AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 har hatt 3 barn i samme barnehage første barnet hadde en fantastisk person fra island som elsket naturen og mulighetene ute i naturen, barn 2 og 3 hadde en mannlig pedagog som elsket nærmiljøet og så alle muligheter rett utenfor døren, har vært veldig fornøyd med barnehagen for barna fikk så variert hverdag, og siden jeg også er en uteperson så satt jeg veldig pris på tilbudet barna fikk. sistemann hadde også samme pedagoger og var veldig enig med meg at barnet var veldig aktiv men velig snill med alle rund seg, siste halvår før minstemann skulle begynne på skole fikk hun ny pedleder, jeg ble tidlig kalt inn på møte for hun var bekymret for barnet mitt, hun mente da at barnet mitt ikke kunne leke med andre barn, hun mente hun var slem mot andre barn og hun mente at mitt barn påvirket andre barn til å gjøre slemme ting mot foreldre og søsken. Jeg kjente ikke ikke igjen mitt barn i anklagen og jeg snakket med foreldrene i sammen gruppe og ingen kunne forstå hvorfor noen mente dette(min datter hadde vært med de fleste hjem mer en en gang). uansett meldte pedleder oss til bv og vi ble kalt inn, jeg satt der og bv leste opp 2 a4 sider med sak hvor mye var løgn, eller tatt av sammenheng,videre var alt av "slemme" ting mitt barn hadde gjort mens denne personen hadde hatt jobb som pedleder nedtegnet, mye var tull som selv bv mente at dette er noe deres egne barn gjør. når jeg hadde sittet slik å fått innprentet fra pedleder at jeg var en dårlig mor og barnet ikke hadde det bra hjemme, ble det besluttet at saken fra bv skulle avsluttes. her er mitt problem, mine barn er det viktigste i verden, å jeg gjør alt for de, at bv ringte meg har gitt meg en enorm angst for telefonen, min jobb gjør at jeg ikke kan svare tlf når den ringer, men når jeg kjenner at tlf vibrerer i lommen, blir jeg uvel, jeg vil kaste opp og jeg mister all fokus. Den ped leder som meldte meg, sykemeldte seg samme dag, hun var borte frem til min datter sluttet, jeg hadde sluttdato 15 juni og hun hadde start dato samme dag, flere har samme negative erfaring fra samme pedleder, men de er ganske fredet i sin jobb og får derfår gjøre som de vil Anonymkode: 30c32...943 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Fryktelig slitsom tekst å lese; uten avsnitt, feil tegnsetting og gramatikken forøvrig. Hva er spørsmålet ditt her? Anonymkode: 6ba4d...9cc 18
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fryktelig slitsom tekst å lese; uten avsnitt, feil tegnsetting og gramatikken forøvrig. Hva er spørsmålet ditt her? Anonymkode: 6ba4d...9cc hvor skal jeg sette tegnsetting? det var mitt problem såklart. du er flink Anonymkode: 30c32...943 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hvor skal jeg sette tegnsetting? det var mitt problem såklart. du er flink Anonymkode: 30c32...943 Hva er det du vil med innlegget ditt - hva lurer du på? Anonymkode: 6ba4d...9cc 12
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det du vil med innlegget ditt - hva lurer du på? Anonymkode: 6ba4d...9cc hadde du lest site linje hadde du sett det.... greit å være kritisk når man faktisk ikke leser tråden engang...... Anonymkode: 30c32...943 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hadde du lest site linje hadde du sett det.... greit å være kritisk når man faktisk ikke leser tråden engang...... Anonymkode: 30c32...943 Har lest innlegget ditt et par ganger - ser ikke at du stiller noe spørsmål? Anonymkode: 6ba4d...9cc 5
kinetheking Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (55 minutter siden): har hatt 3 barn i samme barnehage første barnet hadde en fantastisk person fra island som elsket naturen og mulighetene ute i naturen, barn 2 og 3 hadde en mannlig pedagog som elsket nærmiljøet og så alle muligheter rett utenfor døren, har vært veldig fornøyd med barnehagen for barna fikk så variert hverdag, og siden jeg også er en uteperson så satt jeg veldig pris på tilbudet barna fikk. sistemann hadde også samme pedagoger og var veldig enig med meg at barnet var veldig aktiv men velig snill med alle rund seg, siste halvår før minstemann skulle begynne på skole fikk hun ny pedleder, jeg ble tidlig kalt inn på møte for hun var bekymret for barnet mitt, hun mente da at barnet mitt ikke kunne leke med andre barn, hun mente hun var slem mot andre barn og hun mente at mitt barn påvirket andre barn til å gjøre slemme ting mot foreldre og søsken. Jeg kjente ikke ikke igjen mitt barn i anklagen og jeg snakket med foreldrene i sammen gruppe og ingen kunne forstå hvorfor noen mente dette(min datter hadde vært med de fleste hjem mer en en gang). uansett meldte pedleder oss til bv og vi ble kalt inn, jeg satt der og bv leste opp 2 a4 sider med sak hvor mye var løgn, eller tatt av sammenheng,videre var alt av "slemme" ting mitt barn hadde gjort mens denne personen hadde hatt jobb som pedleder nedtegnet, mye var tull som selv bv mente at dette er noe deres egne barn gjør. når jeg hadde sittet slik å fått innprentet fra pedleder at jeg var en dårlig mor og barnet ikke hadde det bra hjemme, ble det besluttet at saken fra bv skulle avsluttes. her er mitt problem, mine barn er det viktigste i verden, å jeg gjør alt for de, at bv ringte meg har gitt meg en enorm angst for telefonen, min jobb gjør at jeg ikke kan svare tlf når den ringer, men når jeg kjenner at tlf vibrerer i lommen, blir jeg uvel, jeg vil kaste opp og jeg mister all fokus. Den ped leder som meldte meg, sykemeldte seg samme dag, hun var borte frem til min datter sluttet, jeg hadde sluttdato 15 juni og hun hadde start dato samme dag, flere har samme negative erfaring fra samme pedleder, men de er ganske fredet i sin jobb og får derfår gjøre som de vil Anonymkode: 30c32...943 Jeg antar at problemet ditt er at du har fått telefonskrekk? Eller at du ønsker å gi kraftige konsekvenser til denne ped lederen? Hvor lenge har du hatt denne telefonskrekken? Mulig den vil gi seg med tiden hvor bv ikke lenger kontakter deg. Hvis du har en mann så kanskje han kan ringe deg eller sende søte meldinger hver dag slik at du får positive hendelser via telefonen igjen som kan utkonkurere ut de negative? angående ped lederen så ville jeg samlet flere foreldre som også har opplevd sånne negative ting og gått til et samlet søksmål for å få henne ut av dette yrket. Endret 13. mars 2022 av kinetheking 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): hadde du lest site linje hadde du sett det.... greit å være kritisk når man faktisk ikke leser tråden engang...... Anonymkode: 30c32...943 Her er siste setning. " Den ped leder som meldte meg, sykemeldte seg samme dag, hun var borte frem til min datter sluttet, jeg hadde sluttdato 15 juni og hun hadde start dato samme dag, flere har samme negative erfaring fra samme pedleder, men de er ganske fredet i sin jobb og får derfår gjøre som de vil" Jeg forstår dessverre heller ikke hva du trenger hjelp til, men jeg skjønner at du er frustrert og fortvilet. Anonymkode: 146fc...fcf 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her er siste setning. " Den ped leder som meldte meg, sykemeldte seg samme dag, hun var borte frem til min datter sluttet, jeg hadde sluttdato 15 juni og hun hadde start dato samme dag, flere har samme negative erfaring fra samme pedleder, men de er ganske fredet i sin jobb og får derfår gjøre som de vil" Jeg forstår dessverre heller ikke hva du trenger hjelp til, men jeg skjønner at du er frustrert og fortvilet. Anonymkode: 146fc...fcf du gir deg ikke. burde vel klappe deg på skulderen....de er enda fredet i sin jobb, ingen vil si de imot for da risikerer man å bli meldt selv. greit at de har en jobb å gjøre men det er vel grenser for alt. De som jobber i bgh har ganske mye makt i akurat den stillingen, det er nok ikke for alle. vi alle møter drama personer i sin jobb, men kke alle har slik en stor innvirkning på andre menneskers liv Anonymkode: 30c32...943 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): du gir deg ikke. burde vel klappe deg på skulderen....de er enda fredet i sin jobb, ingen vil si de imot for da risikerer man å bli meldt selv. greit at de har en jobb å gjøre men det er vel grenser for alt. De som jobber i bgh har ganske mye makt i akurat den stillingen, det er nok ikke for alle. vi alle møter drama personer i sin jobb, men kke alle har slik en stor innvirkning på andre menneskers liv Anonymkode: 30c32...943 Se på anonymkodene, så ser du at vi er forskjellige brukere. Forstår fremdeles ikke hvorfor du opprettet tråden og hva du spør om, og ønsker hjelp til? Anonymkode: 6ba4d...9cc 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 Skal jeg være helt ærlig, gir innlegget ditt inntrykk av at du er litt kaotisk og usammenhengende. Jeg antar det er fordi du er redd og sint? Anbefaler at du finner noen du stoler på, som du kan snakke med, enten privat eller profesjonelt. Og samarbeid med bv. Du har ingenting å tjene på å ikke gjøre det. Anonymkode: a73d4...2b2 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Skal jeg være helt ærlig, gir innlegget ditt inntrykk av at du er litt kaotisk og usammenhengende. Jeg antar det er fordi du er redd og sint? Anbefaler at du finner noen du stoler på, som du kan snakke med, enten privat eller profesjonelt. Og samarbeid med bv. Du har ingenting å tjene på å ikke gjøre det. Anonymkode: a73d4...2b2 Saken ble henlagt? Ts: Barnehagen har taushetsplikt dersom de ikke har grunn til å tro at foreldrene utsetter barnet for alvorlig omsorgssvikt. At barnet er "slem" mot andre, er ikke nok til å melde noen til barnevernet uten samtykke. Nå kjenner vi ikke til hele historien og vurderingene som denne barnehageansatte gjorde før hun meldte ifra. Men hvis det er slik at pedleder brukte normale rampestreker som argument for at det pågikk omsorgssvikt, er skjønnet hennes ute og kjøre og jeg anbefaler deg å melde saken inn for statsforvalter. Om mulig, ta kontakt med noen du stoler på som kan hjelpe deg å formulere klagen. Skjønner også det med telefonskrekken. Jeg fikk angst for digipost. Vet det er tullete, men jeg får hjerteklapp og svetter. Anonymkode: a504b...3e8 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 Jeg er litt usikker på hva du ønsker hjelp til å løse, men skriver ned mine umiddelbare reaksjoner på innlegget ditt. Dette høres ut som en litt rar sak. 1. For det første er det ikke pedagogisk leder i en barnehage som melder, men styrer. Hvis barnehagen har rutiner der de ansatte bare kan melde uten at dette går gjennom ledelsen burde de kanskje få nye systemer. 2. For det andre har jeg har ALDRI opplevd at man melder familier til bv fordi barnet har uheldig oppførsel. Da bør det i så fall tyde på at dette skyldes omsorgssvikt. 3. Med mindre det er fare for at barnet blir utsatt for vold vil man alltid informere foresatte om at det meldes før det meldes. Man strekker seg langt for å opprettholde et godt samarbeid. I denne saken er det enten informasjon som holdes tilbake, eller så har barnehagen en pedagogisk leder som trenger opplæring i barnevernsmeldinger. Når det gjelder telefonangsten din kan jeg godt forstå deg. Dette må jo ha vært en sjokkerende opplevelse. Jeg ville kanskje oppsøkt en psykolog for å sortere litt. Om du har utfordringer med ditt yngste barn sitt adferd kan det være fint med noen råd for oppfølging av henne også. Anonymkode: 1a559...429 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #14 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): 1. For det første er det ikke pedagogisk leder i en barnehage som melder, men styrer. Hvis barnehagen har rutiner der de ansatte bare kan melde uten at dette går gjennom ledelsen burde de kanskje få nye systemer. 2. For det andre har jeg har ALDRI opplevd at man melder familier til bv fordi barnet har uheldig oppførsel. Da bør det i så fall tyde på at dette skyldes omsorgssvikt. Anonymkode: 1a559...429 Er enig med deg i det meste, men vil tilføye at 1) meldeplikten er personlig. Dersom pedagogisk leder, en assistent, en vikar eller en annen ansatt i barnehagen mener at vilkårene for melding er oppfylt, mens styrer ikke er enig, er den ansatte pliktig å melde ifra til bv selv. (Nå aner vi ikke om hva styrer mener om saken i dette tilfellet; jeg ville bare nevne det siden du mener det kan være noe galt med barnehagens rutiner.) 2) Jeg har sett opptak i kurs i meldeplikt der barnehageansatte oppfordres til å melde ifra ved adferdsvansker, uten at det presiseres at man med adferdsvansker i meldepliktsammenheng snakker om kriminalitet/rus, og at dette vilkåret ikke er aktuelt når barnehageansatte skal melde. Når kursholder ikke er kjent med, og heller ikke går gjennom hva som står i loven, kan det gå galt. Anonymkode: a504b...3e8
Burugla63 Skrevet 13. mars 2022 #15 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): har hatt 3 barn i samme barnehage første barnet hadde en fantastisk person fra island som elsket naturen og mulighetene ute i naturen, barn 2 og 3 hadde en mannlig pedagog som elsket nærmiljøet og så alle muligheter rett utenfor døren, har vært veldig fornøyd med barnehagen for barna fikk så variert hverdag, og siden jeg også er en uteperson så satt jeg veldig pris på tilbudet barna fikk. sistemann hadde også samme pedagoger og var veldig enig med meg at barnet var veldig aktiv men velig snill med alle rund seg, siste halvår før minstemann skulle begynne på skole fikk hun ny pedleder, jeg ble tidlig kalt inn på møte for hun var bekymret for barnet mitt, hun mente da at barnet mitt ikke kunne leke med andre barn, hun mente hun var slem mot andre barn og hun mente at mitt barn påvirket andre barn til å gjøre slemme ting mot foreldre og søsken. Jeg kjente ikke ikke igjen mitt barn i anklagen og jeg snakket med foreldrene i sammen gruppe og ingen kunne forstå hvorfor noen mente dette(min datter hadde vært med de fleste hjem mer en en gang). uansett meldte pedleder oss til bv og vi ble kalt inn, jeg satt der og bv leste opp 2 a4 sider med sak hvor mye var løgn, eller tatt av sammenheng,videre var alt av "slemme" ting mitt barn hadde gjort mens denne personen hadde hatt jobb som pedleder nedtegnet, mye var tull som selv bv mente at dette er noe deres egne barn gjør. når jeg hadde sittet slik å fått innprentet fra pedleder at jeg var en dårlig mor og barnet ikke hadde det bra hjemme, ble det besluttet at saken fra bv skulle avsluttes. her er mitt problem, mine barn er det viktigste i verden, å jeg gjør alt for de, at bv ringte meg har gitt meg en enorm angst for telefonen, min jobb gjør at jeg ikke kan svare tlf når den ringer, men når jeg kjenner at tlf vibrerer i lommen, blir jeg uvel, jeg vil kaste opp og jeg mister all fokus. Den ped leder som meldte meg, sykemeldte seg samme dag, hun var borte frem til min datter sluttet, jeg hadde sluttdato 15 juni og hun hadde start dato samme dag, flere har samme negative erfaring fra samme pedleder, men de er ganske fredet i sin jobb og får derfår gjøre som de vil Anonymkode: 30c32...943 Du kan anmelde for offentlige ansatte har ikke lov å gi uriktige opplysninger til barnevernet . Dette går under paragraf 266 så fredet er hun ikke . 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #16 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): du gir deg ikke. burde vel klappe deg på skulderen....de er enda fredet i sin jobb, ingen vil si de imot for da risikerer man å bli meldt selv. greit at de har en jobb å gjøre men det er vel grenser for alt. De som jobber i bgh har ganske mye makt i akurat den stillingen, det er nok ikke for alle. vi alle møter drama personer i sin jobb, men kke alle har slik en stor innvirkning på andre menneskers liv Anonymkode: 30c32...943 Hvilken makt har de? Det skjedde jo ingenting? Barnehagen er en utrolig viktig arena for å avdekke problemer på hjemmefronten. At de tok feil denne gangen er jo bare fint. At du har fått telefonskrekk etter opplevelsen er for meg, som lever med angst, noe spesielt, men for all del. Anonymkode: 6baee...d98
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #17 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): har hatt 3 barn i samme barnehage første barnet hadde en fantastisk person fra island som elsket naturen og mulighetene ute i naturen, barn 2 og 3 hadde en mannlig pedagog som elsket nærmiljøet og så alle muligheter rett utenfor døren, har vært veldig fornøyd med barnehagen for barna fikk så variert hverdag, og siden jeg også er en uteperson så satt jeg veldig pris på tilbudet barna fikk. sistemann hadde også samme pedagoger og var veldig enig med meg at barnet var veldig aktiv men velig snill med alle rund seg, siste halvår før minstemann skulle begynne på skole fikk hun ny pedleder, jeg ble tidlig kalt inn på møte for hun var bekymret for barnet mitt, hun mente da at barnet mitt ikke kunne leke med andre barn, hun mente hun var slem mot andre barn og hun mente at mitt barn påvirket andre barn til å gjøre slemme ting mot foreldre og søsken. Jeg kjente ikke ikke igjen mitt barn i anklagen og jeg snakket med foreldrene i sammen gruppe og ingen kunne forstå hvorfor noen mente dette(min datter hadde vært med de fleste hjem mer en en gang). uansett meldte pedleder oss til bv og vi ble kalt inn, jeg satt der og bv leste opp 2 a4 sider med sak hvor mye var løgn, eller tatt av sammenheng,videre var alt av "slemme" ting mitt barn hadde gjort mens denne personen hadde hatt jobb som pedleder nedtegnet, mye var tull som selv bv mente at dette er noe deres egne barn gjør. når jeg hadde sittet slik å fått innprentet fra pedleder at jeg var en dårlig mor og barnet ikke hadde det bra hjemme, ble det besluttet at saken fra bv skulle avsluttes. her er mitt problem, mine barn er det viktigste i verden, å jeg gjør alt for de, at bv ringte meg har gitt meg en enorm angst for telefonen, min jobb gjør at jeg ikke kan svare tlf når den ringer, men når jeg kjenner at tlf vibrerer i lommen, blir jeg uvel, jeg vil kaste opp og jeg mister all fokus. Den ped leder som meldte meg, sykemeldte seg samme dag, hun var borte frem til min datter sluttet, jeg hadde sluttdato 15 juni og hun hadde start dato samme dag, flere har samme negative erfaring fra samme pedleder, men de er ganske fredet i sin jobb og får derfår gjøre som de vil Anonymkode: 30c32...943 Har du hørt om punktum? Og avsnitt? Herlighet. Anonymkode: 425fa...52c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #18 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har du hørt om punktum? Og avsnitt? Herlighet. Anonymkode: 425fa...52c Hørt om folkeskikk? Anonymkode: a504b...3e8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #19 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken makt har de? Det skjedde jo ingenting? Barnehagen er en utrolig viktig arena for å avdekke problemer på hjemmefronten. At de tok feil denne gangen er jo bare fint. At du har fått telefonskrekk etter opplevelsen er for meg, som lever med angst, noe spesielt, men for all del. Anonymkode: 6baee...d98 Det er, som du skriver, lov å ta feil. Hvis pedagogisk leder har gjort jobben sin og gjort grundige vurderinger i forkant av melding, ut fra den kjennskapen hun har til barnet og familien, så har hun ikke brutt taushetsplikten. Hvis hun derimot ikke har forstått reglene, og melder for sikkerhets skyld, uten å ha gjort seg opp en begrunnelse for at hun mener at barnets problemer skyldes alvorlig omsorgssvikt (det er ikke nok at det er problemer i hjemmet), så er det ikke greit. Det er ikke lov å melde kun fordi man mener at ts og barnet kan ha behov for hjelpetiltak. For de som ikke er klar over dette: Melder må ha grunn til å tro at omsorgs-situasjonen må være alvorlig sviktende. Kun da har barnehager lov til å melde uten samtykke fra foreldrene. Anonymkode: a504b...3e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå