AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Synes du det er interessant/nyttig informasjon? Eller driter du egentlig i hvordan blodsukkeret ditt ligger an, så lenge du er under verdiene for diabetes? Anonymkode: a7d7d...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Ja, det ville jeg. Har ikke diabetes, men er veldig interessert i hvordan blodsukkeret reagerer på maten jeg spiser. Hadde jeg ikke tatt grep om kosthold og livsstil for en stund tilbake, hadde jeg nok havnet i faresonen. Håper at det snart kommer en smartklokke med denne funksjonen, for jeg har ikke guts nok til å stikke meg i fingeren med mindre jeg må. Når det er sagt, så er jeg glad for å slippe, men er samtidig glad for at det finnes hjelpemidler for de som trenger det. Anonymkode: 306f0...8df 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, det ville jeg. Har ikke diabetes, men er veldig interessert i hvordan blodsukkeret reagerer på maten jeg spiser. Hadde jeg ikke tatt grep om kosthold og livsstil for en stund tilbake, hadde jeg nok havnet i faresonen. Håper at det snart kommer en smartklokke med denne funksjonen, for jeg har ikke guts nok til å stikke meg i fingeren med mindre jeg må. Når det er sagt, så er jeg glad for å slippe, men er samtidig glad for at det finnes hjelpemidler for de som trenger det. Anonymkode: 306f0...8df Ja, ikke sant. Selv har jeg diabetes i familien og selv om langtidsblodsukkeret mitt er fint, så er jeg litt stressa for at det skal skli ut. Hadde vært så interessant å sett hvordan kroppen reagerte på diverse ulike matvarer. Anonymkode: a7d7d...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Ikke veldig viktig men interessant. Det hadde vært lettere å spise til riktig tid. Blodsukkerfall er overraskende og ubehagelig. Anonymkode: 7345e...8f1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 Jeg hadde svangerskapsdiabetes, og fikk utstyr for å måle blodsukker. Jeg synes det er/var svært interessant! Jeg så tydelig hva jeg reagerte på, og det er er noe jeg tar hensyn til i dag (har man hatt svangerskapsdiabetes har man over 50% sjanse for å få dia 2 senere). Spesielt frukt holder jeg meg unna, og korn påvirker også blodsukkeret mitt mer enn jeg liker. Rotgrønnsaker gikk fint/OK. Anonymkode: dfbe3...f79
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 Ja,for glukose og langtidsvirkninger er i grenseland! Men fastlegen bryr seg ikke om det heller. Anonymkode: 72d78...264
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Skrevet 14. mars 2022 * langtidsblodsukker Anonymkode: 72d78...264
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå