AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Hei, jeg tror jeg har møtt selveste godjenta, de kommer ikke så ofte min vei skal sies. Man blir jo litt kresen som voksen. Hun virker enda bedre innvendig enn utenpå en skikkelig «going»- møtt henne fire ganger, gode samtaler, god mat, mye til felles som nevnes. Tvers igjennom real så langt jeg kunne skjønne med gode verdier, trygg jobb, egen leilighet mm - jeg har det samme. vi har mye av de samme interessene, friluftsliv, trening, mat, vin, vi er begge sosiale, mange venner på hver vår kant - våre blikk møttes på en herlig måte 😍. Vi har valgt ikke å pushe sex da det sikkert vil bli bra om alt det andre stemmer - vi må begge være klare til å hengi oss. Hun fikk også de berømte sommerfuglene etter vårt andre møte, jeg også - vi var noe ekstra for hverandre. Hadde samme syn på hvordan en partner skulle være for hverandre. Vi er ikke forelsket enda, men jeg tror vi har et potensiale til å bli en god historie et godt samhold. problemet er at jeg har hatt et utroskap med min eks kone (selvsagt helt forkastelig, men det skjedde). Jeg ønsket å være 100% ærlig ovenfor hun nye og fortalte det, tror det er det beste for å bygge noe varig med ny partner, ut og opp med skjelettene først som sist. jeg var utro mot min eks en gang, men vårt forhold var dødt og manglet mye foruten to flotte barn. Vi har begge vært skilt en stund og er begge medio 50 og bor i samme by. hun er litt skeptisk til å innlede noe pga mitt tidligere utroskap, hvordan kan jeg gjøre henne trygg? skulle jeg bare holdt kjeft og latt det stå til, jeg føler jo at det var galt ovenfor vår eventuelle fremtid. mvh mann med sommerfugler han også 🦋🦋 Anonymkode: f051f...d34
NiceOrNothing Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, jeg tror jeg har møtt selveste godjenta, de kommer ikke så ofte min vei skal sies. Man blir jo litt kresen som voksen. Hun virker enda bedre innvendig enn utenpå en skikkelig «going»- møtt henne fire ganger, gode samtaler, god mat, mye til felles som nevnes. Tvers igjennom real så langt jeg kunne skjønne med gode verdier, trygg jobb, egen leilighet mm - jeg har det samme. vi har mye av de samme interessene, friluftsliv, trening, mat, vin, vi er begge sosiale, mange venner på hver vår kant - våre blikk møttes på en herlig måte 😍. Vi har valgt ikke å pushe sex da det sikkert vil bli bra om alt det andre stemmer - vi må begge være klare til å hengi oss. Hun fikk også de berømte sommerfuglene etter vårt andre møte, jeg også - vi var noe ekstra for hverandre. Hadde samme syn på hvordan en partner skulle være for hverandre. Vi er ikke forelsket enda, men jeg tror vi har et potensiale til å bli en god historie et godt samhold. problemet er at jeg har hatt et utroskap med min eks kone (selvsagt helt forkastelig, men det skjedde). Jeg ønsket å være 100% ærlig ovenfor hun nye og fortalte det, tror det er det beste for å bygge noe varig med ny partner, ut og opp med skjelettene først som sist. jeg var utro mot min eks en gang, men vårt forhold var dødt og manglet mye foruten to flotte barn. Vi har begge vært skilt en stund og er begge medio 50 og bor i samme by. hun er litt skeptisk til å innlede noe pga mitt tidligere utroskap, hvordan kan jeg gjøre henne trygg? skulle jeg bare holdt kjeft og latt det stå til, jeg føler jo at det var galt ovenfor vår eventuelle fremtid. mvh mann med sommerfugler han også 🦋🦋 Anonymkode: f051f...d34 Hvorfor i alle dager skal din utroskap m din forrige kone nevnes ? Du er jo en selvskader . Fortid er fortid. Det er det du bygger med den nye som er viktig her. Ikke diskuter å dra fram ekser / feiltrinn . Største feilen mange gjør . 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 NiceOrNothing skrev (52 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal din utroskap m din forrige kone nevnes ? Du er jo en selvskader . Fortid er fortid. Det er det du bygger med den nye som er viktig her. Ikke diskuter å dra fram ekser / feiltrinn . Største feilen mange gjør . TS her Ikke annet enn at det falt naturlig. Hun har jo også en historie, men skaden er nå skjedd og må vi se fremover og ikke bakover. Jeg ønsker et godt råd og godt mulig det var en tabbe, men i min bok så er det mye smartere å være åpen fra dag 1. ingen er drept, vi skal bygge forhåpentligvis en fremtid sammen og da må vi være ærlige med hverandre (det kommer for en dag uansett, venner, barn mm vet jo om det). Ikke noe å skjule dette foruten at jeg ikke et stolt av det kort og godt 😫😢 Anonymkode: f051f...d34 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Det viktigste er om du lærte noe. Anonymkode: 062d9...0a2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det viktigste er om du lærte noe. Anonymkode: 062d9...0a2 Ts er åpenbart litt dum og naiv, men jeg mener nå at et forhold skal bygges på gjensidig respekt og åpenhet. Vi lærer av historien vår, den bygges videre sten på sten…… men at jeg har lært at utroskap ikke er noe være stolt av og jeg skal være 100% åpen og ærlig, ja det har jeg lært og skal ta med meg videre. jeg ønsker et råd til å få damen trygg at jeg plumper uti det og har muligens skadet meg selv, ja det får jeg ta med til neste korsvei. Men som sangen sier, «nå er det oss» og om det finnes noen gode råd der ute så tar jeg de. skrive et godt brev med alt vi kan være for hverandre (jeg tror det blir litt mye), blomst har hun fått før jeg fortalte om utroskapet, vi har hatt noen gode måltider og samtaler etterpå, men jeg føler skepsisen og som menneskekjenner (liker å tro det ig hun virket å ha en agenda hu også) så er det utroskapet som kludret til dette. så pls råd 😉😘 Anonymkode: f051f...d34
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Å være utro mot moren til dine barn er vel kanskje det største røde flagget som finnes. Anonymkode: 1a6d3...158 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å være utro mot moren til dine barn er vel kanskje det største røde flagget som finnes. Anonymkode: 1a6d3...158 Mulig, men kanskje også noe av det vanligste i menneskets historie. Skjer jo hele tiden. Anonymkode: 937f4...2b2 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Du får berre vera ærleg med henne og fortella at det kanskje var ein tabbe å utbasunera utruskapen, men at den einaste grunnen til at du gjorde var fordi ho er for viktig for deg til å utelate det. Anonymkode: 8a891...32d 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 Ikke gå tilbake og si at du skulle aldri ha fortalt henne det. Stå opp for det du har sagt og gjort. Uttrykk forståelse for hennes skepsis. Gi henne noe tid og luft til å fordøye det. Så får du si at du angrer og har lært på den harde måte at du aldri vil være utro i fremtiden. PS: det er et rødt flagg per se at noen flagger at de har vært utro. Ses typisk hos narsissister. "Jeg har vært utro" les: se så ærlig jeg er som forteller om utroskap. Meg kan du stole på. Et triks som blir brukt for å vinne andres tillit... Anonymkode: 9d04c...21b 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 Jeg synes det er fint at var ærlig om dette jeg, men jeg skjønner at hun da blir skeptisk. At noen er kapable til utroskap sier jo endel, på samme måte som at jeg hadde blitt skeptisk dersom en mann fortalte at han hadde en historie med å kjøre for fort og få bøter, eller stjal mye som ung. Ja man kan endre seg, men allikevel innehar man da noen sider som jeg ville vært veldig skeptisk til. For min del tror jeg det eneste som kunne trygget meg var at du fordømte handlingen totalt og viste tydelig at du angret. Hadde du utbrodert med at samlivet med kona var dødt osv hadde det bare ødelagt totalt. Anonymkode: 322e2...b1f 1
jabx Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg ønsker et råd til å få damen trygg at jeg plumper uti det og har muligens skadet meg selv, ja det får jeg ta med til neste korsvei. Men som sangen sier, «nå er det oss» og om det finnes noen gode råd der ute så tar jeg de. skrive et godt brev med alt vi kan være for hverandre (jeg tror det blir litt mye), blomst har hun fått før jeg fortalte om utroskapet, vi har hatt noen gode måltider og samtaler etterpå, men jeg føler skepsisen og som menneskekjenner (liker å tro det ig hun virket å ha en agenda hu også) så er det utroskapet som kludret til dette. Hvorfor ikke bare snakke med henne om det da? Si at du ønsker å være ærlig med henne og det var derfor du var ærlig om dette også. Hvis hun trekker seg unna så sier du bare at du skjønner at hun er skeptisk, og så gir du henne valget om hun vil bli eller dra. Ikke heng etter henne som en kjærlighetssyk valp. Si det du har å si, gi henne valget, og la henne ta valget. La det være opp til henne om hun vil fortsette eller ikke, og forhold deg til det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 jabx skrev (9 minutter siden): Hvorfor ikke bare snakke med henne om det da? Si at du ønsker å være ærlig med henne og det var derfor du var ærlig om dette også. Hvis hun trekker seg unna så sier du bare at du skjønner at hun er skeptisk, og så gir du henne valget om hun vil bli eller dra. Ikke heng etter henne som en kjærlighetssyk valp. Si det du har å si, gi henne valget, og la henne ta valget. La det være opp til henne om hun vil fortsette eller ikke, og forhold deg til det. TS, Takk, skal prøve det - gi henne litt tid og invitere henne på en prat om litt igjen Anonymkode: f051f...d34
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg synes det er fint at var ærlig om dette jeg, men jeg skjønner at hun da blir skeptisk. At noen er kapable til utroskap sier jo endel, på samme måte som at jeg hadde blitt skeptisk dersom en mann fortalte at han hadde en historie med å kjøre for fort og få bøter, eller stjal mye som ung. Ja man kan endre seg, men allikevel innehar man da noen sider som jeg ville vært veldig skeptisk til. For min del tror jeg det eneste som kunne trygget meg var at du fordømte handlingen totalt og viste tydelig at du angret. Hadde du utbrodert med at samlivet med kona var dødt osv hadde det bare ødelagt totalt. Anonymkode: 322e2...b1f TS, Klart hun skal få være det, jeg tror ærligheten og vår gryende kjærlighet får litt gjødsel så kan dette gå fint. som optimist så mener jeg vi var særs gode for hverandre. fingers crossed 😊🤩 Anonymkode: f051f...d34
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #14 Skrevet 13. mars 2022 Jeg hadde løpt. Hadde dessverre oppfattet utroskapen din som at du har sex med andre så fort forholdet er i en bølgedal. Istedenfor å løse problemene med partner, ligger du altså med andre og unnskylder deg med at «forholdet var jo dødt og mange andre gjør det samme». Så sjarmerende! Virker som en stødig og stabil partner du må jeg si… nei, jeg vil heller ha en partner som kan jobbe med forholdet, istedenfor. Anonymkode: 1d139...60c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #15 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mulig, men kanskje også noe av det vanligste i menneskets historie. Skjer jo hele tiden. Anonymkode: 937f4...2b2 Vold mot barn er også vanlig. Betyr ikke at man burde akseptere det. Hvis han ikke en gang kan være lojal mot noen som har presset ut ungene sine, hvem kan han være lojal mot da? Anonymkode: 1a6d3...158 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #16 Skrevet 13. mars 2022 Er enig med at man skal være ærlig og åpen med partneren, men alt til sin tid, tenker jeg. Nå er skaden skjedd, men hvorfor fortelle det så tidlig? Dere har møttes 4 ganger, om jeg forstod det rett? Jeg ville blitt skeptisk om en jeg flørtet med var så "på", så tidlig. Jeg tenker du må roe ned for å ikke skremme/kvele henne.. Anonymkode: 02234...625 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #17 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er enig med at man skal være ærlig og åpen med partneren, men alt til sin tid, tenker jeg. Nå er skaden skjedd, men hvorfor fortelle det så tidlig? Dere har møttes 4 ganger, om jeg forstod det rett? Jeg ville blitt skeptisk om en jeg flørtet med var så "på", så tidlig. Jeg tenker du må roe ned for å ikke skremme/kvele henne.. Anonymkode: 02234...625 TS, skaden har jo skjedd 😢 Anonymkode: f051f...d34
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #18 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg hadde løpt. Hadde dessverre oppfattet utroskapen din som at du har sex med andre så fort forholdet er i en bølgedal. Istedenfor å løse problemene med partner, ligger du altså med andre og unnskylder deg med at «forholdet var jo dødt og mange andre gjør det samme». Så sjarmerende! Virker som en stødig og stabil partner du må jeg si… nei, jeg vil heller ha en partner som kan jobbe med forholdet, istedenfor. Anonymkode: 1d139...60c TS, Tror man kan oppfattes som både ryddig og stødig, ja et gedigent feiltrinn ovenfor eks kone - ikke noe tvil om det. Nå skal det legges til at eks kone og TS kan leve med det og har kommet seg videre så godt det går. Spiser middag innimellom, org med praktiske ting med ungdommene våre mm. Vi ønsker også det beste for hverandre selv om det gikk som det gikk (vi forsøkte å jobbe oss igjennom). Hardt ord å si at det var dødt, men vi manglet noe da som var essensielt i et forhold. Sex er det henseende ikke av interesse, det var noe mere Anonymkode: f051f...d34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå