Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stod opp og da hadde kona mi lagd kringle med barnet vårt. Jeg syntes det var unødvendig , siden vi trenger ikke kringle , men vi er tomt for rundstykker. Jeg spurte henne om hvorfor hun ikke hadde laget rundstykker istedenfor. Da ble hun irritert over mitt logiske spørsmål. 

Hun hadde lagt kringla på rista, og tatt plastfolie over. Jeg skulle bruke rista til å varme noe , og da måtte jeg ordne rotet hennes. Jeg spurte henne hvordan jeg skulle pakke inn kringla , og hvordan jeg skulle ordne det. Hun svarer, på en irritert måte , " det må du nesten finne ut av selv, bare pakk den inn i pose f.eks. Det er jo ikke et problem". Jeg ble da sur tilbake, og sa " nei , det er ikke et jævlig stort problem. Jeg bare spør deg ". Da gikk hun bare uten å svare.

Senere holdt hun på å vaske stekebrett. Jeg så at de var flekkete , og lurte på hvorfor hun ikke bare hadde vasket de med en gang, istedenfor at hun måtte ta en sjau på alle nå. Jeg syntes det var unødvendig å legge de tilbake når de var skittene. Hun blir da irritert  igjen , og sier at jeg pirker og at det like godt kunne vært meg som hadde lagt de der. 

Så ble hun igjen sur da vi snakket om en begravelse vi skulle i. Hun spurte om jeg visste hva søstera mi skulle ha på seg ,og om familien min hadde prata noe om hvilke type klær man skulle gå i. Jeg syntes det var et veldig unødvendig spørsmål. Jeg vet da vel ikke hva søstera mi skal gå i, og bryr meg ikke om det. Da jeg sa det , svarte hun "dette her gidder jeg ikke. Faen ta deg". Nå sitter hun og furter. 

Er alle dere kvinner så notorisk grinete , eller er det bare min kone ? Synes dere burde tenke over alle menn som lever meg grinete koner når dere lager alle de mannehatende innleggene her inne.

Anonymkode: 0b9ae...30c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men du legger nok opp til det der litt selv når du går og hakker på henne og forteller hvordan hun skulle gjort det i stedtfor....Dessuten virker du ikke interessert i å møte hennes spørsmål på en allright måte, du avfeier henne på en unødvendig måte.

Anonymkode: 792a3...d8f

• Liker 43
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo du som er grinete og overkritisk 😄. Oppfør deg, så blir nok stemningen bedre. 

Anonymkode: d9f58...997

Jeg? Hvordan mener du at jeg er det ? Det er jo hun som blir sur  , ikke jeg. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Men du legger nok opp til det der litt selv når du går og hakker på henne og forteller hvordan hun skulle gjort det i stedtfor....Dessuten virker du ikke interessert i å møte hennes spørsmål på en allright måte, du avfeier henne på en unødvendig måte.

Mener du at jeg skal møte et så teit spørsmål som hvilket klesplagg søstera mi skal ha på seg ??! Det vet hun at jeg ikke bryr meg noe om.. Hun spør jo et utrolig dumt spørsmål. 

Skjønner at alle her forsvarer kvinnen i forholdet uansett hvordan hun oppfører seg .

Ts

Skrevet

Ikke rart hun er sur. Begynn å oppfør deg.

• Liker 22
  • Nyttig 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Forstår godt hun ble sur....hadde jeg også blitt med en mann som deg, som kritiserer  og er sur og grinete. Tenk litt på hvordan du selv fremstår før du kritiserer andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Deg hadde jeg dumpa raskt som bare det. Du går og kritiserer henne, og blir sur på henne, da hun spør deg om noe. Da er det jo virkelig ikke rart at kona di blir sur og grinete og.

Anonymkode: c75cd...c18

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Fy flate så smålig du er. 

Hun hadde vel lyst på kringle da og bakte dermed det. Har du lyst på rundstykker får du pelle deg ut av sengen og enten bake det selv eller dra på butikken for å kjøpe. 

Vi er alle forskjellige ang vaner som å feks vaske stekebrett. Jeg vasker heller aldri stekebrett med en gang. Er bare ikke naturlig for meg fordi jeg sannsynligvis er opptatt med barnet eller å spise hva enn som har kommet av det stekebrettet. I tillegg til at jeg ikke gidder håndtere varme stekebrett mer enn nødvendig. 

Å stakkars deg som måtte bruke egen hjerne ang oppbevaring av kringlen… hvor vanskelig er det egentlig å bare overføre den til feks ett skjærebrett i den tiden du bruker risten? 

Ang klær i begravelse syns jeg dette er helt fair spørsmål. Helt greit at du ikke vet men kan da svare normalt evnt si på en pk måte at en av dere kan sende en melding å høre. Noen familier går all inn kullsort mens andre er mer avslappet på det og kan gå for feks grått/brunt. 

Utifra innlegget her er det du som er grinete og ikke din kone. Håper du bare har stått opp på «feil fot» idag for dette blir bare for dumt. 

Anonymkode: 1bb46...114

• Liker 39
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja hun er grinete og sur. Hun er lei av deg slik jeg leser det. Jeg har vert den grinete dama. Jeg bar drittlei av bare å se mannen min. (Nå x)

Anonymkode: 17300...c30

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Typisk hakkespetter oppførsel. Anbefaler deg å slutte å hakke før du ødelegger ditt forhold.  

Anonymkode: 71be8...bd0

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du at jeg skal møte et så teit spørsmål som hvilket klesplagg søstera mi skal ha på seg ??! Det vet hun at jeg ikke bryr meg noe om.. Hun spør jo et utrolig dumt spørsmål. 

Skjønner at alle her forsvarer kvinnen i forholdet uansett hvordan hun oppfører seg .

Ts

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar....Jeg kan tenke meg du svarte henne på en sur eller lite interessert måte, og da i tillegg til de andre episodene du nevner, fikk hun vek nok av deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

3/10. Godt forsøk, men åpenbart trolleinnlegg.

Anonymkode: e1c9e...ae3

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet

1.) Lag rundstykker sjæl

2.) Lær deg å pakke inn mat uten å bli hjelpesløs og måtte be om veiledning.

3.) Hold passiv aggressive kommentar for deg selv, når noen vasker opp.

4.) Ditt spørsmål om hvordan man pakker inn en kringle er langt « dummere» enn hun som spør hva man skal ha på seg i en begravelse. Bare svar at du vet ikke hva søsteren din skal ha på seg, men kona di er fin uansett.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, hvis du ikke er et troll er du snart singel :troest:

Anonymkode: 1bccc...778

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

En av eksene mine klagde over at alle eksene hans var sure og inkludert meg. De andre eksene mine inkludert min nåværende samboer har ikke klaget over det. Jeg synes de som synes de er omringet av sure folk kanskje bør tenke over om det er en selv som tolker dem som sure, eller enda verre; om det er en selv som GJØR dem sure!!

Anonymkode: 3d16b...7d9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fy flate så smålig du er. 

Hun hadde vel lyst på kringle da og bakte dermed det. Har du lyst på rundstykker får du pelle deg ut av sengen og enten bake det selv eller dra på butikken for å kjøpe. 

Vi er alle forskjellige ang vaner som å feks vaske stekebrett. Jeg vasker heller aldri stekebrett med en gang. Er bare ikke naturlig for meg fordi jeg sannsynligvis er opptatt med barnet eller å spise hva enn som har kommet av det stekebrettet. I tillegg til at jeg ikke gidder håndtere varme stekebrett mer enn nødvendig. 

Å stakkars deg som måtte bruke egen hjerne ang oppbevaring av kringlen… hvor vanskelig er det egentlig å bare overføre den til feks ett skjærebrett i den tiden du bruker risten? 

Ang klær i begravelse syns jeg dette er helt fair spørsmål. Helt greit at du ikke vet men kan da svare normalt evnt si på en pk måte at en av dere kan sende en melding å høre. Noen familier går all inn kullsort mens andre er mer avslappet på det og kan gå for feks grått/brunt. 

Utifra innlegget her er det du som er grinete og ikke din kone. Håper du bare har stått opp på «feil fot» idag for dette blir bare for dumt. 

Anonymkode: 1bb46...114

Jeg lurte oppriktig på hvorfor hun hadde bakt kringle istedenfor rundstykker.. Jeg må da få lov til å spørre om det , uten at hun blir irritert. Hun skal få lov til å spørre om klær  , men jeg skal ikke få lov til å spørre om rundstykker.. Hvor er logikken?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg lurte oppriktig på hvorfor hun hadde bakt kringle istedenfor rundstykker.. Jeg må da få lov til å spørre om det , uten at hun blir irritert. Hun skal få lov til å spørre om klær  , men jeg skal ikke få lov til å spørre om rundstykker.. Hvor er logikken?

Ts

Hvorfor skulle hun bake rundstykker for du ønsket det, når hun ville ha kringle? 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle hun bake rundstykker for du ønsket det, når hun ville ha kringle? 

Fordi vi har alltid rundstykker i frysa , som hun lager , men nå har det vært tomt i flere dager. Vi har allerede boller i frysa.  Vi trenger ikke kringle. Hvis hun ikke vil bake,  så får hun la vær, mener ikke noe annet. Men når hun først baker kan hun jo lage noe nyttig.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ts

Kanskje hun er litt usikker på dresskode feks. Og prøver å finne ut av hva som sømmer seg og ikke? Hvis dette er en begravelse på din side av familien, blir det naturlig å spørre hva kvinner i din familie har på seg i en slik setting. 

Veldig fint at hun er oppe tidlig for å bake med barnet. Og kringle er jo så godt! Da kunne du feks ryddet etter dem og varmet rundstykker på egenhånd. 

Anonymkode: 56612...3f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...