Gå til innhold

Må avslutte bryllupet allerede kl 19, føler oss kjipe!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er visstnok bryllupsboom i år får vi høre, og vi er av ulike årsaker i tillegg sent ute med planlegging og bestilling av lokale. Vi klarte å finne en fin restaurant til en dato som funker, men der må gjestene ut allerede kl 19... matserveringen starter kl 15. Og vi skal ha fri bar.

Føler oss så vanvittig kjipe for alle venner og familie som må reise langt, og kanskje koser seg med mat og alkohol før de allerede må ut og hjem så tidlig som kl 19. 

Hvordan få gjestene til å føle at dette ikke blir knapt og ikke minst verdsatt?

Anonymkode: 44544...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde elsket det! Hater å komme sent hjem. Er det sentralt? Hvis det er i sentrum kan vel de festlystne fortsette på ønsket utested 

Anonymkode: a1cfd...8fa

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kl 19 er veldig tidlig, særlig med fri bar...

Anonymkode: 776ee...18e

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde elsket det! Hater å komme sent hjem. Er det sentralt? Hvis det er i sentrum kan vel de festlystne fortsette på ønsket utested 

Anonymkode: a1cfd...8fa

Godt å høre det! :) Vet noen kan oppleve bryllup som langdrygne..

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tenker bare høyt her, men dere klarer ikke å finne et enklere lokale som kan fungere til festen etter kl 19? Så kan dere spise middag, holde taler osv, og så finne en måte å frakte hele selskapet/de som ønsker til ett eller annet festlokale, der dere kan feire utover kvelden? 

Anonymkode: c4a5d...a34

Vi klarte å finne ett lokale til dette ja, men der var det kun plass til halvparten av gjestene. Så vi vurderer å droppe det slik at ingen føler seg utelatt. Ellers skulle vi gjerne gjort det!

Vi blir over 100 gjester. Alle vi kontakter har opptatte lokaler. Bryllupsboom sier de.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi blir over 100 gjester. Alle vi kontakter har opptatte lokaler. Bryllupsboom sier de.

TS

Men hvorfor kunne dere ikke da utsette det til dere fant et egnet lokale som var ledig? 

• Liker 42
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres utrolig kjipt ut. Festen er over før den har startet.

Anonymkode: a0882...5d5

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deres bryllup. Ikke kjenn på det for gjestenes skyld, kjenn på det for dere selv. Hvis det er ok for dere, er det det viktigste.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er visstnok bryllupsboom i år får vi høre, og vi er av ulike årsaker i tillegg sent ute med planlegging og bestilling av lokale. Vi klarte å finne en fin restaurant til en dato som funker, men der må gjestene ut allerede kl 19... matserveringen starter kl 15. Og vi skal ha fri bar.

Føler oss så vanvittig kjipe for alle venner og familie som må reise langt, og kanskje koser seg med mat og alkohol før de allerede må ut og hjem så tidlig som kl 19. 

Hvordan få gjestene til å føle at dette ikke blir knapt og ikke minst verdsatt?

Fri bar koster noe, og den summen er det ikke verd om dere må ut til 19. Glem fri bar. Det er meningsløst i dette tilfellet. De fleste bryllupsmiddager varer 4 timer eller mer. Her blir man snytt for hele festen. Både dere og gjestene. Er det ikke bedre å utsette? Det er jo ditt livs dag. Ikke minst ditt livs DYRESTE dag. Vil du at ditt livs dyreste dag skal bli slik at man må hive i seg maten og gå? Og ring går sjelden helt etter skjema. Det er ikke usannsynlig at klokken kan bli 1530/1545 innen dere begynner å spise. Høres stressende ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meadow skrev (Akkurat nå):

Eller dere må utsette. Dere kan ikke ha 100 gjester, mange langveisfra, og avslutte kl 19. 

Dette! Ha nå litt respekt for gjestene.

• Liker 45
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde vært beste bryllupet ever! Ferdig klokken 19.00, og kunne gå hjem! Fantastisk! 

Anonymkode: a54ea...f6f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig spes. Greit nok at det er deres bryllup, men som gjest hadde jeg virkelig synes dette var stusselig. Hadde vært noe annet om dere var noen få, kjempenære. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Guppy88 skrev (1 minutt siden):

Det er deres bryllup. Ikke kjenn på det for gjestenes skyld, kjenn på det for dere selv. Hvis det er ok for dere, er det det viktigste.

Skal jeg ha det bra i bryllupet mitt, må jeg også vite at gjestene har det bra. Jeg hadde følt meg svært ukomfortabel om jeg skulle kastet alle ut kl 19, på et tidspunkt da middagen nettopp er over og moroa i bryllup som regel begynner.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg skjønner at uforutsette ting kan skje, men dette er jo ekstremt dårlig planlegging med et så stort bryllup. Jeg hadde utsatt, uten tvil. 

Anonymkode: 08872...2b5

• Liker 29
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å finne et annet lokale med kjøkken der dere kan vere lengre. Om dere har en skole med restaurant og matfag  i nærheten kan dere høre om de tar på seg oppdrag for å lage mat, servere og rydde av etter maten. Så kan dere handle inn vin, øl, cider osv som gjestene kan forsyne seg fra og finne noen som kan rydde vekk tomme flasker og vinbokser i løpet av kvelden 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mona123 skrev (1 minutt siden):

Hadde vært noe annet om dere var noen få, kjempenære. 

Viktig poeng. Med 100 gjester blir dette stusslige greier.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde vært beste bryllupet ever! Ferdig klokken 19.00, og kunne gå hjem! Fantastisk! 

Anonymkode: a54ea...f6f

Enig 

Anonymkode: a88fe...e4c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...