AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Jeg har vært sammen med en fyr i 1,5 år. Forholdet har vært vanskelig til tider og mye av det er pga hans eks. De har to barn sammen, hun bor ikke i landet, så hun treffer de ikke ofte. Deres forhold har etter hva jeg har forstått ikke vært bra, men han har sagt ting til meg i sinna som gjør at jeg aldri har klart å stole helt på han når det kommer til henne. Blant annet at han kom til å ha sex med henne om hun kom, for deretter å si at hun er den eneste han har elsket. I ettertid har han sagt at han sa det i sinne til meg og har bedyret at det er kun meg for han og at han aldri ville la henne bo hos seg om hun kom for å treffe barna (hun har familie her som hun kan bo hos). Etter jul har hun begynt å sende mye meldinger og det har vist seg at hun har lyst å finne tilbake til han. Etter mye frem og tilbake fortalte han til henne at han har truffet meg og prøver å ha et seriøst forhold til meg. Hun gav seg ikke og har fortsatt å sende meldinger til han hvor hun beskriver alle følelsene sine (han har vist meg meldinger, jeg har ikke snokt) I januar fant jeg ut at jeg er gravid. Ikke planlagt og veldig uventet. Dette har vært vanskelig for begge, men vi har bestemt oss for å beholde barnet. Da eksen hans fant ut om oss fant hun plutselig ut at hun skulle komme og besøke han (hun har ikke vært i Norge på to år). Han reiste vekk da hun var her og bodde hos han med barna. Forrige helg gjorde han det slutt med meg i sinne (som sagt turbulent forhold), og jeg har skjønt i løpet av uken at mest sannsynlig er det fordi hun skulle komme hit igjen. Noe jeg fikk bekreftet på fredag - ikke av han. Han løy meg rett i ansiktet da jeg spurte han. Jeg vet at han ikke har fortalt henne at jeg er gravid. Hans familie vet at jeg er det etter at han fortalte de det. Jeg er nå 12 uker på vei. Han ignorerer meg fullstendig, men sa til meg i går at jeg kunne fortelle henne om jeg ville, men han aktet ikke å fortelle henne noe som helst. Jeg er veldig sikker på at de er på vei til å bli sammen igjen. Og bare for å ha det sagt; han har løyet til meg siden vi ble sammen og det at han løy igjen til meg om at hun er her nå var spikeren i kisten for min del. Jeg ønsker ikke å ha noe med han å gjøre i det hele tatt. Samtidig hadde jeg ønsket å vite om min eks venter barn med en annen om jeg skulle prøve å bli sammen med han igjen. spørsmåket er da; ville dere fortalt det til henne direkte? Eller ville dere holdt dere helt unna..? Anonymkode: bc27b...2d2
Populært innlegg Kvalitet Skrevet 13. mars 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 13. mars 2022 Jeg ville ikke hatt barn med denne mannen 61 2 19
tangent Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 Hadde holdt meg langt unna å skape mer drama med den gjengen. Hva skal du vinne på å fortelle henne? Hun kommer til å bli sur på deg, ikke han. Han kommer til å spinne en historie til henne om hvor grusom du er. Hun kommer til å ta hans side. 14
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Hvorfor velger du å få barn med denne mannen? Anonymkode: 00300...3fa 27 1 7
anonymbruker2312 Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Hva har hun med det å gjøre? Du gir henne basically "makten" om du skal gå til henne å fortelle det. Litt sånn "hei, du er fortsatt involvert i livene våre, så ville bare informere deg om at din eks og jeg nå skal få barn sammen". Han der virker helt ustabil. Virker ikke som om han selv vet hva han vil en gang. Hadde aldri klart å være sammen med vedkommende, tenk deg hvor enda mer vanskelig det kommer til å bli når barnet kommer. Stadig sitte der med frykt og angst for at noe kommer til å skje med eksen hans og han. Anbefaler deg til å revurdere hele forholdet med denne fyren. En ordentlig mann med verdier og respekt hadde aldri behandlet sin partner på denne måten. Han virker helt umoden. 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Spør deg selv, hvordan ser fremtiden med denne mannen ut om 5 år? Og hvordan ønsker du at fremtiden skal være? Samsvarer det? Anonymkode: 15f20...fd9 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 Jeg hadde ikke tatt meg bryet med å fortelle henne om graviditeten. Videre hadde jeg flyttet ut kjapt, og planlagt fremtiden for deg og barnet, med minst mulig innblanding fra hans side (forutsatt at du er helt sikker på å beholde). Anonymkode: e94c2...63f 15 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Run, forest. Run. Anonymkode: d8af2...f4b 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 Benytt sjansen og kom deg bort fra dette. Ikke kontakt henne, og heller ikke han. Stikk, og se deg aldri tilbake! Skap et rolig og forutsigbarhet liv for deg og barnet. Anonymkode: fb25c...2e9 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 Er du sikker på at du vil ha barn med denne mannen? Det er slutt, og han har barn med en annen, og han er jo ikke vel bevart 🤔 Hvor gammel er du? Har du fortsatt tid til å finne en ny og stifte familie med en normal mann? Ikke gidd å si fra til dama til eksen at du er gravid. Hun finner da tidsnok ut at det kommer et barn på samvære. Med mindre de flytter til utlandet hele gjengen. Anonymkode: 9fde0...b5f 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spør deg selv, hvordan ser fremtiden med denne mannen ut om 5 år? Og hvordan ønsker du at fremtiden skal være? Samsvarer det? Anonymkode: 15f20...fd9 Jeg har blitt brutt helt ned siden jeg ble sammen med han. Han har love bombet meg og gaslightet meg om hverandre. Trukket meg inn, dyttet meg vekk. Jeg er på mitt lykkeligste når han er snill, jeg er på mitt aller laveste når han ikke er snill. Jeg har ikke sett dette selv egentlig fordi han har skapt en avhengighet. Han kan ignorere meg totalt i flere uker, for så komme tilbake. Som jeg skrev i HI så har jeg ikke ønske om noe videre forhold med han (sier jeg nå, men han vet hvilke knapper han skal trykke på). Men den tristheten om at jeg har mistet det jeg har følt har vært min sjelevenn overskygger all fornuft - derfor jeg spør om råd her. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du sikker på at du vil ha barn med denne mannen? Det er slutt, og han har barn med en annen, og han er jo ikke vel bevart 🤔 Hvor gammel er du? Har du fortsatt tid til å finne en ny og stifte familie med en normal mann? Ikke gidd å si fra til dama til eksen at du er gravid. Hun finner da tidsnok ut at det kommer et barn på samvære. Med mindre de flytter til utlandet hele gjengen. Anonymkode: 9fde0...b5f I utgangspunktet ville jeg ikke ha dette barnet, jeg hadde faktisk bestilt time til abort før jeg fortalte han det. Men han har en psykisk makt over meg og er veldig flink med fine ord i gode perioder. Vi dro på en tidlig UL og etter det den klarte jeg ikke tanken på å ta det bort. Jeg er 12 uker på vei, så det er akkurat for sent å ta abort. Jeg er i utgangspunktet veldig rasjonell, og er bikket 40 år. Hadde ei venninne vært i samme situasjon som meg, hadde jeg bedt henne løpe for lenge siden. Min rasjonelle side vet jo at denne mannen ikke er bra for meg, min følelseside er blitt fullstendig traumebundet til denne mannen. Jeg hadde aldri trodd at en mann skulle få så mye makt over meg som denne har gjort. Jeg er så mentalt ødelagt pga dette forholdet at jeg ikke har klart å bare gå. Anonymkode: bc27b...2d2 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 Nå skal du har barn, så nå er det på tide med å bli voksen. Dvs kutte ut et ustabilt forhold, verken du eller barnet har godt av å leve i et slikt forhold. Det må jo være utrolig slitsomt? Jeg hadde ikke sagt noe til eksen, og jeg hadde ikke orket å være i et forhold med en jeg ikke stolte på og ikke klarte å slappe med. Anonymkode: 15897...80a 12
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 Kan være greit å informere henne om hans kommende barnebidrag i 18 år. Blir penger og konflikter ut av slikt. Anonymkode: c28c6...5e0 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #14 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har blitt brutt helt ned siden jeg ble sammen med han. Han har love bombet meg og gaslightet meg om hverandre. Trukket meg inn, dyttet meg vekk. Jeg er på mitt lykkeligste når han er snill, jeg er på mitt aller laveste når han ikke er snill. Jeg har ikke sett dette selv egentlig fordi han har skapt en avhengighet. Han kan ignorere meg totalt i flere uker, for så komme tilbake. Som jeg skrev i HI så har jeg ikke ønske om noe videre forhold med han (sier jeg nå, men han vet hvilke knapper han skal trykke på). Men den tristheten om at jeg har mistet det jeg har følt har vært min sjelevenn overskygger all fornuft - derfor jeg spør om råd her. I utgangspunktet ville jeg ikke ha dette barnet, jeg hadde faktisk bestilt time til abort før jeg fortalte han det. Men han har en psykisk makt over meg og er veldig flink med fine ord i gode perioder. Vi dro på en tidlig UL og etter det den klarte jeg ikke tanken på å ta det bort. Jeg er 12 uker på vei, så det er akkurat for sent å ta abort. Jeg er i utgangspunktet veldig rasjonell, og er bikket 40 år. Hadde ei venninne vært i samme situasjon som meg, hadde jeg bedt henne løpe for lenge siden. Min rasjonelle side vet jo at denne mannen ikke er bra for meg, min følelseside er blitt fullstendig traumebundet til denne mannen. Jeg hadde aldri trodd at en mann skulle få så mye makt over meg som denne har gjort. Jeg er så mentalt ødelagt pga dette forholdet at jeg ikke har klart å bare gå. Anonymkode: bc27b...2d2 Ts, jeg har lyst å gi deg en klem❤️ Du kan fremdeles søke om å ta abort, «alle» får søknaden godkjent og du hadde i alle fall fått det. Jeg skjønner at dette er utrolig kjipt, men vil du virkelig ha barn med denne mannen? Han virker virkelig ikke bra for deg, og beholder du så må du ha noe med han å gjøre i minst 18 år. Er det verdt det? Anonymkode: 8576d...dd5 5 1
Nuith Skrevet 13. mars 2022 #15 Skrevet 13. mars 2022 Søknad om "senabort" i uke 12-13 grunnet uventet samlivsbrudd er jeg helt sikker på at du får godkjent. Samtidig - hvis du ikke har barn fra før, kan jo dette være din siste sjanse. Er han en bra far for barna han har (bor de hos ham 100%)? 5
NiceOrNothing Skrevet 13. mars 2022 #16 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kan være greit å informere henne om hans kommende barnebidrag i 18 år. Blir penger og konflikter ut av slikt. Anonymkode: c28c6...5e0 Enig 😎👆 Hvis man siler ut denne narsisisten / fjotten , er det ikke feil å realitetsorientere hans kommende «offer « om at det er barn / barnebidrag i vente . Det kan være at et ok forhold til barnemor / søsken vil gagne deg mer på sikt , enn en relasjon til barnefar . 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #17 Skrevet 13. mars 2022 Ville sendt henne mld og deretter skviset barnebidrag ut av han når den tid kommer. Tenker du at et så ustabilt menneske skal ha samvær? Ville absolutt revurdert dette. Se for deg et samarbeid i 20 år+ med en idiot. Anonymkode: 5cb30...144 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #18 Skrevet 13. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor velger du å få barn med denne mannen? Anonymkode: 00300...3fa Det er kvinnens versjon av å "tenke med pikken". Noen damer skyr ingen midler for å sette barn til verden, de har null kontroll over egen kropp og tanker. Anonymkode: 4ef2b...8e1 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #19 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært sammen med en fyr i 1,5 år. Forholdet har vært vanskelig til tider og mye av det er pga hans eks. De har to barn sammen, hun bor ikke i landet, så hun treffer de ikke ofte. Deres forhold har etter hva jeg har forstått ikke vært bra, men han har sagt ting til meg i sinna som gjør at jeg aldri har klart å stole helt på han når det kommer til henne. Blant annet at han kom til å ha sex med henne om hun kom, for deretter å si at hun er den eneste han har elsket. I ettertid har han sagt at han sa det i sinne til meg og har bedyret at det er kun meg for han og at han aldri ville la henne bo hos seg om hun kom for å treffe barna (hun har familie her som hun kan bo hos). Etter jul har hun begynt å sende mye meldinger og det har vist seg at hun har lyst å finne tilbake til han. Etter mye frem og tilbake fortalte han til henne at han har truffet meg og prøver å ha et seriøst forhold til meg. Hun gav seg ikke og har fortsatt å sende meldinger til han hvor hun beskriver alle følelsene sine (han har vist meg meldinger, jeg har ikke snokt) I januar fant jeg ut at jeg er gravid. Ikke planlagt og veldig uventet. Dette har vært vanskelig for begge, men vi har bestemt oss for å beholde barnet. Da eksen hans fant ut om oss fant hun plutselig ut at hun skulle komme og besøke han (hun har ikke vært i Norge på to år). Han reiste vekk da hun var her og bodde hos han med barna. Forrige helg gjorde han det slutt med meg i sinne (som sagt turbulent forhold), og jeg har skjønt i løpet av uken at mest sannsynlig er det fordi hun skulle komme hit igjen. Noe jeg fikk bekreftet på fredag - ikke av han. Han løy meg rett i ansiktet da jeg spurte han. Jeg vet at han ikke har fortalt henne at jeg er gravid. Hans familie vet at jeg er det etter at han fortalte de det. Jeg er nå 12 uker på vei. Han ignorerer meg fullstendig, men sa til meg i går at jeg kunne fortelle henne om jeg ville, men han aktet ikke å fortelle henne noe som helst. Jeg er veldig sikker på at de er på vei til å bli sammen igjen. Og bare for å ha det sagt; han har løyet til meg siden vi ble sammen og det at han løy igjen til meg om at hun er her nå var spikeren i kisten for min del. Jeg ønsker ikke å ha noe med han å gjøre i det hele tatt. Samtidig hadde jeg ønsket å vite om min eks venter barn med en annen om jeg skulle prøve å bli sammen med han igjen. spørsmåket er da; ville dere fortalt det til henne direkte? Eller ville dere holdt dere helt unna..? Anonymkode: bc27b...2d2 "Tilfelle du ville bli samme n igjen"??????? Anonymkode: 4033c...1fb
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #20 Skrevet 13. mars 2022 Jeg har barn med en sånn fjott som tror han er verdens beste far og skal belære meg hvordan jeg skal oppdra ungene mine. Vil stadig vekk at vi skal drøfte felles retningslinjer. Skolen er bekymret i de ukene ungene er hos far, så jeg VET det ikke er jeg som ikke har selvinnsikt. Anonymkode: 9fde0...b5f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå