Gå til innhold

Hadde du gått med kontinuerlig glukosemåler dersom det var rimelig og tilgjengelig for alle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes du det er interessant/nyttig informasjon? Eller driter du egentlig i hvordan blodsukkeret ditt ligger an, så lenge du er under verdiene for diabetes?

Anonymkode: a7d7d...5a4

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det ville jeg. Har ikke diabetes, men er veldig interessert i hvordan blodsukkeret reagerer på maten jeg spiser. Hadde jeg ikke tatt grep om kosthold og livsstil for en stund tilbake, hadde jeg nok havnet i faresonen. Håper at det snart kommer en smartklokke med denne funksjonen, for jeg har ikke guts nok til å stikke meg i fingeren med mindre jeg må.

Når det er sagt, så er jeg glad for å slippe, men er samtidig glad for at det finnes hjelpemidler for de som trenger det.

Anonymkode: 306f0...8df

• Liker 2
Skrevet

Ja, det ville jeg brukt en periode. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det ville jeg. Har ikke diabetes, men er veldig interessert i hvordan blodsukkeret reagerer på maten jeg spiser. Hadde jeg ikke tatt grep om kosthold og livsstil for en stund tilbake, hadde jeg nok havnet i faresonen. Håper at det snart kommer en smartklokke med denne funksjonen, for jeg har ikke guts nok til å stikke meg i fingeren med mindre jeg må.

Når det er sagt, så er jeg glad for å slippe, men er samtidig glad for at det finnes hjelpemidler for de som trenger det.

Anonymkode: 306f0...8df

Ja, ikke sant. Selv har jeg diabetes i familien og selv om langtidsblodsukkeret mitt er fint, så er jeg litt stressa for at det skal skli ut. Hadde vært så interessant å sett hvordan kroppen reagerte på diverse ulike matvarer.

Anonymkode: a7d7d...5a4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke veldig viktig men interessant. Det hadde vært lettere å spise til riktig tid. Blodsukkerfall er overraskende og ubehagelig. 

Anonymkode: 7345e...8f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde svangerskapsdiabetes, og fikk utstyr for å måle blodsukker. Jeg synes det er/var svært interessant! Jeg så tydelig hva jeg reagerte på, og det er er noe jeg tar hensyn til i dag (har man hatt svangerskapsdiabetes har man over 50% sjanse for å få dia 2 senere). 

Spesielt frukt holder jeg meg unna, og korn påvirker også blodsukkeret mitt mer enn jeg liker. Rotgrønnsaker gikk fint/OK.

Anonymkode: dfbe3...f79

AnonymBruker
Skrevet

Ja,for glukose og langtidsvirkninger er i grenseland! Men fastlegen bryr seg  ikke om det heller.

Anonymkode: 72d78...264

AnonymBruker
Skrevet

* langtidsblodsukker 

Anonymkode: 72d78...264

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...