde veldig lite penger. Mamma og pappa sa at jeg kunne være med på deres gave, så de skulle skrive meg på kortet.

Fikk plutselig en sint telefon en stund etter bryllupet av broren min som kjeftet på meg og syns det var utrolig dårlig av meg å ikke kjøpe en egen gave. At det var dumt at jeg skulle være med på gaven til mamma og pappa. 

Anonymkode: 132ae...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det tror jeg du allerede vet at ikke er normalt.

Anonymkode: 85f03...3a4

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er ikke normalt, de fremstiller seg selv i et utrolig grådig lys.

Anonymkode: 7f9e8...685

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så slang han på røret før jeg fikk sagt noe. Jeg ble helt satt ut og bare satt der. Har ikke turt å si det til mamma og pappa. Føler jeg har gjort noe veldig galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var i bryllup da jeg var 21 år og hadde veldig lite penger. Mamma og pappa sa at jeg kunne være med på deres gave, så de skulle skrive meg på kortet.

Fikk plutselig en sint telefon en stund etter bryllupet av broren min som kjeftet på meg og syns det var utrolig dårlig av meg å ikke kjøpe en egen gave. At det var dumt at jeg skulle være med på gaven til mamma og pappa. 

Høres ut som en dårlig bror 🙈

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var broren din brudgommen siden han var den som ringte? Eller bare sjalu for de skrev ditt navn på kortet mens han måtte kjøpe egen gave? 

Og nei, det er ikke normalt. 

Anonymkode: 9cda0...21f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var broren din brudgommen siden han var den som ringte? Eller bare sjalu for de skrev ditt navn på kortet mens han måtte kjøpe egen gave? 

Og nei, det er ikke normalt. 

Broren min var brudgommen, og han har tydelig pratet med bruden om meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Drit i slike smålige mennesker. De er helt på vidda. 

Anonymkode: 7b404...255

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så slang han på røret før jeg fikk sagt noe. Jeg ble helt satt ut og bare satt der. Har ikke turt å si det til mamma og pappa. Føler jeg har gjort noe veldig galt. 

Dine foreldre får ta en alvorsprat med sønnen sin. Du har åpenbart ikke gjort noe galt.

Anonymkode: 85f03...3a4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde sagt det til mamma og pappa, så kan de si til han hvor teit det er..

Anonymkode: 20e5b...426

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, hør her, du virker litt usikker, du tør ikke en gang ringe foreldrene dine, du føler du har gjort noe galt. Du har ikke det, stå i det og stå FOR det! Om broren din og hans brud ikke har respekt for din økonomi er det ikke ditt problem. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker ikke selv at alle spleiser på en gave så jeg forstår han godt. 

Selv om du ikke har så mye penger kunne du bare ha kjøpt noe enkelt ;o kanskje du bare ikke orket å leite? Er jo troalt bryllupet til din bror, en veldig speile dag for mange.

Anonymkode: a4456...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig med broren din, faktisk. 

Det er skikkelig dårlig å ikke skrape sammen en egen gave til broren sin når man faktisk er et voksent menneske i en alder av 21!

Unødvendig å ringe og kjefte, men det er likevel deg som har opptrådt verst. 

Anonymkode: 0288e...351

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Liker ikke selv at alle spleiser på en gave så jeg forstår han godt. 

Selv om du ikke har så mye penger kunne du bare ha kjøpt noe enkelt ;o kanskje du bare ikke orket å leite? Er jo troalt bryllupet til din bror, en veldig speile dag for mange.

Ja, skulle ønske foreldrene mine hadde sagt det. Eller at de hadde hjulpet meg med å finne noe jeg kunne kjøpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er rare, forventer dyre gaver på bryllup. Gir bare 500-1000 kroner i en konvolutt jeg.

Jørgen

Anonymkode: 1e67f...e25

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig med broren din, faktisk. 

Det er skikkelig dårlig å ikke skrape sammen en egen gave til broren sin når man faktisk er et voksent menneske i en alder av 21!

Unødvendig å ringe og kjefte, men det er likevel deg som har opptrådt verst. 

Anonymkode: 0288e...351

Syns det var rart foreldene mine sa jeg kunne være med på gaven deres, da. 

Han var rasende og ga meg ikke sjansen til å forklare. Bare kjeftet og slang på røret. Han var 31 da jeg var 21. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, skulle ønske foreldrene mine hadde sagt det. Eller at de hadde hjulpet meg med å finne noe jeg kunne kjøpe. 

Jeg er 23 😅 hvorfor må foreldrene dine fortelle deg det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg sa til mamma at jeg ikke hadde så mye penger sa hun at jeg kunne være med på hennes og pappas gave. Hun kunne vel foreslått at hun kunne hjelpe meg å kjøpe en gave selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg er 32 og reagerte ikke på at søsknene mine ga gave sammen med foreldrene mine. Oh vi er nærmere i alder enn det ts er med sin bror.

Anonymkode: 8eea5...de3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 21 år og en voksen dame, forstår at økonomien da ikke er som en godt voksen med fast inntekt, men bryllup til sin bror er man i kun én gang. Når mange skriver seg på et felles-kort, føler man seg kanskje ikke noe særlig verdsatt eller prioritert. Brudgommen og bruden forsto nok godt, at denne gaven har ikke du en gang betalt for - bare skrevet deg på. Jeg hadde helt ærlig heller ikke likt det, og jeg som gjest hadde uavhengig økonomi skrapt sammen NOE i gave, du har tross alt takket «ja» til å komme i bryllup.

Når det er sagt så er det ganske så frekt av broren din å ringe på denne måten. Likevel så er du en voksen kvinne og må kunne klare å stå for det du gjør og velger. Du får ringe foreldrene dine å si ifra, høre hva de tenker. De tenker nok det samme som oss her inne, at det ikke er innafor å ringe på den måten. Nå kan det hende broren din er såpass trygg på deg at han ikke mener noe stygt med dette, han er nok bare utrolig skuffa over deg. Og det forstår jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...