AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Del Skrevet 13. mars 2022 Merker dere noen effekt av å drikke kefir, biola eller kulturmelk? På hvilken måte? Hvor lenge må man drikke det for å merke noen forskjell? Og hvor mye? Anonymkode: 649e0...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Del Skrevet 13. mars 2022 Hvis jeg får hard mage drikker jeg en liter kefir på styrten og det løser problemet. Anonymkode: a0811...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Del Skrevet 13. mars 2022 Hvis jeg tar et glass biola til frokost så holder jeg meg mett lengre. Merker det også på fordøyelsen. Anonymkode: 61389...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Del Skrevet 14. mars 2022 Fermentert mat og mat med mye probiotika holder huden min jevn (jeg sliter litt med rødheter) og holder magen fin og flat hele dagen uten å bli oppblåst selv om jeg er nokså stillesittende Jeg heller kefir over havregrøten eller lager overnight oats med kefir Anonymkode: 954bf...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Del Skrevet 14. mars 2022 Det finnes INGEN vitenskapelig dokumentasjon på at syrede melkeprodukter gjør noe som helst for noen funksjoner i kroppen. Anonymkode: 4f3ff...a9a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Del Skrevet 14. mars 2022 Jeg merker ingen effekt, ikke annet enn at du blir feit av slike meiereiprodukter. Det smaker godt da. Anonymkode: 87cc1...3f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det finnes INGEN vitenskapelig dokumentasjon på at syrede melkeprodukter gjør noe som helst for noen funksjoner i kroppen. Anonymkode: 4f3ff...a9a Det finnes vitenskapelig dokumentasjon for enkelte bakteriekulturer. Bl.a. den ene i biola. Anonymkode: 61389...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 15. mars 2022 #8 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg merker ingen effekt, ikke annet enn at du blir feit av slike meiereiprodukter. Det smaker godt da. Anonymkode: 87cc1...3f5 Jeg drakk sånne små Biola, og følte at den hjalp litt for magen.. så skikket jeg på næringsinnholdet. Altså, det er jo bare sukker! Ikke rart det smaker godt, men blir ikke mer godteri frokost her til hverdags 😅 tar melkesyretsbletter isteden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Del Skrevet 15. mars 2022 Merker ingen forskjell. Anonymkode: adc03...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det finnes vitenskapelig dokumentasjon for enkelte bakteriekulturer. Bl.a. den ene i biola. Anonymkode: 61389...706 Så presenter denne dokumentasjonen Anonymkode: 4f3ff...a9a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #11 Del Skrevet 20. mars 2022 Jeg har drukket biola over flere måneder uten å merke noen bedring av mageproblemer. Har ikke prøvd andre varianter like lenge Anonymkode: 649e0...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 20. mars 2022 #12 Del Skrevet 20. mars 2022 On 3/15/2022 at 10:21 AM, AnonymBruker said: Det finnes vitenskapelig dokumentasjon for enkelte bakteriekulturer. Bl.a. den ene i biola. Anonymkode: 61389...706 Broren min ringte Tine og spurte om nettopp dette. De kunne fortelle at de bakteriene som var med i al hovedsak ikke overlevde lenge nok igjennom tarmsystemet til å nå frem til der de gjør best nytte. Det som derimot fuingerer er å gå på apoteket og kjøpe disse i kapsler spesielt laget for dette formålet. Der er bakteriene pakket på en slik måte at de vil overleve til de kommer frem dit de skal i tarmen. Da fungerer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #13 Del Skrevet 20. mars 2022 nisselue skrev (1 minutt siden): Broren min ringte Tine og spurte om nettopp dette. De kunne fortelle at de bakteriene som var med i al hovedsak ikke overlevde lenge nok igjennom tarmsystemet til å nå frem til der de gjør best nytte. Det som derimot fuingerer er å gå på apoteket og kjøpe disse i kapsler spesielt laget for dette formålet. Der er bakteriene pakket på en slik måte at de vil overleve til de kommer frem dit de skal i tarmen. Da fungerer det. Er det sant?😲 er det ikke nettopp det som er greien med probiotiske bakterier, at de liksom skal overleve ned til tarmen? Anonymkode: 649e0...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #14 Del Skrevet 20. mars 2022 nisselue skrev (2 minutter siden): Broren min ringte Tine og spurte om nettopp dette. De kunne fortelle at de bakteriene som var med i al hovedsak ikke overlevde lenge nok igjennom tarmsystemet til å nå frem til der de gjør best nytte. Det som derimot fuingerer er å gå på apoteket og kjøpe disse i kapsler spesielt laget for dette formålet. Der er bakteriene pakket på en slik måte at de vil overleve til de kommer frem dit de skal i tarmen. Da fungerer det. Det er fordi Tine behandler alle sine produkter slik at det ikke inneholder levende bakterier og mikrober. Dette er de forpliktet til å gjøre. Men om du lager fermentert mat(kefir, yoghurt, surkål, osv) selv, så vil du få disse levende melkesyrebakteriene - og tillegg spare en haug med penger på dyre piller! Anonymkode: 1641a...fbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #15 Del Skrevet 20. mars 2022 Merker ikke stort på akkurat disse produktene, men idoform er gull! Plages til tider av "sur" og oppblåst mage, men idoform order det rimelig kjapt. Anonymkode: f77bd...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 21. mars 2022 #16 Del Skrevet 21. mars 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Det er fordi Tine behandler alle sine produkter slik at det ikke inneholder levende bakterier og mikrober. Dette er de forpliktet til å gjøre. Men om du lager fermentert mat(kefir, yoghurt, surkål, osv) selv, så vil du få disse levende melkesyrebakteriene - og tillegg spare en haug med penger på dyre piller! Anonymkode: 1641a...fbe Jo, jeg hører hva du sier, men dette var altså hva Tine sa selv. Jeg velger å tro de fortalte sannheten om dette. Den store forskjellen slik jeg har forstått det er at i kapslene pakkes bakteriene på en annen måte hvor de innkapsles i sukker for å hjelpe dem igjennom magesekken. De skal etter sigende overleve magesyre dersom forholdene legges tilrette, noe som ikke er gjort i den grad i melkeprodukter. Noe Tine selv innrømmer er et problem som senker effektiviteten betraktelig. Så man skal vel ikke si at det ikke virker i det hele tatt, men effekten vil nok variere stort fra produkt til produkt og fra person til person, samt hva annet man spiser sammen med produktet. Kapseler derimot vil ikke lide av de samme problemene da de er spesifikt laget for denne ene jobben. 15 hours ago, AnonymBruker said: Er det sant?😲 er det ikke nettopp det som er greien med probiotiske bakterier, at de liksom skal overleve ned til tarmen? Anonymkode: 649e0...56b Vel... Det er jo det de burde gjøre, men det er ingen automatikk i det. Magesyre er ingen lek, og ting tilsatt et sted hvor det ikke vanligvis finnes har ingen grunn til å automatisk overleve det. Merk at jeg kun sier hva Tine selv sa om det. De sa altså ikke at det ikke virker, men de sa også at bakteriene sliter med å overleve til de kommer frem i slike produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #17 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 23.54): Det finnes INGEN vitenskapelig dokumentasjon på at syrede melkeprodukter gjør noe som helst for noen funksjoner i kroppen. Anonymkode: 4f3ff...a9a det kommer mer og mer forskning som peker i retning av at tarmfloraen har betydning for langt mer enn vi har visst til nå, bl.a. overvekt og psykisk helse, og at melkesyrebakterier bidrar. Men det er et nytt forskningsfelt og mye man ikke vet ennå. Anonymkode: e5960...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #18 Del Skrevet 25. mars 2022 nisselue skrev (På 20.3.2022 den 16.57): Broren min ringte Tine og spurte om nettopp dette. De kunne fortelle at de bakteriene som var med i al hovedsak ikke overlevde lenge nok igjennom tarmsystemet til å nå frem til der de gjør best nytte. Det som derimot fuingerer er å gå på apoteket og kjøpe disse i kapsler spesielt laget for dette formålet. Der er bakteriene pakket på en slik måte at de vil overleve til de kommer frem dit de skal i tarmen. Da fungerer det. tablettene fungerer bare mens du tar dem, de hjelper ikke til å bygge opp tarmfloraen, det trenges det ekte mat til. Som f.eks biola. Anonymkode: e5960...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #19 Del Skrevet 25. mars 2022 Jeg var på en gastroenterologisk konferanse for et par år siden, der var det konsensus blandt forskere at Biola IKKE har effekt på fordøyelsen. Faktisk så anbefalte gastroentereologene å IKKE drikke det pga høyt sukkerinnhold Anonymkode: 34e95...784 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #20 Del Skrevet 25. mars 2022 Man får sånn god følelse når man drikke kefir eller biola, men effekten kan variere på hva du har spist før det. Anonymkode: eaa58...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå