Gå til innhold

Solkrem til daglig bruk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
  Pysa skrev (På 13.3.2022 den 7.45):

Eucerin Pigment Control holder pigmentflekkene unna på meg. Kommer ikke til å bytte. 

Ekspander  

Jeg lurer på noe. Og det er sikkert et kjempedumt spørsmål. Men…. Du vet sånne dråper med «brun uten sol» som man blander i sin egen ansiktskrem? 
Kan jeg kombinere de med denne kremen eller vil de virke mot hverandre? 

vil gjerne bruke denne kremen (har kjøpt den) pga stygg pigmentflekk som dukker opp i panna på sommeren. Soler meg minst mulig altså, bruker faktor 50, caps osv. 

men nettopp derfor liker jeg brun uten sol. 

Anonymkode: 03b14...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 8.16):

Jeg lurer på noe. Og det er sikkert et kjempedumt spørsmål. Men…. Du vet sånne dråper med «brun uten sol» som man blander i sin egen ansiktskrem? 
Kan jeg kombinere de med denne kremen eller vil de virke mot hverandre? 

vil gjerne bruke denne kremen (har kjøpt den) pga stygg pigmentflekk som dukker opp i panna på sommeren. Soler meg minst mulig altså, bruker faktor 50, caps osv. 

men nettopp derfor liker jeg brun uten sol. 

Anonymkode: 03b14...549

Ekspander  

Aner ikke. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Cliniderm Light & Mattifying ❤️ Den beste solkremen, den passer perfekt å ha under sminke og det beste av alt er at den er non comedogenic, altså at den ikke tetter porene. Bruker den daglig. 

Ser den er på tilbud på nettsidene til boots: https://www.boots.no/cliniderm-light-mattifying-sun-face-fluid-spf50-u-p-40-ml-960848

image.png.466ff3317e420a17e2e768b53c2ad2fc.png

Anonymkode: edcac...720

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 12.24):

Cliniderm Light & Mattifying ❤️ Den beste solkremen, den passer perfekt å ha under sminke og det beste av alt er at den er non comedogenic, altså at den ikke tetter porene. Bruker den daglig. 

Ser den er på tilbud på nettsidene til boots: https://www.boots.no/cliniderm-light-mattifying-sun-face-fluid-spf50-u-p-40-ml-960848

Ekspander  

Denne passer ikke til de med tørr hud, den tørker ut huden mer. 

Anonymkode: e6c0e...804

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne. Farget solkrem. Dekker godt pigmentflekker så brukte den når jeg gikk gravid. Men likte så godt at jeg bare fortsetter. 

Screenshot_20220325-224948_Samsung Internet.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melind1985 skrev (På 25.3.2022 den 21.52):

Bruker denne. Farget solkrem. Dekker godt pigmentflekker så brukte den når jeg gikk gravid. Men likte så godt at jeg bare fortsetter. 

Screenshot_20220325-224948_Samsung Internet.jpg

Ekspander  

Tusen takk for tips!! 

Dere er så gode, blir så glad for alle tips. Har kjøpt noen av de allerede og skal handle eller få tak i prøver på resten. En av disse må da forhåpentligvis fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Den stod foran meg på apoteket i dag så da tok jeg den med, testing testing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 18.52):

Denne passer ikke til de med tørr hud, den tørker ut huden mer. 

Anonymkode: e6c0e...804

Ekspander  

Så rart, jeg har tørr/fuktfattig hud og den tørker ikke ut huden min. Den har en tørr konsistens, ikke den typisk fete, klissete konsistensen som mange solkrem har, men den tørker ikke ut huden min. Må legge til at jeg bruker den over et fuktserum og en dagkrem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Kärcher skrev (På 26.3.2022 den 17.58):

Den stod foran meg på apoteket i dag så da tok jeg den med, testing testing!

Ekspander  

Har du prøvd den? Ble du fornøyd?😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 14.23):

Har du prøvd den? Ble du fornøyd?😄

Ekspander  

Bare prøvd den en gang til nå, var så tørr i huden så vil vente med å gi dommen til jeg er stabil igjen😬 Det er ikke denne som har gitt meg så mye tørrhet da, den var der tidligere. Pleier ikke være sååå tørr🥲 

Men likte følelsen av den da, så får jeg se om den funker til min hud mtp tørrhet og kviser😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Kärcher skrev (På 30.3.2022 den 17.00):

Bare prøvd den en gang til nå, var så tørr i huden så vil vente med å gi dommen til jeg er stabil igjen😬 Det er ikke denne som har gitt meg så mye tørrhet da, den var der tidligere. Pleier ikke være sååå tørr🥲 

Men likte følelsen av den da, så får jeg se om den funker til min hud mtp tørrhet og kviser😱

Ekspander  

Den gir ihvertfall ikke meg tørr hud. Konsistensen er tørr, men det er det jeg liker med den. Har også tørr/fuktfattig hud som lett får kviser. Bruker den som sagt ikke alene. Det er jo ikke en fuktbombe, men en fantastisk solkrem med høy faktor som kombineres med en fuktighetskrem/serum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker
  Blingblingtahei skrev (På 13.3.2022 den 20.27):

Cosrx aloe soothing sun cream ☺️

Ekspander  

Lukter denne svakt parfyme eller middels/mye?

Anonymkode: 54648...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 17.55):

Lukter denne svakt parfyme eller middels/mye?

Ekspander  

Lukter svakt, som forsvinner fort. Liker ikke så mye parfyme I ansiktet 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Denne er jeg og veldig fornøyd med! Blir ofte blank i fjeset av solkrem, men ikke av denne.

Anonymkode: 36494...a25

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Veldig fornøyd med Dr Schrammek sin sensiderm solkrem i spf 50. Beregnet for sensitiv hud. Denne verken svir i øynene eller gir meg utbrudd. Beste jeg har testet til nå.🙌

Anonymkode: 1e518...8c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Krav til solkrem for meg er at de skal være parfymefrie, uten alkohol, non-comedogenic og ikke tykke og uten eteriske oljer.

Disse har sluppet gjennom nåløyet mitt (det har ikke vært billig å lete gjennom jungelen av solkremer) 😅:

Cliniderm light & mattifying SPF 25 (har vært min HG i mange år, helt uslåelig på konsistens).

Den NYE Cliniderm face fluid SPF 50 er også bra. Jeg personlig liker denne mye bedre enn den andre light & mattifying SPF 50 de har.

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/solpleie-ansikt/cliniderm-sun-face-fluid-f50-40,5032233

Av koreanske SPF'er liker jeg Beauty of Joseon sin og den nye til Purito. Beauty of Joseon har en helt nydelig konsistens, men den er litt vannete synes jeg, og tror ingen av de korenske er noe svettesikre, så føles tryggere med Cliniderm sine. Cliniderm er egentlig helt rå på solkrem! Dette kan de 💯

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...