AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Vi har i alle år hatt store problemer med mannens familie. Det er en del narssisme der. Narssistene har fått alle med seg på laget og vi har blitt mye ekskludert. Vi har hatt flere år med opphold hvor mannen min har valgt å trekke seg bort fra dem, for å kunne fungere i eget liv. Nå har vi fått kontakt igjen, og jeg er så glad for det. Vi har barn og de har fått nye mennesker inn i livet. Ting er greit nå, vi blir behandlet greit. Likevel er de ikke så gode på å kommunisere og vise glede over ting. Jeg som mannens kone prøver nå å styrke forholdet med svigerfamilie. Jeg ber de , tar masse initiativ. Jeg er så sliten av å bare få tommel opp når jeg inviterer, f eks sier jeg har bakt boller til å ta med på tur, at det var koselig å treffes osv. Får ingen respons. Når vi er sammen koser og klemmer alle barna ,men våre barn klemmer ingen ved avskjed. Kanskje fordi vi har vært ute noen år? Synes det er sårende. Vurderer å bare gi opp hele slekten hans. Anonymkode: 26bfd...4c4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Hva er galt med en tommel? Anonymkode: 2058f...8a5 8
NiceOrNothing Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Vi har i alle år hatt store problemer med mannens familie. Det er en del narssisme der. Narssistene har fått alle med seg på laget og vi har blitt mye ekskludert. Vi har hatt flere år med opphold hvor mannen min har valgt å trekke seg bort fra dem, for å kunne fungere i eget liv. Nå har vi fått kontakt igjen, og jeg er så glad for det. Vi har barn og de har fått nye mennesker inn i livet. Ting er greit nå, vi blir behandlet greit. Likevel er de ikke så gode på å kommunisere og vise glede over ting. Jeg som mannens kone prøver nå å styrke forholdet med svigerfamilie. Jeg ber de , tar masse initiativ. Jeg er så sliten av å bare få tommel opp når jeg inviterer, f eks sier jeg har bakt boller til å ta med på tur, at det var koselig å treffes osv. Får ingen respons. Når vi er sammen koser og klemmer alle barna ,men våre barn klemmer ingen ved avskjed. Kanskje fordi vi har vært ute noen år? Synes det er sårende. Vurderer å bare gi opp hele slekten hans. Anonymkode: 26bfd...4c4 Slutt å være overhyggelig og please de. slutt å forvent varme og inkludering . I narssisisters verden handler det om å bli degget og dullet for , uten å gi noe tilbake . Ha gjerne kontakt , vær blid å hyggelig , men slutt å stå på hendene for de. Du får ingen applaus eller medalje fra sånne folk . 9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Hva mener du med en del narsissisme? Er der faktisk reelle narsissister der, kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor du vil pushe kontakt med dem på barna dine? Anonymkode: 1010e...f32 9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Du bruker veldig sterke ord i starten, men eksemplene du drar frem er jo ikke noe å heve øyenbryn for en gang. Nei, jeg hadde ikke droppet svigerfamilirn av disse årsakene. Anonymkode: 2ac52...73d 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du bruker veldig sterke ord i starten, men eksemplene du drar frem er jo ikke noe å heve øyenbryn for en gang. Nei, jeg hadde ikke droppet svigerfamilirn av disse årsakene. Anonymkode: 2ac52...73d Jeg har selv en rar eks svigerfamilie hvor de er mye selvopptatte og narsistiske. Med en gang jeg slipper de inn, er det koselig der og da og så er det bare drittslenging når døren lukkes. Jeg forstår jo at TS ikke vil begynne å ramse opp alle eksempler, da det kan bli gjenkjent. Det forstår du kanskje også? Anonymkode: 2127f...819 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du bruker veldig sterke ord i starten, men eksemplene du drar frem er jo ikke noe å heve øyenbryn for en gang. Nei, jeg hadde ikke droppet svigerfamilirn av disse årsakene. Anonymkode: 2ac52...73d Er jo litt det at man ser forskjell på hvordan andre behandles. F eks i felles grupper på snapchatten, hvor alle er. Andre får hjerter og lange svar. Anonymkode: 26bfd...4c4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo litt det at man ser forskjell på hvordan andre behandles. F eks i felles grupper på snapchatten, hvor alle er. Andre får hjerter og lange svar. Anonymkode: 26bfd...4c4 Så drit i chatten da. Slutt å misbruke ordet narsissisme. Anonymkode: 1010e...f32 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så drit i chatten da. Slutt å misbruke ordet narsissisme. Anonymkode: 1010e...f32 Er nok ikke alt jeg kan si her. Anonymkode: 26bfd...4c4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er nok ikke alt jeg kan si her. Anonymkode: 26bfd...4c4 Men hva i all verden er poenget med å opprette en tråd her da? Høyst sannsynlig, sånn basert på at man sjeldent ser seg selv utenfra, er det du som er problemet og ikke svigerfamilien. Uten bedre beskrivelser av situasjoner, må man bare gå ut i fra at dine oppfattelser er korrekt. Du spør om dere bør kutte ut svigerfamilien - skal vi da gi deg råd som gjør at du tar et slikt valg for familien, når situasjonen egentlig er en helt annen? Anonymkode: 2ac52...73d 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 Jeg synes ikke at dere skal kutte ut. Virker dramatisk. Anonymkode: 13b0c...5b9 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jo litt det at man ser forskjell på hvordan andre behandles. F eks i felles grupper på snapchatten, hvor alle er. Andre får hjerter og lange svar. Anonymkode: 26bfd...4c4 Hjerter og lange svar passer seg ikke når man har hatt et anstrengt forhold over mange år. Selv bor vi langt unna familie, som ellers ser hverandre nesten daglig. Jeg forstår jo selvfølgelig at tonen er nærmere mellom dem, også på chaten. Slik er det bare. Anonymkode: 306e9...74e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hjerter og lange svar passer seg ikke når man har hatt et anstrengt forhold over mange år. Selv bor vi langt unna familie, som ellers ser hverandre nesten daglig. Jeg forstår jo selvfølgelig at tonen er nærmere mellom dem, også på chaten. Slik er det bare. Anonymkode: 306e9...74e Men er jo ikke anspent med alle. Anonymkode: 26bfd...4c4
NiceOrNothing Skrevet 13. mars 2022 #14 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er jo litt det at man ser forskjell på hvordan andre behandles. F eks i felles grupper på snapchatten, hvor alle er. Andre får hjerter og lange svar. Anonymkode: 26bfd...4c4 Kommuniser minst mulig med de skriftlig . Narsisister er eksperter på å gjøre folk usikker , føle seg utilstrekkelig . Du er en sånn snill , søt , empatisk person , som blir trigget av adferden deres. Pass godt på deg selv, å ikke mål din verdi i hvordan de reagerer / oppfører seg .
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #15 Skrevet 14. mars 2022 For meg virker det som du grubler og tolker mye. Tolker alt negativt, og leter etter feil. Vær mer tydelig når du vil treffe de. "Hadde vært hyggelig å treffest" er litt vagt. Hva ser du for deg da? Ønsker du at svigers skal foreslå tidspunkt og sted? I mitt hode bekrefter de med 👍 på at de vil treffes, så må du foreslå tid og sted i neste melding. Anonymkode: 8adaa...288 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #16 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men er jo ikke anspent med alle. Anonymkode: 26bfd...4c4 Det har vært anspent med dere. Da er mengder av hjerter og lange svar helt feil. Du virker litt avkoblet når det kommer til sosiale koder og normer? Det er noe i det at når alle andre er i mot en så bør man rette blikket mot seg selv.... Anonymkode: 306e9...74e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #17 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har vært anspent med dere. Da er mengder av hjerter og lange svar helt feil. Du virker litt avkoblet når det kommer til sosiale koder og normer? Det er noe i det at når alle andre er i mot en så bør man rette blikket mot seg selv.... Anonymkode: 306e9...74e Har ikke sagt at alle er imot oss. For all del , så trenger de ikke omgås om de ikke vil. Anonymkode: 26bfd...4c4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #18 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 14.06): Narssistene har fått alle med seg på laget og vi har blitt mye ekskludert. Anonymkode: 26bfd...4c4 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke sagt at alle er imot oss. For all del , så trenger de ikke omgås om de ikke vil. Anonymkode: 26bfd...4c4 ? Anonymkode: 306e9...74e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå