AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Han jobber turnus, 2 uker hjemme av gangen. Han har elendig døgnrytme, og dette har vært et tema i en del krangler. Han kan sitte oppe til kl 03-05, og sover til alt fra 13-15.30. Ikke hver dag, men flere dager enn ikke, når han er hjemme. Idag sov han til kl 15.30 og ble sur når han kom opp og jeg hadde plussegardinen på kjøkkenet oppe (han kommer i bokseren ofte når han står opp og leter klær på tørkestativet som står ved vinduet på kjøkkenet). Jeg tiltet fullstendig, og ble sint. Jeg jobber hver ukedag, og det at han romstrerer på natta gjør at jeg får dårlig søvn (sliter ekstremt med søvnen fra før av), har tatt det opp utallige ganger at jeg hadde satt pris på om døgnrytmen hans ble bedre, men ingenting skjer. Jeg spør hver gang han ikke står opp før kl 14.00 om det virkelig er slik han vil ha det? "Nei, overhode ikke" sier han, og det samme skjer likevel gang etter gang. Dette er et stort irritasjonsmoment for meg, og det er med å får fram et sinne i meg som jeg ikke liker. Men hva faen gjør jeg? Jeg kan jo ikke tvinge han heller😔 Anonymkode: 57bdf...32f 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Ts her. Jeg må legge til at han ofte sier "jeg forstår ikke hvorfor du er så sint?!" selv om nattesøvnen min blir forstyrret og han sover til langt på ettermiddagen! Jeg begynner å betvile min egen dømmekraft?! Anonymkode: 57bdf...32f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 Hadde jeg vært han hadde jeg hivd deg ut. Turnus er ekstremt hardt å jobbe. Når man i tillegg har noen hjemme som ikke har jobbet turnus og ikke forstår hvordan det er, da er det uaktuelt. Tror nok ikke dere er noe for hverandre. Anonymkode: c4852...36d 6 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Ts igjen: I tillegg sier han at han har ingenting å stå opp til, så han ser ikke problemet med å sove så lenge! Anonymkode: 57bdf...32f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Du kan... slå opp med 13åringen? Anonymkode: aafed...b07 18 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde jeg vært han hadde jeg hivd deg ut. Turnus er ekstremt hardt å jobbe. Når man i tillegg har noen hjemme som ikke har jobbet turnus og ikke forstår hvordan det er, da er det uaktuelt. Tror nok ikke dere er noe for hverandre. Anonymkode: c4852...36d Han respekterer jo ikke henne når hun skal sove om natta! Det er han som skal hives ut. Anonymkode: a0937...00e 21 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde jeg vært han hadde jeg hivd deg ut. Turnus er ekstremt hardt å jobbe. Når man i tillegg har noen hjemme som ikke har jobbet turnus og ikke forstår hvordan det er, da er det uaktuelt. Tror nok ikke dere er noe for hverandre. Anonymkode: c4852...36d Jobben hans er overhodet ikke fysisk krevende, og iløpet av ukene han er på jobb er han ofte hjemme på kveldstid! Jeg har selv jobbet turnus tidligere så jeg vet hva det vil si å jobbe turnus! Ts Anonymkode: 57bdf...32f 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Hva er problemet med at han sover til langt på dag? Hvis du ser bort fra at han holder deg våken om natten. Kan du ikke bare be han la være med å romstere og bråke om natten når du sover? Anonymkode: 0c977...ad9 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han jobber turnus, 2 uker hjemme av gangen. Han har elendig døgnrytme, og dette har vært et tema i en del krangler. Han kan sitte oppe til kl 03-05, og sover til alt fra 13-15.30. Ikke hver dag, men flere dager enn ikke, når han er hjemme. Idag sov han til kl 15.30 og ble sur når han kom opp og jeg hadde plussegardinen på kjøkkenet oppe (han kommer i bokseren ofte når han står opp og leter klær på tørkestativet som står ved vinduet på kjøkkenet). Jeg tiltet fullstendig, og ble sint. Jeg jobber hver ukedag, og det at han romstrerer på natta gjør at jeg får dårlig søvn (sliter ekstremt med søvnen fra før av), har tatt det opp utallige ganger at jeg hadde satt pris på om døgnrytmen hans ble bedre, men ingenting skjer. Jeg spør hver gang han ikke står opp før kl 14.00 om det virkelig er slik han vil ha det? "Nei, overhode ikke" sier han, og det samme skjer likevel gang etter gang. Dette er et stort irritasjonsmoment for meg, og det er med å får fram et sinne i meg som jeg ikke liker. Men hva faen gjør jeg? Jeg kan jo ikke tvinge han heller😔 Anonymkode: 57bdf...32f Å jobbe skift er en livsstil. Du er urimelig. Anonymkode: 9cd9e...094 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 Sånn var min ex. Og det er hovedgrunnen for at han i dag er min ex. Vi fikk også barn sammen, hans døgnrytme ble ikke bedre etter vi fikk barn. Anonymkode: d535b...058 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde jeg vært han hadde jeg hivd deg ut. Turnus er ekstremt hardt å jobbe. Når man i tillegg har noen hjemme som ikke har jobbet turnus og ikke forstår hvordan det er, da er det uaktuelt. Tror nok ikke dere er noe for hverandre. Anonymkode: c4852...36d Eller omvendt. Hadde jeg vært han hadde du hivd meg ut. Fordi jeg er en barnslig løk. Anonymkode: 01a05...189 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 Slå opp, kom deg vekk fra den grinebiteren! Han kommer aldri til å endre seg - men mindre han får en vanlig dagjobb. Anonymkode: 101eb...aeb 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jobben hans er overhodet ikke fysisk krevende, og iløpet av ukene han er på jobb er han ofte hjemme på kveldstid! Jeg har selv jobbet turnus tidligere så jeg vet hva det vil si å jobbe turnus! Ts Anonymkode: 57bdf...32f Finn deg noen andre og la han leve sitt liv. Du viser null vilje til å endre deg. Du er visst perfekt og han har feil. Så da gjør du både deg selv og han en tjeneste og går videre. Dere kommer bare til å krangle. Det er et kjedelig og stressende liv Anonymkode: c4852...36d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #14 Skrevet 13. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Hva er problemet med at han sover til langt på dag? Hvis du ser bort fra at han holder deg våken om natten. Kan du ikke bare be han la være med å romstere og bråke om natten når du sover? Anonymkode: 0c977...ad9 Problemet er at jeg sover så lett. Jeg sliter med depresjon, ADD og jeg trives verken i jobben min eller plassen vi bor på (han ønsker å bo her), så jeg har mange følelser å holde kontroll på. Det er slitsomt, så søvnen er viktig for meg. Jeg har foreslått å flytte slik at han kan få ha sine rutiner ifred, men det vil han ikke. Ts Anonymkode: 57bdf...32f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #15 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Idag sov han til kl 15.30 og ble sur når han kom opp og jeg hadde plussegardinen på kjøkkenet oppe (han kommer i bokseren ofte når han står opp og leter klær på tørkestativet som står ved vinduet på kjøkkenet). Jeg tiltet fullstendig, og ble sint. Fordi at? Anonymkode: 9cd9e...094
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #16 Skrevet 13. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Finn deg noen andre og la han leve sitt liv. Du viser null vilje til å endre deg. Du er visst perfekt og han har feil. Så da gjør du både deg selv og han en tjeneste og går videre. Dere kommer bare til å krangle. Det er et kjedelig og stressende liv Anonymkode: c4852...36d Null vilje til å endre meg? Hva skal jeg endre meg på? Vi har hatt det slik i over to år nå. Synes jeg har vært tålmodig, men skjønner det er hos meg problemet ligger. Anonymkode: 57bdf...32f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #17 Skrevet 13. mars 2022 Neh, hvis han ikke vil fikse så vil han det ikke. Det er jo to faktorer her. 1) Han forstyrrer nattesøvnen din. Det er dårlig gjort, med mindre han faktisk er stille, men du våkner uansett. 2) Det er usexy å ha en kjæreste som ikke står opp til noenlunde normaltid. Hvis dette går deg så på nervene, så får du slå opp. Han må jo faktisk få sove så lenge han vil og legge seg når han vil, men du får jo også lov til å gjøre det slutt med ham hvis du får en følelse av tenåringsnykker. Jeg hadde fått det. No offence overfor menn som gjør dette, men jeg takler det ikke. Var sammen med en fyr som var student og nesten aldri sto opp før tolv, og jeg syntes det var ubegripelig turn-off. Anonymkode: bf36b...992 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #18 Skrevet 13. mars 2022 Må dere bo sammen da? Jeg forstår at du vil sove sammen med han, men dere passer jo ikke sammen sovemessig. Så kanskje å bli særboere hadde vært lurt? Anonymkode: b3cff...d22 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #19 Skrevet 13. mars 2022 Hva med å slå opp? Anonymkode: f3c72...2b1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #20 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Null vilje til å endre meg? Hva skal jeg endre meg på? Vi har hatt det slik i over to år nå. Synes jeg har vært tålmodig, men skjønner det er hos meg problemet ligger. Anonymkode: 57bdf...32f Du kan begynne med å slutte å klikke fordi han tar tøy fra tørkestativet. Du er helt idiot. Anonymkode: 9cd9e...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå