Gå til innhold

DEPPA!!! Misforstod en test man skulle gjennomføre før eventuelt intervju

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er såååååå lei meg, dette er jobben jeg virkelig ønsker og så klarer jeg å misforstå en test på nett.. 

Skulle ta fem tester på en time, og har mest sannsynlig lest en oppgave feil som gjorde at 1/5 av testene fikk utrolig dårlig score. 

Er der noen som fremdeles har blitt kalt inn til intervju til tross for dårlig score på test? Jeg lurer også på om jeg skal kontakte arbeidsgiver og si at jeg misforsto oppgaven - men det tror jeg blir like dumt...  😭

Anonymkode: 35c70...09f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken jobb/yrke dette er som tyr til 5 tester før et intervju? Og hvilke tester fikk du?

Det du spør om er vel umulig å svare på når man ikke vet hva testene innebærer.

Anonymkode: 05b08...1da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hvilken jobb/yrke dette er som tyr til 5 tester før et intervju? Og hvilke tester fikk du?

Det var til en jobb i Sporveien. Var test om multitasking, og hver oppgave hadde tre oppgaver. Når jeg hadde fullført en så hoppet det automatisk til neste side med oppgaver, dvs at jeg ikke fullførte 2/3 oppgaver på hver oppgave. Sitter igjen og lurer på hvorfor siden automatisk bladde før jeg hadde svart på alle oppgavene.. Jeg har nok ødelagt for meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg oppdaget feilen kunne jeg ikke gå tilbake heller. Jaja, slik ble mitt første møte med kunnskapstester. 😥 Hilsen ts. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var til en jobb i Sporveien. Var test om multitasking, og hver oppgave hadde tre oppgaver. Når jeg hadde fullført en så hoppet det automatisk til neste side med oppgaver, dvs at jeg ikke fullførte 2/3 oppgaver på hver oppgave. Sitter igjen og lurer på hvorfor siden automatisk bladde før jeg hadde svart på alle oppgavene.. Jeg har nok ødelagt for meg selv.

Da ringer du dit og sier det er en bug i testen deres. Så får du en ny

Anonymkode: 0f796...bcc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel en test for å se hvordan du taklet stress og uventede hendelser. Virker ikke som om du taklet det så voldsomt bra egentlig.

Anonymkode: 66698...a83

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var vel en test for å se hvordan du taklet stress og uventede hendelser. Virker ikke som om du taklet det så voldsomt bra egentlig.

Eller så er det en test for å se hvem som har baller nok til å varsle at det er en feil?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da ringer du dit og sier det er en bug i testen deres. Så får du en ny

Tviler på at det er så enkelt å få en ny test. Ts gjorde ferdig testen og scorte dårlig. Hvis alle gjør det samme for og så si at det var en «bug» i testen så de kan få en ny en så vil det være meningsløst med disse testene.

Anonymkode: 6d7ff...d5e

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tviler på at det er så enkelt å få en ny test. Ts gjorde ferdig testen og scorte dårlig. Hvis alle gjør det samme for og så si at det var en «bug» i testen så de kan få en ny en så vil det være meningsløst med disse testene.

Anonymkode: 6d7ff...d5e

De er jo hvordan man har gått frem på testene og hvor lenge de har stått på hver. Så det skal godt gjøres å "jukse"

AnonymBruker
Skrevet

Disse testene pleier å være tidsbasert, med ganske kort tid. Er ikke meningen at man skal fullføre alle oppgavene. En del av testen arbeidsgiverne vurderer deg på er også hvordan du utfører oppgavene i forhold til "raskt men flere feil" vs "sakte men få feil". Ideelt havner man sånn i midten. 

Anonymkode: a05e5...f38

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde også flere tester. 3 som gikk på IQ osv og en lang personlighetstest. Søkte jobb i bank. Det er ikke uvanlig. 

Scoret forøvrig helt krise på alle testene, bortsett fra personlighetstesten naturligvis. Kom helt i nederste sjikte på IQ-testene 😂 Ble rett og slett stressa over kort tid og at jeg rett og slett ikke var forberedt. Er ikke spesielt god på sånne tester heller i bunn og grunn.

Fikk jobben da. Takket nei fordi jeg fikk et annet tilbud som var bedre, men likevel. 

Anonymkode: dd587...192

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde også flere tester. 3 som gikk på IQ osv og en lang personlighetstest. Søkte jobb i bank. Det er ikke uvanlig. 

Scoret forøvrig helt krise på alle testene, bortsett fra personlighetstesten naturligvis. Kom helt i nederste sjikte på IQ-testene 😂 Ble rett og slett stressa over kort tid og at jeg rett og slett ikke var forberedt. Er ikke spesielt god på sånne tester heller i bunn og grunn.

Fikk jobben da. Takket nei fordi jeg fikk et annet tilbud som var bedre, men likevel. 

Anonymkode: dd587...192

Takk for svar, da holder jeg håpet oppe en stund til 😊❤️🤞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var ikke hyggelig sagt. Jeg har ikke tatt slike tester før, men dumt av meg å misforstå. Men at jeg ikke takler stress og uventede hendelser fordi jeg er opprørt fordi jeg mest sannsynlig ødela for å få drømmejobben? Det er menneskelig å bli opprørt av å miste sjansen til noe man virkelig ønsker. Hilsen ts. 

• Liker 4
Skrevet

jeg tok 5 tester ved forrige intervjurunde (fikk jobben) 

failet hardt på 1 av testene. nervene bare tok overhånd. Man får som regel til å forklare seg ved tilbakelesningen

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lag deg en ny bruker i webcruiter og søk på nytt.

Anonymkode: c0c48...6d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lag deg en ny bruker i webcruiter og søk på nytt.

Anonymkode: c0c48...6d4

Det er ikke lov, da blir man disket. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok sånne tester før min nåværende jobb. Det gikk på tid, og de ble vanskeligere etterhvert. Jeg ble så opphengt i en av de første som jeg ikke fikk til, så jeg brukte halve tiden på den i stedet for å trykke «pass» og gå videre 😛 

Fikk jobben! 

(og klarte langt flere oppgaver enn gjennomsnittet uansett 😛 Så fikk vi inn litt selvskryt og 😛)

Anonymkode: 33367...240

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å virke pessimistisk, men venninnen min kom ikke videre i rekrutteringsprosessen hos Sporveien fordi hun scoret for lavt på testene. Vet ikke helt hva som ble bøygen for henne, og heller ikke hvor "langt unna målet" hun var, men husker hun nevnte at tidsnød ble en stressfaktor.

Jeg tror nok Sporveien er strengere på resultatet av slike tester enn mange andre arbeidsgivere, og det er jo naturlig, du sitter tross alt med ansvaret for folks liv og helse, det kan ikke helt sammenlignes med en bankjobb (siden det ble nevnt over her).

Uansett, lykke til! Gi oss en oppdatering når du får svar fra dem?

Anonymkode: 3059c...910

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke for å virke pessimistisk, men venninnen min kom ikke videre i rekrutteringsprosessen hos Sporveien fordi hun scoret for lavt på testene. Vet ikke helt hva som ble bøygen for henne, og heller ikke hvor "langt unna målet" hun var, men husker hun nevnte at tidsnød ble en stressfaktor.

Jeg tror nok Sporveien er strengere på resultatet av slike tester enn mange andre arbeidsgivere, og det er jo naturlig, du sitter tross alt med ansvaret for folks liv og helse, det kan ikke helt sammenlignes med en bankjobb (siden det ble nevnt over her).

Uansett, lykke til! Gi oss en oppdatering når du får svar fra dem?

Anonymkode: 3059c...910

Takk, jeg gir beskjed ja 😊❤️🤞

AnonymBruker
Skrevet

Utførte nettopp 3 slike tester etter et førstegangsintervju. I følge resultatet utførte jeg oppgavene langsommere, men mer nøyaktig enn andre. Ble faktisk satt ut av tidspresset og oppgavene. Satt igjen og følte at jeg hadde gjort det dårlig, men gikk videre likevel og skal snart på andregangsintervju 😊 krysser fingrene for at jeg gjør det bra der, og at du går videre 🤞 Vet du når du får høre noe mer? 

Anonymkode: e5d21...4e0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...