Gå til innhold

Skade på arbeidsbil! Redd sjefen skal bli sur

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymsoldat_98
Skrevet

Hei! Jeg har fredag klart å skli med arbeidsbilen inn i en midt rabatt. Jeg kom i en fart som gjorde at sammenstøtet bilen resulterte i at venstre framhjul er skeivt. I tillegg så hadde jeg en steinsprutskade som da ble til en sprekk i hele ruten. Steinsprutskaden visste sjefen min om, men har ikke gjort noe med. Han kan bli veldig sur og er redd for at når jeg sier hva som har skjedd så får jeg kjeft. 

Føler at dette er verdens verste timing, fordi jeg skal slutte i firmaet om 2 uker. Vil ikke slutte med dårlige tone mellom oss. Noen som har tips til hvordan jeg skal gå fram med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å være ærlig og beklage, skaden har skjedd. Skjønner at det er en ekstremt ekkel følelse, men det hjelper virkelig om du går frem og beklager deg. 

AnonymBruker
Skrevet

De har vel forsikring. Dritt som dette skjer jo med de fleste. 

Anonymkode: 3453c...83c

AnonymBruker
Skrevet

Slikt skjer jo «hele» tiden? 🤷‍♀️
Der jeg jobber er det for øvrig den ansatte sitt ansvar å få fikset steinsprut og øvrige skader, ikke leders. 

Anonymkode: f6dfd...567

AnonymBruker
Skrevet

Bare vær ærlig og si hva som skjedde, og hvis sjefen blir sur for det er han en dårlig sjef. Skjedde det i arbeidstid betaler du ingenting, skjedde det privat kan du tilby å betale egenandelen. 
Jeg klarte å vrake firmabil min første måned i ny jobb. Det var flaut og grusomt, men ingen ble sint, selv om jeg blir litt «ertet» for det fortsatt. Det er ingen krise. 

Anonymkode: 0720b...7a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...