Gå til innhold

Attraktivt når ei jente er "hard to get", eller er åpen om følelsene sine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig slik at dere menn liker det når ei jente er veldig hemmelighetsfull angående deres følelser? At de holder litt tilbake? Eller liker dere det når ei jente sier klart i fra at hun har følelser for deg/liker deg? 

Jeg har alltid vært den personen som aldri har kommunisert hva jeg egentlig føler om en gutt før, før han selv har gjort det. Men så hører jeg mange tilfeller hvor jenter har sagt at de har vært den første som har uttrykt følelsene deres til en gutt, som har endt opp i et forhold. 

En gang holdte jeg på med en gutt som var smålig irritert av dette at han sa stadig til meg at jeg kan være vanskelig og poengterte stadig at jeg var usikker på han. Jeg likte jo han egentlig kjempe godt, og var på vippe til forelskelse, men jeg turte aldri si det. 

Jeg tror det kommer av at jeg føler meg skikkelig sårbar i en slik posisjon, at jeg føler meg "desperat" om jeg uttrykker følelsene mine. Jeg er også en typisk jente som nesten aldri tar kontakten først og på en måte alltid "forventer" at gutten skal sette i gang praten. 

Har også holdt på med en annen som har sagt at han gjerne vil at jeg skal være mer "på" han. En annen igjen har også indirekte sagt at han på en måte "venter" på at jeg skal ringe han eller tekste han. Jeg tror jeg ikke tør å være mer åpen om følelsene mine fordi jeg er redd for at jeg skal bli mindre attraktiv på grunn av dette. 

Men så har jeg også opplevd andre ganger at gutter har ment at jeg har vært for pågående, når jeg literally bokstavelig talt aldri gjorde noe som virket å være pågående... Så jeg skjønner liksom ikke logikken eller hvordan jeg skal date da, når jeg får så motstridende svar hele tiden. 

Jeg begynner jo å tenke litt sånn: de som alltid får seg kjæreste, bruker de alltid teknikken om å være "hard to get"? Eller uttrykker de følelsene sine som får de til å skape et forhold med noen? Det må jo være en eller annen teknikk de som alltid får seg kjæreste bruker som fungerer, i og med at de alltid får det til. Mens jeg aldri får det til... Så jeg skjønner liksom ikke hva det er jeg gjør som er galt. 

Anonymkode: a55fa...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og min mann var vertfall åpne om at vi begge likte hverandre veldig godt tidlig i prosessen. Det føltes veldig godt og trygt å vite at vi begge var interesserte. Vi ble kjærester etter ca. 2 mnd og samboere kort tid etter det. Vi var da i midten av 20-årene.

Anonymkode: 018da...8f4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror en må skille litt. De fleste menn liker nok kvinner som er "hard to get" i forstanden at hun ikke umiddelbart går til sengs med hvem som helst og at det er noe spesielt som gjør at akkurat dere har funnet sammen, samtidig som jeg tror de fleste setter pris på at en er ærlig om hva en føler når relasjonen først er etablert og god, og følelsene er gjensidige. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det virkelig slik at dere menn liker det når ei jente er veldig hemmelighetsfull angående deres følelser? At de holder litt tilbake? Eller liker dere det når ei jente sier klart i fra at hun har følelser for deg/liker deg? 

Jeg har alltid vært den personen som aldri har kommunisert hva jeg egentlig føler om en gutt før, før han selv har gjort det. Men så hører jeg mange tilfeller hvor jenter har sagt at de har vært den første som har uttrykt følelsene deres til en gutt, som har endt opp i et forhold. 

En gang holdte jeg på med en gutt som var smålig irritert av dette at han sa stadig til meg at jeg kan være vanskelig og poengterte stadig at jeg var usikker på han. Jeg likte jo han egentlig kjempe godt, og var på vippe til forelskelse, men jeg turte aldri si det. 

Jeg tror det kommer av at jeg føler meg skikkelig sårbar i en slik posisjon, at jeg føler meg "desperat" om jeg uttrykker følelsene mine. Jeg er også en typisk jente som nesten aldri tar kontakten først og på en måte alltid "forventer" at gutten skal sette i gang praten. 

Har også holdt på med en annen som har sagt at han gjerne vil at jeg skal være mer "på" han. En annen igjen har også indirekte sagt at han på en måte "venter" på at jeg skal ringe han eller tekste han. Jeg tror jeg ikke tør å være mer åpen om følelsene mine fordi jeg er redd for at jeg skal bli mindre attraktiv på grunn av dette. 

Men så har jeg også opplevd andre ganger at gutter har ment at jeg har vært for pågående, når jeg literally bokstavelig talt aldri gjorde noe som virket å være pågående... Så jeg skjønner liksom ikke logikken eller hvordan jeg skal date da, når jeg får så motstridende svar hele tiden. 

Jeg begynner jo å tenke litt sånn: de som alltid får seg kjæreste, bruker de alltid teknikken om å være "hard to get"? Eller uttrykker de følelsene sine som får de til å skape et forhold med noen? Det må jo være en eller annen teknikk de som alltid får seg kjæreste bruker som fungerer, i og med at de alltid får det til. Mens jeg aldri får det til... Så jeg skjønner liksom ikke hva det er jeg gjør som er galt. 

For min del handler det ikke om hva du sier, men om hva jeg kan lese av å observere deg.

Og ser jeg ikke interesse går jeg videre. Gidder ikke å brenne drivstoff på å skulle "varme opp" en dame som knapt er lunken i utgangspunktet.

Se ellers kloke ord fra @herzeleid over.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker en god balansegang opp mot situasjonen deres og mannen.

Store ord lønner seg ikke å brase ut med tidlig til en mann som ikke er klar for det. Så det kan være lurt å være på nogenlunde samme bølgelengde underveis, og så hever du følelsesuttalelsen naturlig i takt med tiden. Det viktigste er ikke hva du sier, men hva du viser.

Spiller du hard-to-get så mister jeg interessen automatisk. Jeg gidder ikke jakte på noen som ikke gir meg særlig med respons. 

Oppsummert så handler det om å ta naturlige steg til riktig tid, slik at ikke en av dere blir "overkjørt" og "akterutseilt". Har inntrykk at dette ikke bare er en mannegreie, men også en kvinnegreie. En mann oppnår lite med "desperat" atferd for tidlig, og viser han ikke særlig med interesse så dør alt ut. 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Problemet ditt er at du tror det er en "teknikk" og at det er en oppskrift som funker på alle. Menn er forskjellige, og fatter interesse på ulikt vis, dermed vil de selvsagt også oppleve deg forskjellig. Mye av forskjellen kommer av hvor interessert han er, liker han deg godt kan du aldri være åpen nok, men hvis han bare vil pule deg er det selvsagt uvelkomment at du gnåler om følelser. 

Og du kommer aldri til å finne kjærlighet dersom du ikke tør å være sårbar. 

Anonymkode: 30550...0fb

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet ditt er at du tror det er en "teknikk" og at det er en oppskrift som funker på alle. Menn er forskjellige, og fatter interesse på ulikt vis, dermed vil de selvsagt også oppleve deg forskjellig. Mye av forskjellen kommer av hvor interessert han er, liker han deg godt kan du aldri være åpen nok, men hvis han bare vil pule deg er det selvsagt uvelkomment at du gnåler om følelser. 

Og du kommer aldri til å finne kjærlighet dersom du ikke tør å være sårbar. 

Anonymkode: 30550...0fb

👆

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er bra å øse ut følelser i hytt å vegær heller. Det må være litt på rett tid og sted for at man klarer å motta det tror jeg. 

Anonymkode: 8cc15...7c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg tror jeg ikke tør å være mer åpen om følelsene mine fordi jeg er redd for at jeg skal bli mindre attraktiv på grunn av dette. 

Jeg tror du leter etter unnskyldninger for det ubehagelige ved å gjøre deg sårbar. Tanken på avvisning er noe av det mest ubehagelige vi vet. Forsiktige personer av begge kjønn, går med akkurat de samme følelsene. 

En teknikk jeg har brukt litt, er å fortelle tidlig hva du liker med en person,  før de verste følelsene setter inn, gjerne allerede ved første møte. Selv om det er enkle komplimenter, så gir det litt trening i å si noe åpent til vedkommende. Når du kommer til den dagen du må si "jeg liker deg", så er det lettere. 

Jeg tror mange av de som har lett for å få seg kjæreste, har trening i å være åpne, fra familie, barnehage, skole etc. De har ofte ikke den overdrevne selvkritiske sansen, som gjør at de overtenker alt. De sier heller rett ut hva de tenker om andre, enn å gruble seg søvnløse over hva andre tenker om dem selv. Mye ligger i personlighet, men trening og vane kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 96281...f89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å ha skrevet det først: Jeg prøver ikke å være hard to get, men er ganske emosjonelt utilgjengelig etter et toxic forhold med barn i bildet. Har aldri fått mer menn som er interesserte enn nå, det er rent mas faktisk. Jeg virker nok litt care innimellom, svarer etter en lengre stund osv. Det liker de visst. Men det er ikke bevisst, orker bare ikke å ha noe pågående for øyeblikket. 
Tenker også det er forskjell på mennesker.

Anonymkode: 24119...173

AnonymBruker
Skrevet

Menn liker det best når det er minst mulig vissvass, minst mulig spilling av spill og mest mulig konkret samhandling. 

Dette hard-to-get psykologiske spillet dete kvinner har funnet på og som dere oppfatter som obligatorisk er noe dere selv har lagt til grunn for å føle dere mindre promiskuøs. Menn generelt sett synes bare det er en irriterende barriere vi er nødt å bryte gjennom.

Anonymkode: 7fd9d...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Fremstår man avvisende eller lite interessert mister jeg interessen momentant, så det er jo bare ris til egen bak. Jeg kaster ikke bort tid på spill og fjas.

Anonymkode: c016b...72b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiller du "hard to get", tiltrekker du deg nok en del av de som liker en utfordring - de som nedlegger damer enkelt og synes det er gøy med litt motstand. Når du da er ferdigpult stikker de. 

Oss andre liker at du ikke legger deg på rygg for hvem som helst, og viser det. Spill og intriger er for kjerringer, og det liker ikke menn. 

Anonymkode: 66979...7f2

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke slik i det hele tatt, og jeg skjønner ikke hvorfor kvinner tror det er sånn. Kvinner blir mer tiltrukket av menn som er hard to get, men menn blir mindre tiltrukket når kvinner gjør det. Det som funker på dere funker ikke på oss, snarere tvert imot. 

Betyr ikke at du skal erklære evig kjærlighet på første date, men du bør absolutt vise interesse ved å være varm, imøtekommende og entusiastisk/oppmuntrende. I motsetning til kvinner så blir menn mer interessert dersom vi oppfatter at du er interessert i utgangspunktet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har aldri tatt det første steget og kommer aldri til å gjøre det heller. elsker å se menn vise sin kjærlige side, men liker ikke menn som er alt for åpen med sine følelser, det er turn off. "hei du er søt, skal vi dra på date?" er kjedelig spørsmål, for enkelt dvs. lite innsats. jeg svarer nei med en gang. det må være en drivkraft bak personen som interesserer meg for at jeg er villig til å gå ut på date, også fordi jeg vet min markedsverdi og nekter å la den synke. jeg gir ikke en lavmål mann sjansen til å snakke om meg 'hu har jeg vært på date med før' æsj, nei takk. 

menn ut fra deres natur er ivrige skapninger, la de være desperate, jeg som kvinne er ikke den typen. 

Anonymkode: c4b46...39d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

jeg har aldri tatt det første steget og kommer aldri til å gjøre det heller. elsker å se menn vise sin kjærlige side, men liker ikke menn som er alt for åpen med sine følelser, det er turn off. "hei du er søt, skal vi dra på date?" er kjedelig spørsmål, for enkelt dvs. lite innsats. jeg svarer nei med en gang. det må være en drivkraft bak personen som interesserer meg for at jeg er villig til å gå ut på date, også fordi jeg vet min markedsverdi og nekter å la den synke. jeg gir ikke en lavmål mann sjansen til å snakke om meg 'hu har jeg vært på date med før' æsj, nei takk. 

menn ut fra deres natur er ivrige skapninger, la de være desperate, jeg som kvinne er ikke den typen. 

Denne var rar. Er dette en bygd der alle kjenner hverandre eller ofte ut på byen?

Anonymkode: ff69c...f68

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 19.32):

Jeg kan ikke fordra kvinner som er «hard to get», hemmelighetsfulle og holder til bake. Da mister jeg interessen umiddelbart.

Om det skal være aktuelt for min del å forfølge en relasjon videre så fordrer det at jenta er åpen, ærlig og gir av seg selv og tar initiativ.

Jeg har aldri i mitt liv «jobbet for å få en jente». Alle mine tidligere partnere + nåværende har vært åpne og ærlige om sine intensjoner, følelser, tanker og tatt mye initiativ.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Denne var rar. Er dette en bygd der alle kjenner hverandre eller ofte ut på byen?

Anonymkode: ff69c...f68

spiller ingen rolle bygd eller by, svake lavmål menn har en tendens å showe off til andre hvem de har klart å 'catche' for å føle seg stor. jeg putter ikke meg selv i den situasjonen hvor en slags hint kan skape spekulasjoner.

Skrevet

Enig med Sicario over her. Jeg er åpen og ærlig med intensjoner og følelser, samt at jeg tar initiativ. Det samme forventer jeg av en oppegående kvinne. Spiller hun spill med meg og følelsene mine fortsetter jeg på min vei uten henne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

spiller ingen rolle bygd eller by, svake lavmål menn har en tendens å showe off til andre hvem de har klart å 'catche' for å føle seg stor. jeg putter ikke meg selv i den situasjonen hvor en slags hint kan skape spekulasjoner.

Men dette gjelder jo kun små steder, jeg har aldri sett hverken dater eller one night stands igjen. Hvis de skulle snakke om meg er det jo ingen som vet hvem jeg er.

Anonymkode: 86f06...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...