AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Hei! Jeg har to barn på 6 og 9. Har alltid hatt lyst på tre. I det siste har jeg merket at familien, spesielt svigermor hele tiden skal påpeke at vi er ferdig med barn. «Barna deres er store nå, så nå kan dere ikke begynne på nytt» og lignende». Jeg kjenner at det sårer veldig. Sikker fordi jeg har mer lyst på en tredjemann enn mannen. Noen som har opplevd lignende kommentarer. Jeg er 35 år forresten, så føler ikke tiden er helt ute heller for en nr 3. Noen andre som opplever det samme? At folk liksom har behov for å definere hvordan det ligger an? Anonymkode: 66346...35d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Det er ikke for sent. Men høres ut som at det er noe du og mannen din bør finne ut av Anonymkode: 00547...6d7 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 Nja, har det litt omvendt. Har ett barn og vi er ferdig. Men ikke ifølge resten av familien. De vet at jeg ikke kan få flere barn naturlig, så hvis vi skal få flere så må vi ty til IVF med eggdonor eller adopsjon. Jeg og mannen bestemte oss for at vi ikke orket å gå den veien og at vi fikk være takknemlig for det vi har. Men det er tydeligvis vanskelig å svelge for noen. Anonymkode: 9183e...09d 3 2
Kaneel Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Jeg har to barn på 6 og 9. Har alltid hatt lyst på tre. I det siste har jeg merket at familien, spesielt svigermor hele tiden skal påpeke at vi er ferdig med barn. «Barna deres er store nå, så nå kan dere ikke begynne på nytt» og lignende». Jeg kjenner at det sårer veldig. Sikker fordi jeg har mer lyst på en tredjemann enn mannen. Noen som har opplevd lignende kommentarer. Jeg er 35 år forresten, så føler ikke tiden er helt ute heller for en nr 3. Noen andre som opplever det samme? At folk liksom har behov for å definere hvordan det ligger an? Anonymkode: 66346...35d Drit i hu kjør på med nummer 3 og 4! 3
Mona123 Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Si det rett ut. "Nei, jeg er ikke ferdig - slutt å mase, du skaper dårlig stemning" 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg har to barn på 6 og 9. Har alltid hatt lyst på tre. I det siste har jeg merket at familien, spesielt svigermor hele tiden skal påpeke at vi er ferdig med barn. «Barna deres er store nå, så nå kan dere ikke begynne på nytt» og lignende». Jeg kjenner at det sårer veldig. Sikker fordi jeg har mer lyst på en tredjemann enn mannen. Noen som har opplevd lignende kommentarer. Jeg er 35 år forresten, så føler ikke tiden er helt ute heller for en nr 3. Noen andre som opplever det samme? At folk liksom har behov for å definere hvordan det ligger an? Anonymkode: 66346...35d Da jeg var nygift, kommenterte folk "når skal dere få førstemann,når skal dere få førstemann" , noen gikk så langt til "se" at jeg var gravid,enda jeg ikke var. Førstemann kom, så var det " når skal dere få andremann,når skal dere få andremann". For og imot 2 barn eller enebarn, filosofering rundt kjønn. Plutselig var det "neeeeeiiiii, ikke tredjemann". Altså,folk går utifra sitt eget ståsted og de fleste vil ha 2 barn og derfor er det "naturlig med 2 barn". Så fort du velger noe annet, da er det sikkert ulykke for det er umulig at du ØNSKER 3 barn. Jeg har helt fra starten ønsket 3 barn,fikk det og er veldig fornøyd. Anonymkode: 0172b...702
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Jeg har to barn på 6 og 9. Har alltid hatt lyst på tre. I det siste har jeg merket at familien, spesielt svigermor hele tiden skal påpeke at vi er ferdig med barn. «Barna deres er store nå, så nå kan dere ikke begynne på nytt» og lignende». Jeg kjenner at det sårer veldig. Sikker fordi jeg har mer lyst på en tredjemann enn mannen. Noen som har opplevd lignende kommentarer. Jeg er 35 år forresten, så føler ikke tiden er helt ute heller for en nr 3. Noen andre som opplever det samme? At folk liksom har behov for å definere hvordan det ligger an? Anonymkode: 66346...35d Har noen vage minner av den type kommentarer. «Det er det heldigvis bare jeg og (mannens navn) som bestemmer, og ikke noe andre har noe med», sa jeg høyt og tydelig da når jeg opplevde det som ufine og støtende kommentarer. Om jeg ikke opplevde det som frekt, men bare nysgjerrig prat, svarte jeg hyggelig og ordentlig at vi godt kunne tenke oss flere. Venter nmr. 4 nå. Anonymkode: 2eb4e...a64 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Jeg har to barn på 6 og 9. Har alltid hatt lyst på tre. I det siste har jeg merket at familien, spesielt svigermor hele tiden skal påpeke at vi er ferdig med barn. «Barna deres er store nå, så nå kan dere ikke begynne på nytt» og lignende». Jeg kjenner at det sårer veldig. Sikker fordi jeg har mer lyst på en tredjemann enn mannen. Noen som har opplevd lignende kommentarer. Jeg er 35 år forresten, så føler ikke tiden er helt ute heller for en nr 3. Noen andre som opplever det samme? At folk liksom har behov for å definere hvordan det ligger an? Anonymkode: 66346...35d Drit i hva andre mener. Få de dere vil. Enda ung! Anonymkode: f06b1...67d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 At du vil føde flere barn i den verden vi lever i nå er bare egoistisk. Anonymkode: cd23c...ca9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 Hva er det som feiler folk, ærlig talt. Tenk å få seg til å si sånt 😳 Hadde sagt rett tilbake: Det der har du ikke noe med. Det er mellom meg og mannen min, vær snill og respekter det. Fortsetter de så sier du “Jeg sa: Dette har du ikke noe med. Nå legger vi den død.“ Mannen din bør så klart si ifra og. Anonymkode: 88e6b...074 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At du vil føde flere barn i den verden vi lever i nå er bare egoistisk. Anonymkode: cd23c...ca9 Åh ta deg en bolle. Anonymkode: 88e6b...074 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Åh ta deg en bolle. Anonymkode: 88e6b...074 Nei- er helt 100% ærlig. Sykdom, krig, elendighet..og folk er ikke fornøyde med 2 barn. Anonymkode: cd23c...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 49 minutter siden, AnonymBruker said: At du vil føde flere barn i den verden vi lever i nå er bare egoistisk. Anonymkode: cd23c...ca9 Folk har hatt sex i all slags tider og med det ble det født barn under horrible forhold og omstendigheter. Disse barna vokste opp til å bli ekstraordinære mennesker. Ingen fredelige og pengesterke tider kan måle seg med det kullet som ble født rett etter andre verdenskrig. Baby boomers. Fødsler i konsentrasjonsleirer, under flukt, i fengsler, under bombing u kjellere osv osv. Det er ikke egoistisk, det er tvert imot, det er selve livet. 2 historier som jeg har lest, har brent seg fast. Det ene er psykologen som fortalte om fødsel i Ausvic og det andre er fødsler etter voldtekt i bosnia krigen og historien ble fortalt av barnet i UN. Anonymkode: 0172b...702 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #14 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk har hatt sex i all slags tider og med det ble det født barn under horrible forhold og omstendigheter. Disse barna vokste opp til å bli ekstraordinære mennesker. Ingen fredelige og pengesterke tider kan måle seg med det kullet som ble født rett etter andre verdenskrig. Baby boomers. Fødsler i konsentrasjonsleirer, under flukt, i fengsler, under bombing u kjellere osv osv. Det er ikke egoistisk, det er tvert imot, det er selve livet. 2 historier som jeg har lest, har brent seg fast. Det ene er psykologen som fortalte om fødsel i Ausvic og det andre er fødsler etter voldtekt i bosnia krigen og historien ble fortalt av barnet i UN. Anonymkode: 0172b...702 Det er jo fordi det ikke fantes prevensjonsmidler! Herlighet.... Har du lest om hva som skjer i Ukraina?? Et våpen som blir flittig brukt mot kvinner er voldtekt. Det. Kan. Lage. Barn. Hvis du ser på fødselsstatistikk så ser du at antall barnefødsler går ned parallelt med når p-pillene kom på markedet. Altså så fort kvinnene fikk velge så ble barn valgt bort og utsatt. Anonymkode: 3a0c4...449
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #15 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo fordi det ikke fantes prevensjonsmidler! Herlighet.... Har du lest om hva som skjer i Ukraina?? Et våpen som blir flittig brukt mot kvinner er voldtekt. Det. Kan. Lage. Barn. Hvis du ser på fødselsstatistikk så ser du at antall barnefødsler går ned parallelt med når p-pillene kom på markedet. Altså så fort kvinnene fikk velge så ble barn valgt bort og utsatt. Anonymkode: 3a0c4...449 Beklager dette er naturligvis en avsporing, men det var også kommentaren jeg svarte på. Anonymkode: 3a0c4...449
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #16 Skrevet 13. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Da jeg var nygift, kommenterte folk "når skal dere få førstemann,når skal dere få førstemann" , noen gikk så langt til "se" at jeg var gravid,enda jeg ikke var. Førstemann kom, så var det " når skal dere få andremann,når skal dere få andremann". For og imot 2 barn eller enebarn, filosofering rundt kjønn. Plutselig var det "neeeeeiiiii, ikke tredjemann". Anonymkode: 0172b...702 Mistenker at dette er de samme folkene (som regel kvinner) som maser høl i hue på oss frivillig barnløse også, om at vi vil jo egentlig ha barn. At ikke folk bare kan passe sine egne saker. Anonymkode: 18783...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #17 Skrevet 13. mars 2022 Jeg og mannen min har tre nydelige barn og vi skal ha flere jeg lar ingen andre mene og bestemme hvor mange barn vi skal ha Fordi det er vi som bestemmer😊👍🏽 Anonymkode: 85c6f...3ff 1
Kaneel Skrevet 13. mars 2022 #18 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og mannen min har tre nydelige barn og vi skal ha flere jeg lar ingen andre mene og bestemme hvor mange barn vi skal ha Fordi det er vi som bestemmer😊👍🏽 Anonymkode: 85c6f...3ff Jeg klapper for dere ❤️❤️❤️🥰
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #19 Skrevet 13. mars 2022 Det har ingen andre noe med enn deg og mannen. Men hvis mannen din ikke vil ha flere, syns jeg du skal respektere det. Man er jo to om ansvaret. Anonymkode: 59796...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #20 Skrevet 13. mars 2022 Kan du ikke svare at det eneste hun kan slå fast med sikkerhet, er at hun selv er ferdig å få barn. Anonymkode: d12cb...1f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå