AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Ungdommen her kommer seg ikke så lett opp om morgenene på egenhånd. Han har på vekking på telefonen sin, men den våkner han ikke alltid av. Tenker på å kjøpe han en vekkerklokke som han våkner av. Gjerne en som kan stilles inn fast med vekking hver uke dag til samme tid slik at han ikke glemmer å slå den på om kvelden. Noen tips? Anonymkode: fec3b...172
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 (endret) Mobilen? (sett på høyere lyd ) Endret 13. mars 2022 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 Athena79 skrev (1 minutt siden): Mobilen? Skrev nettopp at han ikke våkner av vekkingen på mobilen… Anonymkode: fec3b...172
Lykke Li Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Kan du prøve med lysklokke? De skrur seg gradvis på og blir lysere frem til klokka ringer. Meningen er at man skal få en mykere start og våkne med sollyset.
Wedding Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skrev nettopp at han ikke våkner av vekkingen på mobilen… Anonymkode: fec3b...172 Kjøp en høytaler og koble telefonen sammen med, sett på full styrke. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Lykke Li skrev (3 minutter siden): Kan du prøve med lysklokke? De skrur seg gradvis på og blir lysere frem til klokka ringer. Meningen er at man skal få en mykere start og våkne med sollyset. Det har vi prøvd faktisk. Men den vi har må han slå fysisk på hver kveld. Det glemmer han 🙄 Her har vi noe å jobbe med. Han må ta mer ansvar selv. Det å bruke mobilen til vekking er nok en uting med han for mistenker at han sitter for lenge oppe om kvelden med telefonen, og sovner for sent. Det er nok en grunn til hvorfor han har vanskelig for å våkne. Er trøtt rett og slett. Telefonen bør han legge fra seg utenfor rommet. Anonymkode: fec3b...172
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 Wedding skrev (10 minutter siden): Kjøp en høytaler og koble telefonen sammen med, sett på full styrke. Det betyr at han må huske å faktisk gjøre det. Det er det som er litt problemet. Selv om vi gjerne minner han på det om kvelden, så er telefonen noe han sitter og trykker på etter at han har lagt seg. Noe som gjør at han sovner for sent. Telefonen burde han ikke hatt med seg på rommer når han skal legge seg. Anonymkode: fec3b...172
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Google Nest Hub Gen. 2 Anonymkode: ea96f...599 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 Du kan kjøpe slik «old school» klokke, der det er metall på metall: https://www.clasohlson.com/no/Vekkerklokke-11,5-cm/p/36-7654 Eller kjøpe en slik med vibrasjon: https://www.teknikmagasinet.no/produkter/hjemmeelektronikk/klokker/vekkerklokker/spectra-chronos-vibrating-alarm-clock?gclid=Cj0KCQiAybaRBhDtARIsAIEG3kkf0lcBw5W914bpzJZGranTkb_LvA1pk9QoKZTS_JpAornoeTMD6AAaAt7bEALw_wcB Anonymkode: ccd96...6f0 2
Wedding Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det betyr at han må huske å faktisk gjøre det. Det eneste han trenger å huske er å ta med telefonen på rommet, sammkoblingen skjer automatisk med blåtann.
Lykke Li Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det har vi prøvd faktisk. Men den vi har må han slå fysisk på hver kveld. Det glemmer han 🙄 Her har vi noe å jobbe med. Han må ta mer ansvar selv. Det å bruke mobilen til vekking er nok en uting med han for mistenker at han sitter for lenge oppe om kvelden med telefonen, og sovner for sent. Det er nok en grunn til hvorfor han har vanskelig for å våkne. Er trøtt rett og slett. Telefonen bør han legge fra seg utenfor rommet. Anonymkode: fec3b...172 Hvis det fungerte utover at gan glemte å sette den på så sjekk hva som finnes. Den jeg hadde kunne jeg stille inn så den ringte hver dag til samme tid uten at jeg måtte gjøre noe 😊 1
skreppamedleppa Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 Jeg har vært ekstremt B menneske hele livet og det å våkne av mobilvekkerklokke alene er en fullstendig glemme sak for min del så jeg kan kjenne meg godt igjen.. Lys vekkerklokke som nevnt er en god ting som funker godt og gjerne sammen med en gammeldags (grusom) vekkerklokke som jeg har kjøpt på clas ohlson.. https://www.clasohlson.com/no/Vekkerklokke-11%2C5-cm/p/Pr367654000 Den siste gjør virkelig susen om den står litt unna sengen for min del, da den høres ut som flyalarmen omtrent.. Da har en både en lyskilde og en lyd som gjør at det ikke er så enkelt å sovne igjen. Det kjipe her er jo at du må ta opp knappen bak hver kveld, men sånn er jo på mangen måter (voksen) livet, at en må forbrede seg litt på dagen som kommer etterpå.. Det er noe en bare må lære seg, men om det hjelper hva med å skrive en notis på nattbordet/tavle eller ha i kalenderen hver kveld på mobilen : Husk å still vekkerklokken! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 Wedding skrev (2 timer siden): Det eneste han trenger å huske er å ta med telefonen på rommet, sammkoblingen skjer automatisk med blåtann. En ungdom som han her glemmer aldri å ta med telefonen inn på rommet, men vil ikke alle andre lyder fra mobilen komme på høytaler da? Det betyr at han kommer til å slå det av. Han vil jo ikke at vi skal høre alt. Feks når han snakker med venner, mottar sms, snapper osv. For oss er ikke høytaler en god løsning. Anonymkode: fec3b...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå