Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en vanskelig situasjon nå. Jeg har nettopp begynt i ny jobb som jeg overhode ikke trives i. Er flere grunner til det som jeg ikke orker å ramse opp nå. Men i hvert fall, jeg følte meg presset til å søke i denne jobben, å for å si ja til jobbintervju å til tilbud om jobb. 
Det som er, er at det er veldig viktig for min samboer at jeg har fast jobb å tjener godt og kan delta i husleie å andre utgifter. Det er ikke det at jeg ikke vil, for det vil jeg. Men g vil jo gjerne ha en fast jobb i en jobb jeg faktisk trives i. Jeg har heller ikke hatt de beste opplæringene som har ført til at jeg som fersk er ganske uttrygg, og det blir ikke bedre med dagene som kommer.

Jeg vet virkelig ikke om jeg bare skal gi oppsigelse eller vente til noe annet spennende kommer ut som jeg kan søke på. Jeg vet ikke om jeg klarer å jobbe her så nye lenger med tanke på at jeg gruer meg til å gå på jobb hver dag og jeg mistrives.

Anonymkode: d2c5d...748

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker som du har bestemt deg for at dette er noe dritt, prøv heller å snu tankegangen til noe positivt. Selv om jobben kanskje ikke er så spennende og gøy, kan du bidra til husholdningen og ha penger til ting du ellers ikke hadde hatt om du bare gikk hjemme. 

Anonymkode: d4d83...e4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var jeg deg ville jeg beholdt jobben, men søkt på nye jobber innimellom. Å slutte uten å ha annen jobb er ikke ett sjakktrekk, og ikke noe særlig snilt gjort overfor samboeren din. Jeg ville ikke synes det var særlig greit om min samboer bare sa opp jobben uten å ha noe annet å gå til med mindre det var tungtveiende grunner til det (eks at h*n blir utsatt for grov/alvorlig mobbing på arbeidsplassen).

Anonymkode: bf2bb...03e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å tenk at det bare er en periode til du finner deg en ny jobb. Hvis du kvir deg til å gå på jobb så bare tenk at om noen måneder kan du slutte og da tenker du aldri på den jobben igjen. 

Jeg jobbet i en jobb i 6 år som jeg hatet og på slutten så fikk jeg vondt i magen hver dag og det var utrolig mye angst og ekle følelser knyttet til den jobben, men nå har jeg sluttet og aldri sett noen av de menneskene eller tenkt på jobben en gang…. Så det spiller egentlig ikke at det er noe dritt nå fordi det forsvinner uansett når du slutter og det har ikke noe å si. 

Tenk på det som at jobben bare er der for at du skal tjene penger midlertidig. 

Anonymkode: 6760b...9ef

AnonymBruker
Skrevet

Brett opp armene og stå i det mens du samtidig leter etter en jobb du virkelig vil ha. Ingen begynner på topp her i lovet, og dette er også en erfaring 😀

Anonymkode: a7ea8...c1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er i en vanskelig situasjon nå. Jeg har nettopp begynt i ny jobb som jeg overhode ikke trives i. Er flere grunner til det som jeg ikke orker å ramse opp nå. Men i hvert fall, jeg følte meg presset til å søke i denne jobben, å for å si ja til jobbintervju å til tilbud om jobb. 
Det som er, er at det er veldig viktig for min samboer at jeg har fast jobb å tjener godt og kan delta i husleie å andre utgifter. Det er ikke det at jeg ikke vil, for det vil jeg. Men g vil jo gjerne ha en fast jobb i en jobb jeg faktisk trives i. Jeg har heller ikke hatt de beste opplæringene som har ført til at jeg som fersk er ganske uttrygg, og det blir ikke bedre med dagene som kommer.

Jeg vet virkelig ikke om jeg bare skal gi oppsigelse eller vente til noe annet spennende kommer ut som jeg kan søke på. Jeg vet ikke om jeg klarer å jobbe her så nye lenger med tanke på at jeg gruer meg til å gå på jobb hver dag og jeg mistrives.

Anonymkode: d2c5d..

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anonymkode: d2c5d...748

Bare å si opp. Bruk din energi på å finne deg noe du kan trives med :) 

Anonymkode: f9290...1bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...