AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Har en 16 åring med skolevegring, angst og muligens litt ptsd. Han er veldig avhengig av meg (mamma). Han blir 17 i år. Han er ikke klar for skole eller jobb enda. Men han trenger å bli mer selvstendig og mindre avhengig av meg. Tror det kan være bra for angsten også, å oppleve litt mestring og bli litt mer voksen. Har vurdert å ordne en hybel/liten leilighet ikke så langt unna meg så han kan få prøve å bo fir seg selv, samtidig som han har tryggheten av å ha meg i nærheten. Høres det ut som en god eller dårlig ide? Anonymkode: 9bda4...4de
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Folkehøgskole? Internatskole? Anonymkode: 07482...ce0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 Umiddelbart høres det ut som en dårlig ide. Hva sier han selv? Han kan også jobbe med selvstendigheten og mestringsfølelse ved å gjøre ting hjemme hos deg (og dere) Anonymkode: bcaa7...61c 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Hadde heller foreslått folkehøgskole. Han trenger sikkert å sosialiseres også. Anonymkode: 69765...1ff 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Nå mangler vi mye informasjon og jeg skriver ut fra det du skriver og min tolkning: Jeg ville ikke foreslått dette, men vurdert det hvis barnet selv ytret et ønske. Tror jeg ville snakket med lege/fagfolk og drøftet hva som kan være en god strategi sidend et er diagnose i bildet. Å flytte for seg selv er et stort ansvar og kan bli veldig ensomt hvis man ikke har noe annet å gå til (du skriver han ikke er klar for skole). Ville opprettholdt den trygge basen i hjemmet og heller utforsket alternativer for å lufte vingene litt i frivillig arbeid, aktiviteter osv. Det kan være mye mestring å hente på slike arenaer. Har han ingenting han går til på dagtid? Anonymkode: b79e5...829
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en 16 åring med skolevegring, angst og muligens litt ptsd. Han er veldig avhengig av meg (mamma). Han blir 17 i år. Han er ikke klar for skole eller jobb enda. Men han trenger å bli mer selvstendig og mindre avhengig av meg. Tror det kan være bra for angsten også, å oppleve litt mestring og bli litt mer voksen. Har vurdert å ordne en hybel/liten leilighet ikke så langt unna meg så han kan få prøve å bo fir seg selv, samtidig som han har tryggheten av å ha meg i nærheten. Høres det ut som en god eller dårlig ide? Anonymkode: 9bda4...4de Jeg har ptsd, litt angst og litt skolevegring. Hadde du sendt meg vekk på den måten hadde det blitt verre.. Men kanskje du heller bør snakke med han enn oss og høre hva han selv vil og føler? Anonymkode: fec00...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå