AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Jeg har en nevø som snakker veldig lavt. Han hadde vanlig stemmevolum som barn, men da han kom i stemmeskiftet begynte han å mumle veldig. Man må stå helt nær ham for å klare å høre hva han sier, og likevel er det ofte nødvendig å be ham gjenta. Det virker å være en form for sjenanse, og jeg vet foreldrene har snakket med ham om det, men uten at det har nyttet. Det er jo ikke konstruktivt, for jeg vet han gjerne vil snakke (og han har et godt forhold til meg). Og i settinger hvor sjenansen blomster får han bare mer oppmerksomhet som ikke er positivt, folk som ber ham gjenta, eller som gir opp samtalen. Noen som har opplevd lignende og har tips? Det er kanskje ikke realistisk at jeg kam bidra med noe i og med at foreldrene ikke får gjort noe, men tenkte det var verdt å høre likevel. Han er en så fin gutt, og jeg håper veldig at han vil blomstre opp og snakke vanlig, slik jeg jo vet han kan… Anonymkode: 015bc...7be
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 La ham være, det går over. Anonymkode: 14d78...67d 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Kanskje han ikke er helt fornøyd med stemmeskiftestemmen sin og heller snakker lavt så han føler han har mer kontroll på? Jaggu meg mye folk legger seg oppi.. Er dette ditt problem?? Anonymkode: cad29...48c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Det er ikke der som begynner å høre dårlig, kanskje?😂 Neida, bare tuller. Helt vanlig, blir mer.volum etterhvert som han blir tryggere på seg selv og egen røst! Anonymkode: 6d66c...373
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Bare slutte å svare om han spør om noe... Anonymkode: 50d4d...9c3 1
Miranda Bailey Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kanskje han ikke er helt fornøyd med stemmeskiftestemmen sin og heller snakker lavt så han føler han har mer kontroll på? Jaggu meg mye folk legger seg oppi.. Er dette ditt problem?? Anonymkode: cad29...48c Her er det ei tante som er bekymret for nevøen sin og ber om råd, og du klarer å se på det som negativt. Herregud sier jeg bare. 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Miranda Bailey skrev (56 minutter siden): Her er det ei tante som er bekymret for nevøen sin og ber om råd, og du klarer å se på det som negativt. Herregud sier jeg bare. Har moren spurt om hjelp? Er så mange som legger seg oppi alle andre. Alle ting skal plukkes på og lures på hva er galt. Må ha vært lettere før.. Anonymkode: cad29...48c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 Det var ikke lettere før! Jeg har lav stemme og fikk av og til "hjelpsomme" kommentarer om å snakke høyere som tenåring . Kan trygt si det ikke hjalp. Jeg tror jeg bare hadde hørt etter og unnlatt å kommentere volumet. Det går seg nok til Anonymkode: 03530...517 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 La han snakke som han snakker. Det kan være usikkerhet knyttet til det å være i stemmeskifte i kombinasjon med å være tenåring. For meg et det å mumle et tydelig tegn på at man ikke er interessert i samtalen og det må være lov. Anonymkode: 4d011...948 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 Husker min nevø hadde en sykdom som gjor han veldig nasal, og derfor hadde samme problemet. Var ikke så mye som hjalp og han er fortsatt ganske stille av seg. Kanskje prøve logoped Anonymkode: 57eb2...4c0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 Klassisk fjortisguttgreier dette. Det går over. Anonymkode: 11748...4f4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 Det er helt normalt at unge gutter i en periode snakker lavt. Samme var hos mitt barnebarn i den alderen, men nå et par år senere, er alt som normalt. Anonymkode: 09c00...735
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #14 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kanskje han ikke er helt fornøyd med stemmeskiftestemmen sin og heller snakker lavt så han føler han har mer kontroll på? Jaggu meg mye folk legger seg oppi.. Er dette ditt problem?? Anonymkode: cad29...48c Det er jo mitt problem når jeg knapt får med meg hva han sier! Og hans problem når budskapet hans ofte ikke når fram til folk. For det er ikke bare meg. Sønnen min orker ikke å snakke med fetteren sin «for jeg skjønner ikke hva han sier». Og det lave volumet er der enten han er engasjert eller ei. Spør jeg ham om et spill han er opptatt av kan han snakke leeeenge om det, mens jeg nikonsentrerer meg. Men blir lettet når dere sier det er vanlig og går over! Anonymkode: 015bc...7be
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #15 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bare slutte å svare om han spør om noe... Anonymkode: 50d4d...9c3 Typisk rævva Kvinneguiden-kommentar, som vanlig... Anonymkode: 6a5e3...f97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå