AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Jeg har et ganske minimalistisk kjøkken, men vurderer å kjøpe en sausekasserolle med kapasitet på ca. 1 liter. Lager veldig sjelden saus. Men jeg bor alene, og jeg tenker at det er en praktisk størrelse når man lager mat til én person. Eller tilbehør til flere (når jeg har besøk). Forsøker å være veldig kritisk før jeg kjøper nytt kjøkkenutstyr, for å ikke ende opp med masse unødvendige ting. Så dere som har en sausekasserolle / kasserolle på ca. 1 liter: Bruker dere den ofte? Og til hva? Anonymkode: 49682...d3b
Gjest Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Jeg bruker min mest til å koke vann til Rett i koppen eller couscous.
Ullvott Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 Min minste kasserolle er litt over literen: 1,2 tror jeg i farten. Det er faktisk den jeg bruker mest av alle. Jeg bruker den mye til å koke egg, ris, pasta, potet, grønnsaker og, som du er inne på selv, saus. Jeg lager ikke så ofte saus, men den er jo utrolig anvendelig til mye annet i en liten husholdning. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Lurer på om den vi har er på 1,4 liter, den blir brukt mye. Anonymkode: 0b6fd...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Jeg har en på kanskje akkurat over literen, bor alene og bruker den hele tiden. En ting er saus og slikt, men den er også super å koke ris, couscous etc. i. Bor i et mikrohus og har vært nødt til å prioritere hardt hva slags kjøkkenutstyr jeg skal ha plass til, men den kasserollen blir 😍 Anonymkode: 47c61...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Jeg bruker min nesten hver dag. Koker alt som skal kokes i den. Anonymkode: 80710...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 Ja. Lager ikke så mye saus, men nesten alt annet i den.. havregrøt, koker egg, suppe siden jeg lager ikke en hel pose til bare meg osv osv. Har også en mini stekepanne som er fin til å steke 1 egg eller 2, omelett til 1 osv. Har 3 størrelser i kjeler og 3 størrelser i stekepanner Anonymkode: 470ab...997 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har en på kanskje akkurat over literen, bor alene og bruker den hele tiden. En ting er saus og slikt, men den er også super å koke ris, couscous etc. i. Bor i et mikrohus og har vært nødt til å prioritere hardt hva slags kjøkkenutstyr jeg skal ha plass til, men den kasserollen blir 😍 Anonymkode: 47c61...4a4 Wow, da vet du akkurat hva jeg prater om! Bor i en liten Oslo-leilighet, og jeg trives veldig godt med det. Er veldig glad i å lage mat, men må prioritere hva slags kjøkkenutstyr som får plass. Det er egentlig mer en fordel enn en ulempe, fordi jeg slipper at masse skrot hoper seg opp i skuffer og skap. Kjenner folk som har 7-8 ganger så mye skapplass på kjøkkenet som det jeg har. Av og til bor det mer enn én person i disse husene, og da trenger man kanskje litt mer plass. Men jeg må innrømme at jeg lurer fælt på hva som finnes i skuffer og skap hos de som har gigantiske kjøkken. Tenker at man fort blir veldig ukritisk dersom man har mye plass 🙈 Anonymkode: 49682...d3b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja. Lager ikke så mye saus, men nesten alt annet i den.. havregrøt, koker egg, suppe siden jeg lager ikke en hel pose til bare meg osv osv. Har også en mini stekepanne som er fin til å steke 1 egg eller 2, omelett til 1 osv. Har 3 størrelser i kjeler og 3 størrelser i stekepanner Anonymkode: 470ab...997 Tusen takk for svar! Etter å ha lest svarene deres tenker jeg at en liten gryte kan være greit å ha. Kvittet meg akkurat med noen kasseroller, så nå har jeg to støpejernsgryter, tre stekepanner og én femliters kasserolle. Tenker at jeg burde kjøpe en kasserolle på 1 liter og en på 2-3 liter i tillegg. Lager som regel mat til 1-2 personer, noen ganger til 4 personer. Anonymkode: 49682...d3b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg bruker min nesten hver dag. Koker alt som skal kokes i den. Anonymkode: 80710...5c8 Takk for svar! Lager du bare mat til deg selv, eller til flere? 😊 Anonymkode: 49682...d3b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på om den vi har er på 1,4 liter, den blir brukt mye. Anonymkode: 0b6fd...a2a Takk for svar! Etter å ha lest svarene her inne tror jeg at jeg trygt kan gå til anskaffelse av en liten gryte. Anonymkode: 49682...d3b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 Ullvott skrev (1 time siden): Min minste kasserolle er litt over literen: 1,2 tror jeg i farten. Det er faktisk den jeg bruker mest av alle. Jeg bruker den mye til å koke egg, ris, pasta, potet, grønnsaker og, som du er inne på selv, saus. Jeg lager ikke så ofte saus, men den er jo utrolig anvendelig til mye annet i en liten husholdning. Det høres bra ut! Er så redd for å kjøpe noe som ender opp som «skapfyll», men da tror jeg at jeg gir den lille gryten en sjanse. Anonymkode: 49682...d3b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 Anonym Bruker0 skrev (2 timer siden): Jeg bruker min mest til å koke vann til Rett i koppen eller couscous. Couscous! Det tenkte jeg ikke på, men jeg spiser jo det ofte. 🤩 Hmmm, da er det sikkert ikke dumt med en liten kjele. Anonymkode: 49682...d3b
Påkrevd Skrevet 13. mars 2022 #14 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Wow, da vet du akkurat hva jeg prater om! Bor i en liten Oslo-leilighet, og jeg trives veldig godt med det. Er veldig glad i å lage mat, men må prioritere hva slags kjøkkenutstyr som får plass. Det er egentlig mer en fordel enn en ulempe, fordi jeg slipper at masse skrot hoper seg opp i skuffer og skap. Kjenner folk som har 7-8 ganger så mye skapplass på kjøkkenet som det jeg har. Av og til bor det mer enn én person i disse husene, og da trenger man kanskje litt mer plass. Men jeg må innrømme at jeg lurer fælt på hva som finnes i skuffer og skap hos de som har gigantiske kjøkken. Tenker at man fort blir veldig ukritisk dersom man har mye plass 🙈 Anonymkode: 49682...d3b Det går fint å ha kasseroller i alle størrelser selv med lite kjøkken. Det er mange sett å få tak i, der den største står i bånn, så er det bare å stable de mindre oppi. Jeg har mine 6 mest brukte kjeler (med lokk) + 2 stekepanner i én skuff. Men sant som du sier. Jo mindre kjøkken, jo mindre skrot. Jeg har vel ganske gjennomsnittlig størrelse hos meg, men tror jeg kunne hivd ut 60% av kjøkkenutstyret uten å noengang savne det😅
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #15 Skrevet 13. mars 2022 Våre mest brukte gryter er de som er 1, 2 og 4 liter, og vi er 2,5 personer. Den minste bruker vi til å koke egg, ris, poteter og grønnsaker, og til å lage saus. Den er ikke i bruk hver dag, men den brukes mange ganger hver uke. Anonymkode: 1027e...91c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå