Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poppet innom Maktabi idag og fant et par tepper som jeg likte veldig godt.

Prisene var ganske drøye synes jeg da - fra 25 000 - 30 000 men hvor mye avslag bør jeg kunne forvente?

Dette er håndknyttede orientalske tepper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Poppet innom Maktabi idag og fant et par tepper som jeg likte veldig godt.

Prisene var ganske drøye synes jeg da - fra 25 000 - 30 000 men hvor mye avslag bør jeg kunne forvente?

Dette er håndknyttede orientalske tepper.

Er de i ull eller silke? Størrelse?
Skrevet
Er de i ull eller silke? Størrelse?

Må ha vært ull. Str. 240x200 og 250x210

Skrevet
Oki...vet du knutetettheten også?

Nei - det tenkte jeg ikke på. Har du noe forslag til hva prisen bør være medde ulike tetthetene? Det så veldig pent ut og som om det var mange knuter.

Skrevet

En ting til før jeg sier noe...var prisen pr. stk. eller for begge teppene?

Skrevet

Ja, kan jo se sånn ut utfra hovedinnlegget, men venter med å si noe om det før hun svarer.

Tror forresten svaret da vil gå pm. :ler:

Skrevet

Det svarer hun vel på her.

......................

Så får du heller huske på å spørre hvis du noen gang skal handle tepper. ;)

Skrevet

Nei, jeg liker ikke tepper jeg. Intet teppe kommer inn i mitt hjem

Skrevet

:fy_fy: Fyfy...sånn er uhøflig å si i denne settingen.

Natta sukkerungen.

Skrevet
Det svarer hun vel på her.

......................

Så får du heller huske på å spørre hvis du noen gang skal handle tepper.  ;)

Det er pr. teppe!!! :-)

Skrevet

Vi reklamerte på et teppe fra Maktabiene fordi det raknet etter et par uker (!) og prisen var 25.000,-

Viu møtte svært liten velvilje til å få dette ordenet og jeg ønsker hvertfall ikke å handle der mer.

Skrevet
Vi reklamerte på et teppe fra Maktabiene fordi det raknet etter et par uker (!) og prisen var 25.000,-

Viu møtte svært liten velvilje til å få dette ordenet og jeg ønsker hvertfall ikke å handle der mer.

Det var jo veldig synd. Har da hørt negativt om Maktabi jeg også - men nå er de jo ganske store så kanskje ikke så rart at det dukker opp noe.

Men hvordan de behandler reklamasjoner er jo viktig og hørtes ikke bra ut.

Men vet du om teppet raknet pga. feil eller at det faktisk var av dårlig kvalitet?

Det skal vel være en ganske bred kant på enden for å beskytte mot rakning - var det det?

Skrevet

Ja, det var en bred kant rundt, så det så ganske solid og fint ut.

Etter et par uker raknet det innenfor den sonen som var "rammet" rundt med kant (!) det så rett og slett svakt ut og "fillete" flekkvis i hjørnene. Da hadde vi omtrent ikke gått på teppet engang før dette begynte.

De var svært lite villige til å høre på og de ville ikke ta teppet tilbake. De sa at vi kunne reparere det mot betaling.

Derfor var det siste gang vi var der.

Skrevet
Ja, det var en bred kant rundt, så det så ganske solid og fint ut.

Etter et par uker raknet det innenfor den sonen som var "rammet" rundt med kant (!) det så rett og slett svakt ut og "fillete" flekkvis i hjørnene. Da hadde vi omtrent ikke gått på teppet engang før dette begynte.

De var svært lite villige til å høre på og de ville ikke ta teppet tilbake. De sa at vi kunne reparere det mot betaling.

Derfor var det siste gang vi var der.

Jeg trenger jo nødvendigvis ikke et teppe som skal holde i 100vis av år - men mer enn 2 uker vil jeg nok sette pris på ...... ;)

Har kikket litt etter tepper men de fleste er røde og det vil jeg ikke ha - disse to gikk i gult/gyllent/brune farger og det er akkurat det jeg vil ha.

Skrevet
Det er pr. teppe!!! :-)

IKKE kjøp dem.

Jeg skal lete frem en link til deg som omhandler god teppeinfo.

Sånn kjapt tatt fra hodet, er dette noe av tingene man må få klarhet i før man kjøper teppe:

* Flyter fargene litt i hverandre, eller er de skarpt avgrenset (de skal være skarpt avgrenset).

* Er frynsene sydd på? I så fall er det bare å rygge ut av butikken fortere enn svint.

* Lukter det klor av teppet hvis det blir utsatt for fuktighet (alltid liten flaske med vann på innerlomma under teppekjøp). Hvis klor....fort ut av butikken.

* Hvordan ser baksiden ut...du skal ikke se så mye som en løs trådende. Selv om et teppe ligger stille...så får det faktisk mye "juling"...derfor må det være skikkelig håndverk.

* Dra i knutene på teppet, forsøk å løsne dem...går det an så rygg unna.

....

Teppehandelen i Norge er nærmest vill vest, selv om det finnes noen hederlige unntak....unntak som nevnes i linken jeg skal finne.

....

Hvis jeg skulle brukt kr. 50-60.000,- på to tepper, ville jeg selv reist og kjøpt dem i produsentlandet. Vi gjorde det, og er strålende fornøyd. Men litt enkel teppekunnskap og ved å holde seg unna teppehandel i turistområdene...så går det bra.

Kommer tilbake med link, og sender deg en pm om noe jeg ikke vil nevne her.

Skrevet

Oi...jeg glemte å skrive man også må sjekke jarekanten. Den må ikke være sydd på...og den skal være fast og fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...