Gjest gjest1 Skrevet 29. oktober 2005 #1 Skrevet 29. oktober 2005 Gir dere julegaver til venners barn?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 29. oktober 2005 #2 Skrevet 29. oktober 2005 Da de første vennene mine fikk barn ga jeg til dem, men til slutt endte jeg opp med skrekkelig mange venners barn å kjøpe til. Så nå kjøper jeg bare til dem jeg har jevnlig kontakt med og evt er fadder til. Det blir noen det og, men jeg kjøper ikke til alt av venners barn lengre.
Gjest Madeline Skrevet 29. oktober 2005 #3 Skrevet 29. oktober 2005 Nei, det sluttet vi med for noen år siden. Det ble så mange unger å gi til etter hvert og ungene får mer enn nok av gaver fra foreldre, besteforeldre osv., så vi ble enige om å kutte det ut.
Zoya Skrevet 29. oktober 2005 #4 Skrevet 29. oktober 2005 De som står meg nærmest. I tillegg har jeg stor slekt med mange små barn som plopper opp som paddehatter, så desember er en skikkelig utgiftsmåned. Men så koselig som det er .
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2005 #5 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg kjøper til bare en av mine venninders barn. Og det er fordi at mine barn har i alle år fått gave av henne. Alle mine andre venninder og jeg, kjøper til hverandre. Ungene får nok alllikevel
monja Skrevet 30. oktober 2005 #6 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg kjøper til de barna som mine nærmeste venninner har. Men da har jeg kutta ut gaver til venninnene da. De fleste ønsker seg noe til barna istedet, meg selv inkludert.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #7 Skrevet 30. oktober 2005 I begynnelsen gjorde vi det alle sammen. Men nå har det blitt endel unger da, så nå gir jeg baretil fadderbarnet mitt + sønnen til en av de nærmeste venninnene mine. de har ikke kontakt med noe særlig av familien sin, så hennes venninner kalles tante. Har endel med han å gjøre, passer han osv, + at han ofte er med oss jentene på ting ettersom moren er alenemor, så da føler jeg det helt naturlig å gi gave Lurer på å gi til sønnen til en annen venninne også, fordi moren hans er så søt og grei
Gjest MrsL Skrevet 30. oktober 2005 #8 Skrevet 30. oktober 2005 KJøper til de to første barna som ble født. Nå skal den eldste av de konfirmeres til neste år, så det er siste julen i år at det kjøpes julegaver til dem. Jeg har sagt at det ikke blir kjøpt julegaver, men at barna av venninner får pakker av oss ellers i året om vi har lyst til å gi dem noe.
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2005 #9 Skrevet 30. oktober 2005 Gir dere julegaver til venners barn? ← Nei. Ikke til venner heller.
anna-josefine Skrevet 30. oktober 2005 #10 Skrevet 30. oktober 2005 Nei, det gjør jeg ikke. Kjøper fine gaver til nærmeste familie, men kuttet ut både venner og deres barn.
Gjest gjest1 Skrevet 30. oktober 2005 #11 Skrevet 30. oktober 2005 Vi har også kuttet ut både venninner og deres barn. Det ble alt for mye med stor familie og mange små nieser og nevøer. Har ett fadderbarn som får + ei venninnes to barn, men borsett fra det er det full stopp
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2005 #12 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg kjøper julegaver til en venninnes barn fordi våre barn er bestevenner. Kjøper også til en annen venninnes barn fordi vi er fadder på et av hennes barn, og kjøper derfor til fadderbarn og søsken. Likedan så er et annet vennepar fadder på vårt barn, og vi kjøper til deres barn igjen. Hmm, litt komplisert :klø:
Gjest gjest 0 Skrevet 30. oktober 2005 #13 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg har kjøpt til alle de nærmeste... og det siste året har det blitt totalt 8 barn. Det er ganske mye for meg som er student... Jeg har egentlig lyst til å fortsette å kjøpe til dem, men hun ene venninna mi med et barn sa noe som fikk meg til å tenke. Jeg spurte henne om jeg og hun skulle spleise på gave til ei annen venninne som akkurat har fått barn nr to, men hun syntes vi bare skulle kjøpe til barna. Det var de som satte mest pris på gavene uansett. Da lurer jeg på en ting: forventer hun at jeg skal kjøpe gave til hennes barn og hun ikke skal behøve å kjøpe noe til meg? Ikke for det at jeg trenger så mange gaver, men jeg synes nesten det blir frekt at hun forventer at sitt barn skal få av alle mulige uten at de som gir får noe tilbake... Jeg kommer nok til å gi til alle barna i år, og alle får nok bursdagsgaver. Det er søren ikke billig å kjøpe så mange julegaver selv om de kan være billige!
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #14 Skrevet 30. oktober 2005 Ja, det er litt sånn opplest og vedtatt det tror jeg. Er du singel og barnløs så skal du gi en hel haug med gaver til andres barn, men du får ingenting igjen...
Lassie Skrevet 30. oktober 2005 #15 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg har hatt kun en venninne med barn fram til i år, så jeg kjøper til henne ja. Men ikke så mye. Jeg tror ikke jeg kommer til å utvide til å kjøpe julegaver til alle venners barn, det blir rett og slett for dyrt og for mye. Vi har store nok familier å kjøpe gaver til, snuppen og jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå