AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Finnes det i Oslo? Vi er så lei av å bruke så masse tid på rydding før vaskehjelpen kommer. Anonymkode: e42b7...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Finnes det i Oslo? Vi er så lei av å bruke så masse tid på rydding før vaskehjelpen kommer. Anonymkode: e42b7...f5c Få dere rutiner på å legge ting tilbake på sin plass. Om andre skal rydde for dere så kommer dere til å bruke like mye tid på å finne igjen ting 😂 Anonymkode: 2d10f...c6e 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Finnes det i Oslo? Vi er så lei av å bruke så masse tid på rydding før vaskehjelpen kommer. Anonymkode: e42b7...f5c Kunne tillby meg selv. Elsker å rydde , organisere og se før og Etter. Men jeg er en privat person jobber ikke med renhold Anonymkode: ccfd8...c66 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Det finns folk som kommer hjem til deg og hjelper deg å rydde, kaste og organisere en gang for alle. Da har du system på alt og ryddingen går som en lek. Det er system som mangler hvis det stadig er rotete. Fast plass, ikke for mye ting, kasser og bokser til alt. Da er du frelst for alltid. Anonymkode: be0d0...11e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det finns folk som kommer hjem til deg og hjelper deg å rydde, kaste og organisere en gang for alle. Da har du system på alt og ryddingen går som en lek. Det er system som mangler hvis det stadig er rotete. Fast plass, ikke for mye ting, kasser og bokser til alt. Da er du frelst for alltid. Anonymkode: be0d0...11e Jeg har unger som dessverre ikke blir med på det😂 Skulle gjerne hatt vaske og ryddehjelp i en. ts Anonymkode: e42b7...f5c 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har unger som dessverre ikke blir med på det😂 Skulle gjerne hatt vaske og ryddehjelp i en. ts Anonymkode: e42b7...f5c Skal du ha en sånn må du likevel ha et system. En " rydde-og vaskehjelp " må ha faste steder å legge ting hun rydder. Jeg tror ikke du får tak i noen som gjør det hvis ikke. Anonymkode: be0d0...11e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 Om du ansetter noen privat, burde det jo ikke være noe problem å finne noen som kan rydde også. Anonymkode: 7beef...d6b 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du ansetter noen privat, burde det jo ikke være noe problem å finne noen som kan rydde også. Anonymkode: 7beef...d6b Vel.. lykke til med det! Jeg er privat vaskehjelp men rydding hadde jeg ikke gjort. Hvem vil det? Det er oppskriften på konflikt , for hvis du ikke har rydde dine egne ting så vet du ikke hvor det ligger . Og den første som får skylda for å ta tatt det er den som er innleid til rydding. Enkelte ting får folk ta seg av selv! Anonymkode: be0d0...11e 3
Million Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 Å rydde barnerommet kan du sikkert betale en vaskehjelp ekstra for å gjøre, der skal som regel alt i kasser og hyller uansett på et avgrenset område. Men rydde ellers i heimen? Nei, det tror jeg er oppskriften på kaos. Som de andre er inne på her i tråden, vil du da aldri vite hvor ting er lagt hen etterpå, og bruke en evighet på å finne ting igjen. Dette generer irritasjon, og snart krangler man med vaskehjelpen som får skylden for alt. Så nei. Rydding bør man hovedsaklig gjøre selv, så vet man hvor man har ting, og de er der man VIL ha dem. Men leker og rot på barnerommene tror jeg ryddehjelpen kan ta. Kasser med barneleker kan jo merkes med ting som "Lego", "Biler" og "Dukker" og slikt, så vet ryddehjelpen hvor ting skal legges. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Skrevet 15. mars 2022 Hushjelp er vel det du mener. Dere får legge ut jobbannonse på Finn om det. Anonymkode: 05468...e16 1
PetterKanin Skrevet 15. mars 2022 #11 Skrevet 15. mars 2022 Er det marked for det finnes det mest sannsynligvis tilbydere også. Spørsmålet om hvor ting skal kan løses med et par bilder og noen instrukser fra kunde. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 21.13): Jeg har unger som dessverre ikke blir med på det😂 Skulle gjerne hatt vaske og ryddehjelp i en. ts Anonymkode: e42b7...f5c Hva er det ungene roter utover? Avhengig av om det er leker, klær, eller ting de egentlig ikke skal dra med seg, finnes det løsninger. Anonymkode: 0d348...cb6 2
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 Du skulle ha bodd i amerika og vært rik, for da kan en kjøpe tjenester av hva det skal være og det er helt normalt.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #14 Skrevet 16. mars 2022 Legg ut anbud på Finn.no? Garantert noen som tar på seg et slikt oppdrag. Husk referanser og hvit betaling! Anonymkode: 2b29e...cb9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Skrevet 16. mars 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Vel.. lykke til med det! Jeg er privat vaskehjelp men rydding hadde jeg ikke gjort. Hvem vil det? Det er oppskriften på konflikt , for hvis du ikke har rydde dine egne ting så vet du ikke hvor det ligger . Og den første som får skylda for å ta tatt det er den som er innleid til rydding. Enkelte ting får folk ta seg av selv! Anonymkode: be0d0...11e Klart det skal endel til for å få det til å fungere, men helt umulig er det jo ikke. Man må jo være litt raus, spesielt i starten. Jeg har en venninne som har det slik. Hun og vaskehjelpen jobbet noen helger sammen i starten og lagde systemer og ryddet gjennom hele huset. Siden det har det fungert veldig bra. De har en kurv i hver etasje hvor ting hun er usikker på legges. Anonymkode: 7beef...d6b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Skrevet 16. mars 2022 Jeg kjenner noen som hadde vaskehjelp. Hun hadde noen faste ting av vasking som skulle gjøres, men ble betalt for en viss tid (mer enn de tingene tok). Resten av tida ble brukt til forefallende ting som rydding, brette klær osv. Anonymkode: 1c043...02c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #17 Skrevet 17. mars 2022 Jeg bor i Sogn og bruker et vaskefirma (hvitt) som også tar på seg ryddearbeid, organisering, kasting og bortkjøring. De er ikke spesielt billige, men de stiller alltid med to renholdere så det tar max et par timer å vaske hele huset vårt. Då er det skinnende rent og de flytter på møbler, pyntegjenstander osv. De vasker også stekeovn/mikro, skrubber badekar og tar ventilator. Jeg har vel og merke ikke brukt dem til annet enn vasking, men det er de suverene på 👌 Anonymkode: c299e...4fd
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #18 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 12.51): Finnes det i Oslo? Vi er så lei av å bruke så masse tid på rydding før vaskehjelpen kommer. Anonymkode: e42b7...f5c Finnes? Det er garantert noen som er villig til å gjøre jobben om du bare betaler dem for det! Det finnes et marked for alt. Det hadde ikke vært noe verre for en som kommer for å gjøre rent i form av vasking, å rydde i samme slengen. Det er to sider av samme sak. Hadde jeg vært vaskehjelp, hadde jeg gladelig ryddet også mot timebetaling. Kanskje litt ekstra timebetaling, om ryddingen også inkluderer å plukke opp skitne truser etter hele familien etc og få dem inn i vaskemaskinen... Anonymkode: 40c84...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #19 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Finnes? Det er garantert noen som er villig til å gjøre jobben om du bare betaler dem for det! Det finnes et marked for alt. Det hadde ikke vært noe verre for en som kommer for å gjøre rent i form av vasking, å rydde i samme slengen. Det er to sider av samme sak. Hadde jeg vært vaskehjelp, hadde jeg gladelig ryddet også mot timebetaling. Kanskje litt ekstra timebetaling, om ryddingen også inkluderer å plukke opp skitne truser etter hele familien etc og få dem inn i vaskemaskinen... Anonymkode: 40c84...0b2 Det er virkelig ikke to sider av samme sak! Å rydde og ha ansvar for andres sine ting er mye vanskeligere enn bare å vaske. Å måtte flytte på gjenstander og kanskje legge den et feil sted, kanskje er man uheldig å miste noe knuselig i gulvet eller få riper på noe. Mye kan skje og uansett hva som skjer med en person sine eiendeler er det de ryddehjelpen som får skylda. Så det er en helt annen jobb som innbyr til konflikt og problem. Anonymkode: be0d0...11e 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #20 Skrevet 18. mars 2022 Jeg forstår behovet, men kunne aldri ha tenkt meg å gi fremmede som jeg ikke kjenner tilgang til hele mitt liv. Hvis de jobber for et firma, eller eier sitt eget, hvilken garanti har man for at de faktisk kan jobben slik vi vil? At de er ærlige og redelige folk? Jeg har sett nok opptak av hvem som helst som jobber med rengjøring og gjør det meste uinteressert og uhygienisk, slurvete når ingen ser. Det beste er å snakke med fornøyde kunder (som en kjenner) som kan gå god for at arbeidet er førsteklasses. Da er de verd hver krone. Anonymkode: 58eaa...0d0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå