Gå til innhold

Kjøpt nyoppusset leilighet-badet sprekker opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi kjøpte en leilighet for litt under ett år siden. Nå har silikonen på badet begynt å sprekke opp flere steder. Hvor starter man å henvende seg? Til tidligere eier? Boligforsikring?

Anonymkode: 5b285...0c2

AnonymBruker
Skrevet

Sprekk i silikon er vel bare skjønnhetsfeil og ikke noe å reklamere på? Ville i allefall jeg tenkt, mulig det er feil. 

Anonymkode: 20dc0...db7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor på badet? Fugene du mener`? Da er det bare å fuge på nytt med kvalitet. Mest sannsynlig er det brukt billigdrit

Anonymkode: d12b2...3c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mot veggen der flisene slutter og veggen begynner. Jeg er veldig lite handy så er usikker på hva som kan fikses selv og hva som andre bør fikse. Burde ikke firmaet som har laget badet fikse det siden det er under ett år gammel eller kan jeg fikse det lett selv?🙈

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mot veggen der flisene slutter og veggen begynner. Jeg er veldig lite handy så er usikker på hva som kan fikses selv og hva som andre bør fikse. Burde ikke firmaet som har laget badet fikse det siden det er under ett år gammel eller kan jeg fikse det lett selv?🙈

Det er enkelt og fikse. Sees på som normal slitasje. Du kan f.eks søke på youtube hvordan du fuger. Kjøpe fugemasse på jernvare etc og fugepistol og gjøre det selv

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Silikon skal ikke sprekke opp etter 1 år. Ta kontakt med firmaet som har gjort badet, om dere ikke vet hvilket firma det er så hør med tidligere eier. Det er ikke skjønnhetsfeil som andre påstår her.

Anonymkode: 5340e...866

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Silikon skal ikke sprekke opp etter 1 år. Ta kontakt med firmaet som har gjort badet, om dere ikke vet hvilket firma det er så hør med tidligere eier. Det er ikke skjønnhetsfeil som andre påstår her.

Billig-drit kan gjøre det jo

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Billig-drit kan gjøre det jo

Nei, ikke billig silikon gjør ikke det heller.

Skrevet

Om et våtromsselskap har pusset opp badet, skal det være garanti på oppussingen og da er dette en reklamasjonssak ovenfor våtromsselskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...