Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart i 3 uker ikke fått ned min fastende verdi. I nesten to uker prøvde jeg meg frem med kosthold men fikk det ikke til. Verdiene etter 2 timers måltid var veldig fine men ikke om morgen, da spriker de veldig fra 5.3-.74.

Fikk endelig god oppfølgning av sykepleier på sykehsuet og ble satt på insulin. Har hittil prøvd insulin i 3 dager hvor jeg begynte med 6 enheter og økte til 8 i går men enda så er verdiene høy. 

Merker jeg blir veldig irritert.. litt fordi jeg tenker, Ok hvor lenge må jeg leke meg frem til verdiene går ned? 

Er ikke det farlig for barnet dersom jeg går flere dager med høy verdi? Det er nok det som plager meg mest, vil at bebisen skal ha det fint. 

Snart i uke 29 og skal tilbake til sykehuset til uken for oppfølgning. 

Jeg tok 8 enheter i går kveld og inatt kl 3 testet jeg verdien og den lå på 6.1 og samme idag kl 8. Ingen endring. Prøver 8 enheter igjen idag. 

Anonymkode: 2eb96...1e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De verdiene som du skisserer her er jo ikke spesielt høye, så du trenger nok ikke bekymre deg for den lille i magen. Du kan jo sammenligne litt med de som har diabetes type 1 som sliter med reguleringen av bs. 

Men det er ganske vanlig å måtte prøve seg fram når man starter på insulin, og du kan vel forvente at du må gjøre det et par uker før du finner "fasiten" for din kropp. 

Anonymkode: e3306...c13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De verdiene som du skisserer her er jo ikke spesielt høye, så du trenger nok ikke bekymre deg for den lille i magen. Du kan jo sammenligne litt med de som har diabetes type 1 som sliter med reguleringen av bs. 

Men det er ganske vanlig å måtte prøve seg fram når man starter på insulin, og du kan vel forvente at du må gjøre det et par uker før du finner "fasiten" for din kropp. 

Anonymkode: e3306...c13

Når du sier at de ikke er høye, hva mener du? For de på sykehuset mener at det er høyt da jeg fikk insulin. Min fastende skal være under 5.3 som gravid. 🤷‍♀️

Anonymkode: 2eb96...1e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...