AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Del Skrevet 13. mars 2022 Jeg spiser ikke frokost, så dette er min lunsj en boks 110g fortelt på 2 knekkebrød. Det holder meg mett frem til middag. Men kan man spise fet fisk hver dag? Spiser laks par ga her i uken til middag også .. Anonymkode: c40aa...c77 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. mars 2022 #2 Del Skrevet 13. mars 2022 Fisk er veldig sunt, men det er viktig å ha et variert kosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Del Skrevet 13. mars 2022 2 hours ago, Athena79 said: Fisk er veldig sunt, men det er viktig å ha et variert kosthold. Spiser variert ellers men er det negativt å spise så mye fet fisk? Anonymkode: c40aa...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spiser variert ellers men er det negativt å spise så mye fet fisk? Anonymkode: c40aa...c77 Fisk er sunt. Litt mer usikker på å spise så mye tomatpure. Mye syre for magen. Dessuten er det jo kjedelig i lengden å spise det samme. Kunne du ikke variert? Hvis det er for å ha det enkelt, f eks en loten boks leverpostei, skivet ost osv? Anonymkode: 68b60...4fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Del Skrevet 13. mars 2022 Forstår ikke helt de som sier fisk er sunt. Er dere klar over at fet fisk inneholder mye miljøgifter? Tror du skal begrense det inntaket fra 110 gram om dagen til 110 gram i uka. Anonymkode: 3dbde...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Del Skrevet 13. mars 2022 Jeg spiser en sånn boks om dagen, gjort det i 10 år eller noe, men jeg tar vekk tomatsausen og spiser bare selve fisken Anonymkode: 87266...70c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Spiser variert ellers men er det negativt å spise så mye fet fisk? Anonymkode: c40aa...c77 Nei, det er sunt. Makrell i tomat er for øvrig kåret til Norges sunneste pålegg. 🙂 Anonymkode: a3236...1e7 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er sunt. Makrell i tomat er for øvrig kåret til Norges sunneste pålegg. 🙂 Anonymkode: a3236...1e7 Det er kjempesunt hvis man holder seg til 100 gram fet fisk i uka (altså at man da ikke spiser annen fet fisk i tillegg til den ene boksen makrell). I de mengdene TS spiser har vedkommende sannsynligvis for høye nivåer av miljøgift i kroppen. https://forskning.no/fisk-forurensning-havforskningsinstituttet/kostrad-om-fet-fisk-bor-vurderes-pa-nytt-ifolge-forskere/1809800 Anonymkode: 3dbde...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Del Skrevet 13. mars 2022 Der er mye tomatpuré igjen i boksen, er ikke så glad i det.. Skal prøve med mandag -fredag. Grunnen til hvorfor jeg liker der er for det holder meg mett. Ost og slik gjør med sulten, og jeg sliter med småspising mellom måltider hjemme. Da kan jeg lett gomle i meg ost, pålegg osv .. prøver å gå ned i vekt, ja vet at makrell er kaloririkt, men det passer i kcal budsjett når det holder med mett lenge Anonymkode: c40aa...c77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Der er mye tomatpuré igjen i boksen, er ikke så glad i det.. Skal prøve med mandag -fredag. Grunnen til hvorfor jeg liker der er for det holder meg mett. Ost og slik gjør med sulten, og jeg sliter med småspising mellom måltider hjemme. Da kan jeg lett gomle i meg ost, pålegg osv .. prøver å gå ned i vekt, ja vet at makrell er kaloririkt, men det passer i kcal budsjett når det holder med mett lenge Anonymkode: c40aa...c77 Test egg av noe slag, jeg synes også at avokado er mettende. Anonymkode: dff25...ec8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #11 Del Skrevet 14. mars 2022 Kokt egg istedenfor feks annenhver dag? Fyll på med grønnsaker eller frukt ved siden av. Jeg har feks med meg en boks cherrytomater og to gulrøtter ved siden av lunsjen på jobb. Anonymkode: fc03e...cb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #12 Del Skrevet 15. mars 2022 Jeg er ikke så veldig glad i det selv, men bestefaren min på 78 spiser makrell i tomat hver dag (han sier han har spist det siden han var barn, men tviler på at det fantes på 1950-tallet) Uansett - han er ekstremt frisk og sprek. Gikk Birken for noen år siden. Anonymkode: ccdf4...51f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 18.45): Fisk er sunt. Litt mer usikker på å spise så mye tomatpure. Mye syre for magen. Dessuten er det jo kjedelig i lengden å spise det samme. Kunne du ikke variert? Hvis det er for å ha det enkelt, f eks en loten boks leverpostei, skivet ost osv? Anonymkode: 68b60...4fc Men det nøytraliseres vel av melk? Anonymkode: 85dad...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #14 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er ikke så veldig glad i det selv, men bestefaren min på 78 spiser makrell i tomat hver dag (han sier han har spist det siden han var barn, men tviler på at det fantes på 1950-tallet) Uansett - han er ekstremt frisk og sprek. Gikk Birken for noen år siden. Anonymkode: ccdf4...51f Stabburet har produsert det siden 1958, og det fantes andre typer før det. Anonymkode: 85dad...12f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Del Skrevet 16. mars 2022 Nei, det kan du ikke, for du kommer til å gå lei av det etter hvert. Anonymkode: 4640f...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Del Skrevet 16. mars 2022 Største utfordringen din blir nok den sosiale omgangskretsen. Jeg viker unna og blir der når noen åpner en slik boks og holder meg unna en stund. Ingen som lurtepå noe timen etter matpaus på skolen. Læreren pleide å spise det der, og hang over deg med den ånden når han prøvde å vise deg noe. Det var så kvalmt. Anonymkode: 72261...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #17 Del Skrevet 17. mars 2022 Om du bryr deg om miljøgifter som dioksiner og PCB, bør du dessverre roe ned makrellspisingen. Man bør ikke spise mer enn 400 gram fet fisk i uka. Selvfølgelig finnes det som noen her nevner folk som har spist enorme mengder og er like spreke når de er 80 år, men det er ren fakta at dioksiner og PCB er noe man bør prøve å unngå for høye verdier av. Anonymkode: 6e4b0...724 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #18 Del Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 18.39): Spiser variert ellers men er det negativt å spise så mye fet fisk? Anonymkode: c40aa...c77 Spør inuittene. De lever av fisk og fett selspekk og hvalspekk. Det er flerumettede fettsyrer fra fisk og marint liv, det er sunt, det. Det er ikke noe galt med helsen deres. Anonymkode: d6881...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #19 Del Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spør inuittene. De lever av fisk og fett selspekk og hvalspekk. Det er flerumettede fettsyrer fra fisk og marint liv, det er sunt, det. Det er ikke noe galt med helsen deres. Anonymkode: d6881...4e3 Har du sjekket nivåene av miljøgifter i blodet deres altså? Er du klar over hva miljøgifter gjør med kroppen din? Du vet at f.eks spermkvaliteten til menn har gått dramatisk ned på kort tid og miljøgifter nok er en stor grunn til dette? Anonymkode: 3dbde...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #20 Del Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Spør inuittene. De lever av fisk og fett selspekk og hvalspekk. Det er flerumettede fettsyrer fra fisk og marint liv, det er sunt, det. Det er ikke noe galt med helsen deres. Anonymkode: d6881...4e3 Ehhh…jo! Anonymkode: fc03e...cb3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå