AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Har nettopp hatt korona og det kan selvfølgelig være noe av grunnene at jeg opplever dette som så energikrevende.. Akkurat nå sitter jeg i sofaen og gruer meg som en hund til uka som kommer. Jeg jobber I team med to andre og de har en heftig konflikt på gang. Denne er en personalsak og følges opp med skriftlige avtaler, møter osv, men likevel går det til helvete med jevne mellomrom. Når jeg var borte nå, hadde de virkelig kjørt seg fast og de var i tottene på hverandre da jeg kom tilbake. På torsdag og fredag var det virkelig ille. Dvs, de kranglet ikke, men nektet å prate til hverandre og helst ikke være i samme rom. Det er helt håpløst å skulle jobbe sammen ned dem, de suger ut alt jeg har av energi og jeg må virkelig fokusere for å ha tunga rett i munnen. Begge har prøvd å få meg til å ta parti, men jeg nekter. Dette er ikke min konflikt! Hvis dette fortsetter til uka så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg orker rett og slett ikke dette tullet her! De har nytt møte med ledelsen til tirsdag, så de er på ballen. Men hva skal jeg ellers gjøre?? Hva kan fungere når de rett og slett insisterer på å oppføre seg som dette? Anonymkode: 52d66...080
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 På neste møte gir du et ultimatum; enten går du, eller så får du et nytt team å jobbe med. Dette hadde jeg virkelig ikke orka Anonymkode: b05d4...ef9 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 Gi beskjed til ledelsen om at situasjonen er belastende for deg. Må desse to jobbe sammen? Anonymkode: 24511...97b 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Da hadde jeg slått i bordet og bedt de om å oppføre seg som voksne mennesker. Anonymkode: 81ea6...372
anonymbruker2312 Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Altså, for noe barnslig oppførsel.. Det går da vel an å oppføre seg i det minste på en arbeidsplass tenker jeg. Du bør nok informere at dette blir for mye for deg, og at du ikke takler det mer. Jeg hadde anbefalt deg om å sykemelde deg om dette ikke tar slutt, og informere ledelsen om det. Er jo ledelsen som må ta tak i dette problemet kraftig.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 De har fått mange advarsler og tydelige krav og beskjeder. Likevel blir det sånn som dette. Det er helt på tryne og jeg er drittlei begge to. Greia er at det ikke bare er å omplassere dem, jeg tror nissen flytter med.... Jeg elsker i utgangspunktet jobben min, så har veldig liten lyst til å sykemelde meg. Og gjør jeg det, så går hele korthuset ned. Når jeg er der, så er det i det minste "bare" en stille krig. Når jeg ikke er der, så får de Putin til å fremstå som en tannløs pusekatt 🙄. Men kanskje gå til ledelsen met et "krav" om at enten så må dette slutte, eller så må de omplassere meg? Så får hele teamet gå til helvete, med alle de konsekvensene det medfører om ikke dette opphører. Kan jo hende det får ledelsen til å trykke hardere på å kreve endring eller åpne en disiplinærsak. Anonymkode: 52d66...080 1
Marissa Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 (endret) Her må du be leder ta grep, det er uholdbart at du skal stå i dette fordi de ikke klarer å sette ned foten. Endret 13. mars 2022 av Marissa
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Ja, det er gått så langt at dette må ledelsen ordne opp i. Men i mellomtiden er det jeg som må stå i dritten. Hvis de ikke skjerper seg, er nok enden på visa at de får sparken begge to. Jeg er glad for at man som arbeidstaker har så sterke rettigheter her i Norge, men noen ganger skulle jeg virkelig ønske at veien til å avskjedige folk som ikke gjør det de skal, hadde vært kortere. Jeg får be om et møte med ledelsen en av de nærmeste dagene og få de til å forstå hvordan denne konflikten forsurer og ødelegger arbeidsmiljøet. Jeg har alltid gjort en god jobb, har resultater i toppsjiktet og har alltid klart å få med meg teamet mitt. Har jobbet med mange forskjellige folk og enkelte år har det vært litt smårusk, men ikke noe vi ikke har funnet ut av og fått ryddet opp i. Jeg lurer oppriktig på hva som feiler folk som ikke evner å samarbeide med andre. Anonymkode: 52d66...080
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 Snakk med verneombud og din nærmeste leder. Dette går ikke bare ut over deres arbeidsmiljø, men også ditt. Sånn kan man ikke holde på. Høres ut som om disse to bør skilles ad så raskt som mulig. Anonymkode: 1344f...ab9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 Skulle nesten tro at du arbeider i en barnehage, og at alle "kollegaene" dine egentlig er barna som går der. Anonymkode: 0c4dc...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå