Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med mitt første barn, og er 6 uker på vei. Når fortalte dere om graviditet til nærmeste familie og venner? 

Anonymkode: a8681...579

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter ultralyd i uke 12. Har opplevd å miste seint i første trimester før, og var da veldig glad for å slippe å måtte reversere nyheten.. (De jeg ville prate med for trøst og støtte fortalte jeg da hva som hadde skjedd, ikke verre enn det.)

Har også noe familie som er elendige på å holde ting for seg selv, så da ville vi ikke fortelle før vi syns det var greit at nyheten ble spredt videre.

Anonymkode: e264a...605

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte det til moren og søsteren min den dagen jeg fikk positiv test. Men dette er også mennesker jeg ville fortalt det og snakket med om jeg mistet. Men venter med å fortelle andre det til etter TUL i uke 12. 

Anonymkode: 61618...204

AnonymBruker
Skrevet

Vi venter til etter UL i uke 12-13. 

Anonymkode: 1126d...36a

Skrevet

Etter TUL pluss svar på NIPT i uke 12 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi fortalte nærmeste familie i løpet av en uke etter positiv test, begge graviditeter. Jeg blir mye plaget av kvalme, og vi treffer nærmeste familie ganske ofte, så de ville merket at det var noe.

Fjernere familie venter vi lengre med å fortelle til, siden vi ikke treffer dem så ofte. De fleste har vi ventet med å fortelle til etter ultralyd. 

Anonymkode: fa888...6c5

AnonymBruker
Skrevet

I uke 8.

Anonymkode: ca3f8...2b3

AnonymBruker
Skrevet

Sa det til min søster med en gang, til min mor etter NIPT svar og fin TUL, og til "alle andre", etter OUL i uke 20.

Anonymkode: 9defd...599

AnonymBruker
Skrevet

Etter TUL i uke 13 😊

Anonymkode: b41f3...7a3

AnonymBruker
Skrevet

Nærmeste familie (foreldre og søsken) fikk vite det i uke 6. Fordi vi skulle i familiebesøk og jeg spydde som bare det. 

Resterende venner får vite det i morgen etter ul for å finne ut kjønn. Er da 15+4.

Anonymkode: e03f9...a22

AnonymBruker
Skrevet

Etter ultralyd uke 12+5

Anonymkode: e57e3...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Uke 4

Anonymkode: 8ac59...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Uke 15 etter Nipt test + tidlig ultralyd. Søsknene mine fikk vite det med en gang. 

Anonymkode: 755b7...0ba

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte med en gang vi fikk positiv test til nærmeste familie, dette fordi vi er dårlige på å holde på egne hemmeligheter. Hadde fortalt om vi mistet også, da vi er ganske åpne med familien vår. Ellers fortalte vi venner når vi møtte de, ville fortelle face to face. Med nr 2, tok det ganske lang tid før vi møtte noen venner(grunnet covid), så var 20 uker på vei når jeg fortalte mine studievenninner. 

Anonymkode: cfe71...6d7

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte det til moren min i uke 7-8 fordi jeg ble sykmeldt en liten periode pga. svangerskapsplager og bodde fortsatt hjemme, rett før jeg og samboer kjøpte leilighet. Resten av familien fikk vite det i uke 12, etter tidlig ultralyd.

Anonymkode: 1558f...20b

AnonymBruker
Skrevet

Uke 22 og uke 30.

Anonymkode: 53638...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fortalte det til (beste)foreldre i uke 8. Vi syntes det var litt tidlig, men da hadde vi anledning til å fortelle det ansikt til ansikt. Alle klarte å holde tett til uke 12. 

Anonymkode: f5839...98a

AnonymBruker
Skrevet

Tok ultralyd 12 + 5 og fortalte det 3-5 dager etter.

Anonymkode: 1b979...3ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 12.20):

Jeg er gravid med mitt første barn, og er 6 uker på vei. Når fortalte dere om graviditet til nærmeste familie og venner? 

Anonymkode: a8681...579

Etter ordinær ultralyd. Uke 19 eller 20. 

Anonymkode: 0d284...b44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 16.33):

Uke 22 og uke 30.

Anonymkode: 53638...fe1

Niiice! Neste skal jeg prøve holde hemmlig så lenge der går. 

Anonymkode: 0d284...b44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...