Gå til innhold

Jacobs utvalgte - kyllingkraft - hvor mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage suppe og i oppskriften står det 1 liter kyllingkraft. Tenkte å kjøpe Jacobs utvalgte som er 250 ml konsentrert kraft. Skal dette blandes med vann? I tilfelle, hva er blandings forholdet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke den skal blandes ut. Det står «klar til bruk». 

Skrevet

De skal ikke blandes ut, men brukes som de er 

Skrevet
KatteLatte skrev (Akkurat nå):

Tror ikke den skal blandes ut. Det står «klar til bruk». 

Hmmm da må jeg altså kjøpe 4 pk med 250 ml for å få en liter.. det hørtes dyrt ut. Håper du tar feil, men du gjør nok ikke det🙈🙈

AnonymBruker
Skrevet

Kraften er redusert/ innkokt, og du kan fint klare deg med pakken du har + vann.

Anonymkode: e84d1...a67

• Liker 2
Skrevet

Bruker aldri mer enn en sånn pakke i suppe til 4. Maks 2.  alltid litt vann i også. Som oftest bruker jeg vann og buljongterning og litt fløte i supper og syns de blir knall likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde maks brukt 2

Anonymkode: c76c8...979

• Liker 1
Skrevet

Og jeg hadde glatt valgt kyllingbuljingterning i stedet for den dyre kraften, spesielt til suppe hvor det ofte er mange andre ingredienser som også gir god smak.

Fonden fra Jacobs bruker jeg ofte til sauser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (30 minutter siden):

Og jeg hadde glatt valgt kyllingbuljingterning i stedet for den dyre kraften, spesielt til suppe hvor det ofte er mange andre ingredienser som også gir god smak.

Fonden fra Jacobs bruker jeg ofte til sauser.

Det er ikke snakk om fond fra Jacobs, men kraft. Det er ikke det samme.

Dessuten er den bemerkelsesverdig billig kvaliteten tatt i betraktning. Og dertil har TS allerede kjøpt den, så jeg tipper hun har råd (i hvert fall så lenge hun ikke trenger å kjøpe tre pakker til, noe hun altså ikke gjør).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke snakk om fond fra Jacobs, men kraft. Det er ikke det samme.

Dessuten er den bemerkelsesverdig billig kvaliteten tatt i betraktning. Og dertil har TS allerede kjøpt den, så jeg tipper hun har råd (i hvert fall så lenge hun ikke trenger å kjøpe tre pakker til, noe hun altså ikke gjør).

Oi, så sint du var, da. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...