Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er det noen her som har kjæreste/samboer som jobber på sjøen? Min fikk seg nettopp jobb med krabbefiske opp i Barentshavet og blir borte i 6 uker, dette er hans første tur og helt nytt for oss begge! :( Har gått tre dager uten å høre noe fra han og antar at det er fordi det er dårlig med internett/dekning, og jeg holder på å bli helt gaaal. Savner han så ekstremt mye og trenger alt jeg kan få av tips til å komme meg igjennom disse ukene imens han er bortreist. Jeg er en skikkelig overtenker og sliter med å holde tankene positive.

Dere som har kjæreste som jobber slik som dette - har de internett/mobildekning inn i mellom eller burde jeg være forberedt på 6 uker med null kontakt? Hender det at de drar omland i løpet av disse ukene slik at jeg får kontakt med han da, eller bruker de å være ute på sjøen alle disse ukene?

Det som er ekstra ille er at bestevennen hans som jeg aldri har møtt eller hilst på plutselig blokkerte meg på instagram helt ut av det blå dagen etter kjæresten reiste på sjøen, og jeg vil så gjerne få hørt med kjæresten min om han vet noe hvorfor. Jeg synes det er så merkelig oppførsel og blokkere kjæresten til bestekompisen sin når man aldri har hilst på hverandre? Frykter jeg ikke får pratet med kjæresten min om det før han har kommet tilbake igjen fra sjøen, med mindre han plutselig klarer å motta meldingen min på sjøen. Hjelp.

Anonymkode: 9ad5d...026

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt en kjæreste som har jobbet på sjøen før, så håper noen med erfaring kan hjelpe deg her.

Men, en ting.....hvorfor i all verden skal denne kompisen plutselig blokkere deg? Det virker helt ufattelig mistenksomt? Har du fått noe form for bevis på at han faktisk jobber der?

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min jobbet på tråler som gikk mye i Barentshavet, da var eneste kontaktmetoden satelittelefon. De hadde wifi ombord som fungerte greit til å sende melding på Messenger, men når de havnet langt nok nord var det absolutt ingen dekning der. Har du appen MarineTraffic? Det kan være gøy å følge med på båten der, men dersom de er langt nok nord mister de kontakt med radaren også, så da får man ikke fulgt med.

Anonymkode: 7959d...ec0

Skrevet

Ja, han vil kunne ta kontakt, men dekningen kan være litt så som så når de stimer + at de ofte mye klargjøring å ta seg av under stimingen. Jeg snakket gjerne med sambo når de er på frivakt eller når jeg var det og vi var på ulike båter, så pleier ikke være et problem, så må bare smøre det med litt tålmodighet :)

Skrevet
anonymbruker2312 skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri hatt en kjæreste som har jobbet på sjøen før, så håper noen med erfaring kan hjelpe deg her.

Men, en ting.....hvorfor i all verden skal denne kompisen plutselig blokkere deg? Det virker helt ufattelig mistenksomt? Har du fått noe form for bevis på at han faktisk jobber der?

Synes selv det er veldig merkelig! Ja, jeg har sett arbeidskontrakt, flybillettene, snakket med han første dagen da de var på veg utover i båten og hvilken båt han er på, så jeg vet hvertfall at han er på sjøen å jobber.

At bestevennen blokkerte meg tror jeg ikke har noe med det å gjøre egentlig, bare dårlig timing I guess. Skulle så gjerne spurt han om han vet noe om hvorfor, så hele situasjonen føles litt umulig akkurat nå.

Jeg hadde vært inn å sett på profilen til vennen hans noen dager tidligere da jeg var nysjerrig på noe om vennen som kjæresten min hadde pratet om, mulig vennen har en app som kan følge med på hvem som "stalker profilen" og derfor har blokkert meg slik at kjæresten til bestekompisen ikke skal følge med på hva han driver med? Har virkelig ikke peiling.

Skrevet

Er denne vennen en kvinne eller en mann?

Høres merkelig ut hele greia💁🏼‍♀️

Eksen min sin venninne blokkerte meg også, hadde aldri møtt eller snakket med henne… men hun hadde null interesse for å treffe meg så det endte med at eksen min ditchet henne big time. Da sendte hun en kort melding til meg (!!!) og ba meg om å be han ringe henne. Lolol….

Så blokkerte hun meg etterpå. #bitterfitte much 😂

Det ER rart å bli blokkert av folk man ikke kjenner ja, håper typen din har en god forklaring på dette.

Skrevet

Normalt å miste dekning ja, litt urutinert å ikke gi beskjed 😅 men er det første tur tenkt han sikkert ikke på det. 

Skrevet

Kommer an på teknologien. Noen har god dekning og kan streame serier feks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...