AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Reiser til andre siden av kloden om ikke så lenge og lurer på hvordan man skal pakke på best mulig måte. Hva bruker man til håndbagasje? Koffert? Veske? Hvor pakker man sminke? Må alt av sminke i egne beholdere? Eller lønner det seg å sende med innsjekket bagasje? (Renseprodukter, solkrem osv). Anonymkode: 8c421...624
anonymbruker2312 Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Når du drar såpass langt så anbefaler jeg deg til å ta i bruk koffert, altså innsjekket bagasje. Helt ubrukelig å ta med seg bare håndbagasje. I innsjekket bagasje så kan du legge så mye sminke du vil, hårprodukter osv. I håndbagasje derimot må all flytende midler på 100ml eller mindre legges i en liten plastpose som er tilgjengelig på flyplassen. Du får kun ha med ting som rommer denne plastposen og ikke mer - altså flytende ting til maks 100ml. Jeg bruker da å legge deo, liten hårspray, parfyme og foundation i denne posen om jeg skal bare på en 2-3 dagers tur til en annen by. Når jeg reiser langt så legger jeg alt av sminke, hårprodukter, hudprodukter, klær, sko osv i koffert. Sjeldent at jeg tar med håndbagasje i tillegg. Har også alltid med meg en liten eller middels veske til å legge viktige ting oppi, som pass, nøkler, mobil, lommebok osv. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 anonymbruker2312 skrev (2 timer siden): Når du drar såpass langt så anbefaler jeg deg til å ta i bruk koffert, altså innsjekket bagasje. Helt ubrukelig å ta med seg bare håndbagasje. I innsjekket bagasje så kan du legge så mye sminke du vil, hårprodukter osv. I håndbagasje derimot må all flytende midler på 100ml eller mindre legges i en liten plastpose som er tilgjengelig på flyplassen. Du får kun ha med ting som rommer denne plastposen og ikke mer - altså flytende ting til maks 100ml. Jeg bruker da å legge deo, liten hårspray, parfyme og foundation i denne posen om jeg skal bare på en 2-3 dagers tur til en annen by. Når jeg reiser langt så legger jeg alt av sminke, hårprodukter, hudprodukter, klær, sko osv i koffert. Sjeldent at jeg tar med håndbagasje i tillegg. Har også alltid med meg en liten eller middels veske til å legge viktige ting oppi, som pass, nøkler, mobil, lommebok osv. Takk for svar. Jeg tenkte ta med innsjekket bagasje også 😄 Men lurte litt mer på hva som var vanlig å ha i håndbagasje. Tenker at det er fort gjort at kofferten blir borte eller er forsinket, så kjedelig om alt forsvinner.. takk for de andre tipsene, kommer godt med 😊 Anonymkode: 8c421...624
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Hvor skal du, hvordan er været, og hva skal du gjøre der? Er det storbyferie i Sidney eller skal du backpacke i Peru?:P Anonymkode: 1e173...215
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor skal du, hvordan er været, og hva skal du gjøre der? Er det storbyferie i Sidney eller skal du backpacke i Peru?:P Anonymkode: 1e173...215 Og hvor lenge skal du være der? En uke, 3 uker? Anonymkode: 1e173...215
anonymbruker2312 Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Jeg tenkte ta med innsjekket bagasje også 😄 Men lurte litt mer på hva som var vanlig å ha i håndbagasje. Tenker at det er fort gjort at kofferten blir borte eller er forsinket, så kjedelig om alt forsvinner.. takk for de andre tipsene, kommer godt med 😊 Anonymkode: 8c421...624 I håndbagasje kan du legge viktige saker som PC, ladere, undertøy, medisiner osv. Når jeg reiste for ca. 3 år siden ble bagasjen sendt feil, så måtte vente 3 dager uten den. Da husker jeg i alle fall at det viktigste for meg å ha i de tre dagene var sminke, undertøy, selvfølgelig PCen min (som jeg ble skikkelig lettet over å ikke ha lagt i bagasjen), og bare en generell tskjorte/genser og en bukse.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 Håndbaggasje: sekk. Lett å løpe til flyet om man er forsinket. Jeg tar som regel med ren truse og sokker, mest nødvendige av sminke (concealer, pudder, mascara, liten bb cream), deo og liten pakke sminkeservietter. Bok, øretelefoner, mobillader (evt pc om jeg har med). Reiser i greie sko, har ytterjakke og et varmt skjerf. Ok på flyet. Dersom bagasjen forsvinner, så har jeg rent undertøy og klarer meg en dag før jeg får kjøpt nytt skift. Evt smykker er også ok i håndbagasje eller annet av verdi. Kan også være greit med noe enkel mat som bar, sjokolade, banan. Greit å ha om du ikke rekker å kjøpe før flyet. Alt som ikke er krise at jeg mister, men få tak i lett der jeg reiser blir pakket i innsjekket bagasje. Også større flasker med krem, sminke, parfyme osv. Pakker inn feks parfyme i klesplagg så det ikke knuser. Anonymkode: 71e91...8fc 1
LiseTV Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Kofferten jeg sjekker inn er aldri helt full, må ha plass til ting jeg vil ta med hjem. Pass på at vekten ikke er for høy, dyrt å må betale for overvekt. I håndbagasjen, helst en ryggsekk med hjul, har jeg det jeg trenger en dag eller 2 fremover. Nesten all sminke i bagasjen. Handveske med flere lommer for mobil, pass lader mm.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Skrevet 14. mars 2022 I håndbagasje: pc om du tar med, eventuelle verdisaker, en plastpose (1 liter) med minitannkrem, ansiktskrem, deo; altså det mest nødvendige, i tilfelle bagasjen blir forsinket. Lader til mobil, og eventuelt en ekstra topp og undertøy. Noe å spise. Innsjekket bagasje: som regel stor ryggsekk, slik at jeg lett kan komme meg av og på tog og buss, opp og ned rulletrapper som ikke fungerer etc. En tung koffert er jeg ikke sterk nok til å bære, men ryggsekk går bra. I den eventuelt flere toalettsaker, ekstra sko, noen skift og godt med plass til det jeg ønsker å ta med hjem. Anonymkode: f52d9...a71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå