Gå til innhold

Skattemeldingen begynner å komme neste uke.... Hva forventer du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen anelse om resultatet og hvorvidt jeg får tilbake penger eller må betale baksmell. Har aldri hatt noen stor baksmell da, så jeg frykter det egentlig ikke. Siste baksmell var vel på 300 kr for ett år eller to siden. I fjor fikk jeg tilbake litt.

Hva med dere andre? Har du en anelse om hva det blir, eller er det helt blankt? Spent? Håper du at du får din allerede første dagen de legger ut (16/3)? De legger den ut i puljer mellom 16/3 og 4/4. 

Anonymkode: 92bd8...4fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Satser alltid på baksmell eller null. Greit å låne gratis av Staten

Anonymkode: 572b1...ccd

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet alltid om jeg får penger igjen eller ikke, og hvor mye. Det er ikke noe hokus pokus å finne ut av.

Anonymkode: 91185...3f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

6-7000 igjen tror jeg.

Anonymkode: 39200...744

AnonymBruker
Skrevet

Cirka 0. Det har jeg selvsagt regnet ut for lenge siden. Nettet renner jo over av skattekalkulatorer.

Anonymkode: 60e82...2f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Håper på restskatt. Nederlag om det viser seg at jeg har lånt penger til staten til elendig rente.

Anonymkode: 0ba32...03a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At det tar mye lenger tid før jeg får min

Anonymkode: 0f8e0...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Har fått 8000 igjen de siste årene, men med boligkjøp i fjor og litt endret inntekt håper jeg å ende rundt 0.

Anonymkode: 0f17a...6ba

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater disse forbannade puljene! Noen skal altså få sin melding 16.03, mens andre må vente i 3 uker. Noen får utbetalt sporenstreks etter innlevering, andre må vente helt til november! Det skulle vært 2 faste datoer for ALLE. Skattemeldingen kom samtidig for alle, og skattepengene kom samtidig for alle.

Jeg må alltid vente til siste slutt! Hvert eneste år. 

Jeg forventer for øvrig 4500,- igjen på skatten. 

Anonymkode: 0afb8...6e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har regnet meg frem til at jeg får ca. 30 000 kr tilbake. Selvsagt kjedelig om man tenker på det som at man låner penger til staten, men på en annen side har sparekontoen min fått seg en solid knekk siste tiden, så å kunne sette inn 30 000 kr i slengen er DEILIG.

Anonymkode: 6efa8...8b8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvsagt har jeg kontroll på hvordan det går og er overhodet ikke spent.

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig spent. Håper jeg ikke får baksmell, da jeg jobbet en del ekstra i fjor og tjente mer enn jeg skrev inn på skatteetaten i begynnelsen av året. 

Anonymkode: 876e3...60a

AnonymBruker
Skrevet

Tør jeg ikke tenke på engang. Selv om strøm og drivstoff og alt annet er dyrere enn noen sinne, driter staten i det. 

Anonymkode: 3c972...7f4

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dere spent? Det finnes flere skattekalkulatorer som er ganske nøyaktige som kan vise dere hva skattemeldingen vil vise +/- noen småkroner. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er spent. Har prøvd å lære meg å beregne skatt og tror jeg har det sånn noenlunde, men er ikke helt sikker. Jeg skrev mer enn jeg regnet ut i hvert fall, vil heller få tilbake enn smell. 

Anonymkode: e35ad...82e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg får igjen litt penger, så hae lagt en plan for de. Også hadde det vært fint å være av de automatisk behandlede så jeg slipper vente like lenge på utbetalingen som i fjor. 

Anonymkode: 0ee0e...f13

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk for første gang veldig usikker. Vi solgte en tomt med overskudd i 2020, og vi har deler av året i fjor hatt mye høyere skattetrekk for å utjevne dette. Så fant vi ut at mannen hadde lagt inn alt for høyt overskudd, også justerte vi det ned igjen. Men nå er jeg litt usikker på hvordan totalen ligger an. I tillegg skal vi skatte litt av første år med inntekter pga utleie av hytte, men kjøring og div kan trekkes ifra på deler av turene så det kan hende vi går i 0. Det er rett og slett en del variabler der som vi er ukjente med og usikre på hvordan ender opp. Mannen tjente også 100k mer enn i fjor, og i fjor fikk han 13k i baksmell til tross for tabelltrekk.

Det er litt lotto akkurat i år 🤪

Anonymkode: 84096...977

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er faktisk for første gang veldig usikker. Vi solgte en tomt med overskudd i 2020, og vi har deler av året i fjor hatt mye høyere skattetrekk for å utjevne dette. Så fant vi ut at mannen hadde lagt inn alt for høyt overskudd, også justerte vi det ned igjen. Men nå er jeg litt usikker på hvordan totalen ligger an. I tillegg skal vi skatte litt av første år med inntekter pga utleie av hytte, men kjøring og div kan trekkes ifra på deler av turene så det kan hende vi går i 0. Det er rett og slett en del variabler der som vi er ukjente med og usikre på hvordan ender opp. Mannen tjente også 100k mer enn i fjor, og i fjor fikk han 13k i baksmell til tross for tabelltrekk.

Det er litt lotto akkurat i år 🤪

Tomta ble solgt i 2021, litt utpå året** ikke 2020.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor er dere spent? Det finnes flere skattekalkulatorer som er ganske nøyaktige som kan vise dere hva skattemeldingen vil vise +/- noen småkroner. 

Hvor kan jeg finne en slik kalkulator ?

Anonymkode: 33c6c...fd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...