AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Ikke sikkert dette er noen big deal, jeg bare lurer på om det er normalt at barn trekker seg unna for å gråte i stedet for å søke trøst. Barnet mitt er 1 år og har noen dager der hun er ekstra klengete og sutrete. Da vil hun gjerne bæres hele tiden. Hvis jeg f.eks lager mat så trenger jeg noen ganger to hender og da må jeg sette henne ned. Da kan hun bli veldig lei seg og krabber bort fra kjøkkenet for å hyle. Et annet eksempel var da hun fant en sånn klemmepose i en skuff. Hadde nettopp spist så jeg tok den og sa at vi skal ikke ha den nå. Da ble hun rasende og krabbet bort fra meg for å hyle. Er det normalt? Hun har pleid å søke trøst hos oss men nå gjør hun noen ganger det der i stedet. Anonymkode: f7c29...1ca
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Selvfølgelig er det normalt. Hun er jo sint på deg... Anonymkode: fc5d1...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 "Når du gjør meg sint, vil jeg ikke være hos deg!" og så krabber hun vekk. Helt normal, menneskelig atferd, det der. Det har du vel sett i eldre barn og voksne også, at de avviser den de er sint på og går vekk? Anonymkode: 9aedf...c35
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig er det normalt. Hun er jo sint på deg... Anonymkode: fc5d1...2f2 Okei, bra 😛 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): "Når du gjør meg sint, vil jeg ikke være hos deg!" og så krabber hun vekk. Helt normal, menneskelig atferd, det der. Det har du vel sett i eldre barn og voksne også, at de avviser den de er sint på og går vekk? Anonymkode: 9aedf...c35 Når du sier det sånn... Ble bare bekymret for om det betydde noe negativt om relasjonen vår. Har vært deprimert og ikke knyttet meg til barnet som jeg burde, så.. ja. Anonymkode: f7c29...1ca
tangent Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Mitt barn går vekk fra meg for å gråte når jeg har vært dum i hennes øyne. Så lar jeg henne være i fred litt og føle på det, og da vil hun gjerne ha kos og trøst etter en liten stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå