AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Vi var sammen en gjeng fra familien i helgen. Svigerinne snakket med et annet familiemedlem som har fått barn. Hun skrøt av klærne hun hadde arvet av henne, og at hun var så fornøyd med å hele loftet fult med arvet tøy. Denne damen har nettopp fått barn. Skal sies at denne damen har mange å arve av , og har foreldre som også betaler for masse. Jeg og min mann fikk barn for noen år siden, og arvet også av svigerinne. Vi fikk da plutselig beskjed om å måtte betale hundrevis av kroner for klærne. Jeg og min mann har av ulike grunner vært i livssituasjon hvor vi har tapt mye inntekt siste årene.... Dette vet svigerinne. Nå som svigerinne har fått barn har JEG gikk bort tøy til henne og også den andre damen. Kjenner jeg synes det er trist. Jeg må betale for tøy , mens andre får og får?? Anonymkode: e7959...922
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Ja det er underlig, og det er lov å synes at det er trist at svigerinnen prioriterer slik, jeg hadde ikke hengt meg for mye oppi det, men jeg hadde hatt det i bakhodet. Skjønner at du er lei deg, svigerinnen din var kanskje ute etter noe fra henne eller imponere henne på et eller annet vis, vet ikke. Anonymkode: 05d6b...38c 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg og min mann fikk barn for noen år siden, og arvet også av svigerinne. Vi fikk da plutselig beskjed om å måtte betale hundrevis av kroner for klærne. Jeg og min mann har av ulike grunner vært i livssituasjon hvor vi har tapt mye inntekt siste årene.... Dette vet svigerinne. Nå som svigerinne har fått barn har JEG gikk bort tøy til henne og også den andre damen. Kjenner jeg synes det er trist. Jeg må betale for tøy , mens andre får og får?? Anonymkode: e7959...922 Du har selv valgt å gi bort tøy svigerinnen og venninnen, og nå sutrer du over det!? 🤨 Anonymkode: fd795...e11 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har selv valgt å gi bort tøy svigerinnen og venninnen, og nå sutrer du over det!? 🤨 Anonymkode: fd795...e11 Jeg velger være grei, synes det er synd at vi ikke får arve, når familie lenger ut får eske på eske. Ja. Anonymkode: e7959...922 3
Gjest O.G. Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Ikke gi bort mer, selg det på finn i stedenfor.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi var sammen en gjeng fra familien i helgen. Svigerinne snakket med et annet familiemedlem som har fått barn. Hun skrøt av klærne hun hadde arvet av henne, og at hun var så fornøyd med å hele loftet fult med arvet tøy. Denne damen har nettopp fått barn. Skal sies at denne damen har mange å arve av , og har foreldre som også betaler for masse. Jeg og min mann fikk barn for noen år siden, og arvet også av svigerinne. Vi fikk da plutselig beskjed om å måtte betale hundrevis av kroner for klærne. Jeg og min mann har av ulike grunner vært i livssituasjon hvor vi har tapt mye inntekt siste årene.... Dette vet svigerinne. Nå som svigerinne har fått barn har JEG gikk bort tøy til henne og også den andre damen. Kjenner jeg synes det er trist. Jeg må betale for tøy , mens andre får og får?? Anonymkode: e7959...922 Jeg fikk beskjed en gang om at klær var arvet så fikk jeg beskjed etterpå at jeg måtte gi tilbake for det var vist et lån. Anonymkode: 4db50...c89 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 Hadde jeg i etterkant fått beskjed om å betale for noe jeg først hadde fått høre jeg skulle arve, tror jeg at jeg rett og slett hadde levert tilbake de klærne. Jeg hadde ihvertfall ikke gitt bort noe mere gratis til den personen. Anonymkode: cfa3a...6a7 6 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Jeg forstår ikke helt? Det er altså "en annen kvinne" som har loftet fullt av arvet klær? Og for noen år siden arvet du og din mann barneklær av "svigerinne", som dere måtte betale for. Og nå har "svigerinne" fått barn, og du har gitt klær som arv? Er det flere svigerinner inni bildet her? For jeg forstår ikke hvorfor denne svigerinnen, som tok betaling, nå trenger klær til barn, og du bare gir de tilbake? Da må du jo si at du skal ha pengene tilbake, om det er de samme klærne? Eller så gjør du som andre sier, selger de på finn. Alternativt gi klærne til gjenbruksbutikk, som så kan bruke pengene på å hjelpe mennesker som faktisk trenger det. Anonymkode: 9e1bf...c47 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var sammen en gjeng fra familien i helgen. Svigerinne snakket med et annet familiemedlem som har fått barn. Hun skrøt av klærne hun hadde arvet av henne, og at hun var så fornøyd med å hele loftet fult med arvet tøy. Denne damen har nettopp fått barn. Skal sies at denne damen har mange å arve av , og har foreldre som også betaler for masse. Jeg og min mann fikk barn for noen år siden, og arvet også av svigerinne. Vi fikk da plutselig beskjed om å måtte betale hundrevis av kroner for klærne. Jeg og min mann har av ulike grunner vært i livssituasjon hvor vi har tapt mye inntekt siste årene.... Dette vet svigerinne. Nå som svigerinne har fått barn har JEG gikk bort tøy til henne og også den andre damen. Kjenner jeg synes det er trist. Jeg må betale for tøy , mens andre får og får?? Anonymkode: e7959...922 Jeg har måttet kjøpe alle klærne til mitt barn. Ingen å arve fra. Sånn er det bare. Ikke gi ting til din svigerinne da. Spør om hun vil kjøpe det sånn som du måtte. Eller selg det på finn Anonymkode: 44453...a89
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 O.G. skrev (48 minutter siden): Ikke gi bort mer, selg det på finn i stedenfor. Lol. Det er ingen i Norge som trenger noe så like greit å selge. Har prøvd å gi bort mye fint gratis, men i Norge vil de betale. Anonymkode: 0daf4...767
Kaneel Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 O.G. skrev (49 minutter siden): Ikke gi bort mer, selg det på finn i stedenfor. Helt enig! Så om de spørr om å Arve noe er det bare å opplyse om at annonsen ligger på Finn.no 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke helt? Det er altså "en annen kvinne" som har loftet fullt av arvet klær? Og for noen år siden arvet du og din mann barneklær av "svigerinne", som dere måtte betale for. Og nå har "svigerinne" fått barn, og du har gitt klær som arv? Er det flere svigerinner inni bildet her? For jeg forstår ikke hvorfor denne svigerinnen, som tok betaling, nå trenger klær til barn, og du bare gir de tilbake? Da må du jo si at du skal ha pengene tilbake, om det er de samme klærne? Eller så gjør du som andre sier, selger de på finn. Alternativt gi klærne til gjenbruksbutikk, som så kan bruke pengene på å hjelpe mennesker som faktisk trenger det. Anonymkode: 9e1bf...c47 Svigerinne gir bort til familie lenger ute, mens jeg må betale henne. Anonymkode: e7959...922
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Svigerinne gir bort til familie lenger ute, mens jeg må betale henne. Anonymkode: e7959...922 Det er kjipt, men ikke så mye å få gjort noe med. Åpenbart synes hun at andre kan få tøy gratis, men ikke du. Løsningen er enkel. Ikke ta imot mer tøy fra henne og ikke gi bort gratis til henne heller. Så slipper du å irritere deg over situasjonen. Hvis tøyet er bra, bør du selge de i de butikkene som finnes for brukt barnetøy. Som feks. Barneskatter, Kidza secondhand, Finn.no ol. Så kan dere bruke pengene til noe dere trenger Anonymkode: 09cc8...b66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå