Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på en skole, og synes det er utrolig flaut at det om ikke mange uker vil synes at jeg er gravid.

Er i uke 12, og begynner å bli engstelig. Bruker de samme klærne som før jeg ble gravid, men kjenner de er trangere.

Noen som har tips til hvilke klær eller antrekk jeg burde bruke for å forhåpentligvis kunne skjule graviditeten frem til midten av juni?

Termin i september, så heldigvis er det ikke lenge, om i det hele tatt, jeg må vise meg på jobb mens jeg er høygravid. Hater utseendet mitt som gravid, gruer meg til magen kommer.

Takknemlig om noen har gode tips til klær og antrekk, gjerne post bilder. Jeg er veldig dårlig på det med klær, mangler vel interessen for det, så bruker stort sett vanlige jeans og gensere. Vil helst unngå gravidklær - om det synes for andre at de er gravidklær?

Anonymkode: 12ebf...a10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penblum topp. Skjorte/vid topp i litt stivt stoff og en vid blazern vil skjule det ganske lenge. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jobber på en skole, og synes det er utrolig flaut at det om ikke mange uker vil synes at jeg er gravid.

Er i uke 12, og begynner å bli engstelig. Bruker de samme klærne som før jeg ble gravid, men kjenner de er trangere.

Noen som har tips til hvilke klær eller antrekk jeg burde bruke for å forhåpentligvis kunne skjule graviditeten frem til midten av juni?

Termin i september, så heldigvis er det ikke lenge, om i det hele tatt, jeg må vise meg på jobb mens jeg er høygravid. Hater utseendet mitt som gravid, gruer meg til magen kommer.

Takknemlig om noen har gode tips til klær og antrekk, gjerne post bilder. Jeg er veldig dårlig på det med klær, mangler vel interessen for det, så bruker stort sett vanlige jeans og gensere. Vil helst unngå gravidklær - om det synes for andre at de er gravidklær?

Kjære TS - drit i de som kaller deg unormal og lignende. Syns selv at det var veldig ubehagelig å tenke på at jeg skulle få mage. Vet ikke helt hvorfor - er nok en blanding av at jeg er en veldig lite "baby"-person som overrasket alle med å bli gravid, samt at jeg har litt problemer knyttet til kropp. Men det handler ikke om at jeg skammer meg eller er flau - et er bare sånn jeg er.

Med mindre du pleier å gå i veldig tettsittende klær så tror jeg du fint skal klare å kle deg "normalt" en stund fremover.

Det jeg har gjort er følgende:

1. Finne en bukse som jeg føler meg fin og komfortabel i. Fant en svart bukse med godt stoff og god stretch, som satt pent i en størrelse større enn det jeg pleier å ha. Den sitter tett, men samtidig løst nok til at magen kan vokse litt.

2. Kjøpte noen enkle helt svarte mamma-tights på H&M.

3. Droppet tilsittende pologensere og lignende, og går heller for litt løse hvite t-skjorter og blazer, bluser og skjorter som er ment for å være litt oversized, vide strikkagensere o.l. Kombinert med punkt 1 og 2 så fungerer det helt topp, både i fritiden og på jobb.

4. Bruker mye kjoler. Har fra før av en haug med kjoler i litt "loose fit"-passform, som sammen med mamma-strømpebukser (som jeg kommer til å fortsette med etter at jeg har født fordi halleluja) er helt supert.

Først rundt uke 22 så begynte det å vise såpass at jeg ikke lenger kan skjule det. Men innen da så hadde jeg også sluttet å "stresse" med magen - da var den såpass babymage at det ble mer naturlig. Nå er jeg i uke 25, og man kan fremdeles ikke alltid se at jeg er gravid med mindre jeg retter oppmerksomheten mot magen.

Lykke til, håper du finner ut av det 😊

Anonymkode: b1fc2...bcb

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende at du kan klare å skjule det helt til sommerferien. Det gikk ikke an å se at magen ble større før i femte måned. Jeg brukte helt vanlige klær og hadde en vid bluse over buksen. Da syntes det ikke før de siste tre månedene.

Jeg også syntes det var vanskelig at folk skulle se meg gravid. Det er ikke alle som takler det like bra og sånn har det vært til alle tider. Det er jo faktisk en ekstrem påkjennelse at hele kroppen endres i løpet av noen måneder. 

Anonymkode: 49ab8...7e7

• Hjerte 2
Skrevet

Tråden er ryddet  for brukerdebatt,samt svar til dette.

Chantielle mod.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge puppene er det mest utstikkende kan du bruke en litt stor løs genser ..

Anonymkode: ebf89...ea8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo snart vår og kjoler skjuler lett magen :) 

Anonymkode: cb05a...d4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjære TS - drit i de som kaller deg unormal og lignende. Syns selv at det var veldig ubehagelig å tenke på at jeg skulle få mage. Vet ikke helt hvorfor - er nok en blanding av at jeg er en veldig lite "baby"-person som overrasket alle med å bli gravid, samt at jeg har litt problemer knyttet til kropp. Men det handler ikke om at jeg skammer meg eller er flau - et er bare sånn jeg er.

Med mindre du pleier å gå i veldig tettsittende klær så tror jeg du fint skal klare å kle deg "normalt" en stund fremover.

Det jeg har gjort er følgende:

1. Finne en bukse som jeg føler meg fin og komfortabel i. Fant en svart bukse med godt stoff og god stretch, som satt pent i en størrelse større enn det jeg pleier å ha. Den sitter tett, men samtidig løst nok til at magen kan vokse litt.

2. Kjøpte noen enkle helt svarte mamma-tights på H&M.

3. Droppet tilsittende pologensere og lignende, og går heller for litt løse hvite t-skjorter og blazer, bluser og skjorter som er ment for å være litt oversized, vide strikkagensere o.l. Kombinert med punkt 1 og 2 så fungerer det helt topp, både i fritiden og på jobb.

4. Bruker mye kjoler. Har fra før av en haug med kjoler i litt "loose fit"-passform, som sammen med mamma-strømpebukser (som jeg kommer til å fortsette med etter at jeg har født fordi halleluja) er helt supert.

Først rundt uke 22 så begynte det å vise såpass at jeg ikke lenger kan skjule det. Men innen da så hadde jeg også sluttet å "stresse" med magen - da var den såpass babymage at det ble mer naturlig. Nå er jeg i uke 25, og man kan fremdeles ikke alltid se at jeg er gravid med mindre jeg retter oppmerksomheten mot magen.

Lykke til, håper du finner ut av det 😊

Takk for fine tips. Har vært gravid før, men er noen år siden så husker ikke akkurat i hvilken uke det ble veldig synlig. Har aldri likt å være gravid, noe som sikkert provoserer noen her inne som mener at det er vakkert etc. Synes bare det er veldig ubehagelig, og flaut at folk ser det og tenker at ja, hun har hatt sex. Høres barnslig ut, men jeg synes det er veldig privat og derfor ekkelt å vise, spesielt familie og kolleger, graviditeten. Og også elever når jeg er på jobb, utrolig kleint.

Kan fremdeles, i uke 12, bruke normale jeans, så håper jeg kan klare å skjule det frem til sommeren ved å bruke litt andre typer klær også -som du nevner.

Men mammabukser, er det synlig at de er nettopp det, eller kan det skjules at livet er høyt og stretchy om jeg har en løs genser over?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kan godt hende at du kan klare å skjule det helt til sommerferien. Det gikk ikke an å se at magen ble større før i femte måned. Jeg brukte helt vanlige klær og hadde en vid bluse over buksen. Da syntes det ikke før de siste tre månedene.

Jeg også syntes det var vanskelig at folk skulle se meg gravid. Det er ikke alle som takler det like bra og sånn har det vært til alle tider. Det er jo faktisk en ekstrem påkjennelse at hele kroppen endres i løpet av noen måneder. 

Anonymkode: 49ab8...7e7

Takk, jeg håper å kunne skjule det ca like lenge som deg, minst. :)  I den siste graviditeten var det flere kollegaer som nevnte at de syntes magen min var "liten," men var da 7-8 mnd på vei og godt synlig. Men håper at denne gangen blir ikke magen så veldig stor heller, men det er tredje barn så sjansen er vel heller at den blir større...Uansett, håper jeg klarer meg til midten av juni uten å være synlig gravid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jo snart vår og kjoler skjuler lett magen :) 

Anonymkode: cb05a...d4e

Sant, bare at jeg ekstremt sjelden bruker kjole så vil se rart ut om jeg plutselig begynner. Men i ferien vil jeg i alle fall bruke kjoler. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så lenge puppene er det mest utstikkende kan du bruke en litt stor løs genser ..

Anonymkode: ebf89...ea8

Har ikke særlig store pupper heller, enda i alle fall. Får se om løse gensere er nok fremover. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart bare 2,5 mnd til termin og klarer skjule det om jeg bruker store klær. 

Jeg er som deg og vil helst ikke at noen skal se det. 

Anonymkode: 8922b...350

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er som deg. Heldigvis bare en uke til jeg skal ut i permisjon nå, men har tydd til hjemmekontor så mye som mulig de siste 2 månedene for å ikke måtte vise meg gravid på jobb. For min del synes jeg også det er veldig privat, hater at folk skal se magen, føler meg stygg og ukomfortabel, og liker overhode ikke all oppmerksomheten som følger med en graviditet. Alle skal liksom snakke om den magen hele tiden, og mååå bare kommentere om de synes den er stor/liten, eller har vokst siden sist de så meg. Hadde ikke trodd på forhånd at jeg skulle mislike det så sterkt, så det kom som en overraskelse.

Men angående klær - for min del går jeg mye i baggy gensere til vanlig, og fikk mage sent. Kunne skjule det høvelig greit med klær helt fram til uke 28-29. Har derfor løst det med å bruke oversized strikkagensere over jeans, eller bluser som er ganske vid. Ingenting tettsittende. Går også en del i strikkede hverdagskjoler. 

Herregud som jeg gleder meg til babyen er ute, og fokuset kan være på den istedenfor på min kropp!!!! 

Anonymkode: 89f9d...98e

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Flaut? Hvor gammel er du da? 

Anonymkode: 82ead...b46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for fine tips. Har vært gravid før, men er noen år siden så husker ikke akkurat i hvilken uke det ble veldig synlig. Har aldri likt å være gravid, noe som sikkert provoserer noen her inne som mener at det er vakkert etc. Synes bare det er veldig ubehagelig, og flaut at folk ser det og tenker at ja, hun har hatt sex. Høres barnslig ut, men jeg synes det er veldig privat og derfor ekkelt å vise, spesielt familie og kolleger, graviditeten. Og også elever når jeg er på jobb, utrolig kleint.

Kan fremdeles, i uke 12, bruke normale jeans, så håper jeg kan klare å skjule det frem til sommeren ved å bruke litt andre typer klær også -som du nevner.

Men mammabukser, er det synlig at de er nettopp det, eller kan det skjules at livet er høyt og stretchy om jeg har en løs genser over?

Skjønner deg godt. Bare fordi det å være gravid er en naturlig ting som kroppen vår er laget for, så betyr ikke det at alle digger det. For å dra en trit sammenligning - mensen og det å gå på do er også veldig naturlig, men ser ikke folk snakke like mye om hvor vakkert og flott det er.

Mamma-tightsene jeg har ser ut som helt vanlige tights når jeg har vid genser/bluse/t-skjorte over. Ellers så har jeg kjøpt én mammabukse - en enkel jeans fra H&M. Den er litt mer tricky - her må jeg også ha en god og vid bluse eller t-skjorte over. Den sklir litt ned på meg foreløpig fordi magen er ikke stor nok til å holde den ordentlig oppe, men da kan jeg i hvert fall vokse litt 

Ellers så er jeg også sånn som ikke vil bruke penger på mammaklær - og heldigvis er jeg liten og nett fra før av, så jeg kommer langt med stretchy bukse/tights/skjørt og over-sized overdeler. Men har innsett at et par tights, en jeans og godt undertøy og strømpebukser er greit å ha. Har ikke brukt mye penger på det, og f.eks. strømpebuksene og tightsene er fine å ha i barseltiden også.

Gleder meg til å kunne gå mer i sommerkjoler og lange skjørt!

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Sant, bare at jeg ekstremt sjelden bruker kjole så vil se rart ut om jeg plutselig begynner. Men i ferien vil jeg i alle fall bruke kjoler. :) 

Bare begynn med kjoler allerede nå, så blir de vant til at du også kan være en kjoleperson:)

Anonymkode: 034e7...d52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...