Gå til innhold

Sidetmedord chat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at de på sidetmedord sin chat ikke tar seg tid til å chatte med deg? Jeg forsøkte å chatte fordi, vel, jeg klarer ikke snakke i telefon og føler akkurat nå at livet mitt er vanskelig. Jeg tenkte jeg skulle prøve chatten og fikk raskt melding om at "nå må jeg avslutte" og det var det.

Anonymkode: ed9d8...445

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Hver gang.

Anonymkode: 6f84b...302

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Hver gang.

Anonymkode: 6f84b...302

Huff, ikke bra. Føler det da er like greit å holde ting for meg selv...

Skrevet

Du skal være ganske på med en gang dersom du bruker chatten. De har bare 15 minutter på å snakke med deg (noe som er tragisk, ettersom man ikke egentlig får snakket noe som helst på den tiden).

Jeg vil uansett si at det ikke er like greit å holde ting for deg selv. Det er alltid bedre å få snakket om ting, selv om det bare er litt 🥰

AnonymBruker
Skrevet
Lykke Li skrev (19 minutter siden):

Du skal være ganske på med en gang dersom du bruker chatten. De har bare 15 minutter på å snakke med deg (noe som er tragisk, ettersom man ikke egentlig får snakket noe som helst på den tiden).

Jeg vil uansett si at det ikke er like greit å holde ting for deg selv. Det er alltid bedre å få snakket om ting, selv om det bare er litt 🥰

Hadde vært greit om at det var opplyst et sted. Jeg ble mer nedbrutt etter "praten" for å være ærlig.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde vært greit om at det var opplyst et sted. Jeg ble mer nedbrutt etter "praten" for å være ærlig.

Du kan jo skrive et innlegg på siden der. Og kanskje finne noen likesinnede å chatte med? 

Håper du blir bedre ❤️

Anonymkode: 655ee...a3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kan jo skrive et innlegg på siden der. Og kanskje finne noen likesinnede å chatte med? 

Håper du blir bedre ❤️

Anonymkode: 655ee...a3b

Ja, jeg er klar over muligheten. Jeg hadde bare behov for å få respons ganske raskt egentlig. Så jeg forventet ikke at jeg skulle bli en del av et automatisk system som skal gå raskest mulig og plutselig er de vonde tankene og følelsene vekk. Det er ikke slik jeg fungerer i alle fall.

Takk for håpet ❤️ det har jeg egentlig selv mistet etter å ha levd med den følelsen jeg har nå i 20 år uten bedring.

Skrevet

Har vært i kontakt med de 4 ganger den siste mnd. Hun første tok seg god tid og hjalp meg virkelig. De tre andre virka travle,halvsure og visste ikke hva de skulle skrive virket det som.

Ta gjerne kontakt med meg,da jeg også føler livet er vanskelig om dagen. Sliter med angst og vil gjerne komme i kontakt med likesinnede da man liksom føler seg alene i hele verden med sine problemer. 

❤️

AnonymBruker
Skrevet

Sidetmedord er den dårligste chatten der ute. Har du prøvd kirkens SOS eller mental helse ungdoms chat? Psykt ærlig har også en chat, men de er ikke åpne hver dag. De er langt mer tålmodige og er ikek så opptatte av å hive deg ut etter 10-15 minutter. Den jeg har hatt mest nytte av er mental helse ungdom, og jeg mener du kan bruke den opp til midten av trettiårene.

Anonymkode: f9f06...371

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kontaktet Sidetmedord på chat. Det var virkelig ikke til hjelp. Personen visste ikke hva hun skulle si/ svare, og kom med ekstremt dårlige tips og svar. Det var nok en veldig ung og uerfaren person jeg snakket med. De som sitter i andre enden må ha god kompetanse med slikt. Det er ikke hvem som helst som bør være ansvarlige i en chat hvor sårbare mennesker søker hjelp. Anbefaler ikke!

Anonymkode: 90de5...d4a

AnonymBruker
Skrevet

De skal kun chatte 10-15 min og avslutter uansett hvor de er i samtalen. En gang jeg snakket med de så spurte de om jeg hadde selvmordsplaner, svarte ja og så skrev de tilbake at dem måtte avslutte samtalen🙄 De skriver ofte at man bare kan starte en ny samtale. Altså pynter dem på statistikken. Skulle ønske at det var kirkens sos som fikk flere penger og kunne holdt åpent hele døgnet. De tar seg tid til å prate og runder av samtaler på en bra måte. 

Anonymkode: b1b93...de2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De skal kun chatte 10-15 min og avslutter uansett hvor de er i samtalen. En gang jeg snakket med de så spurte de om jeg hadde selvmordsplaner, svarte ja og så skrev de tilbake at dem måtte avslutte samtalen🙄 De skriver ofte at man bare kan starte en ny samtale. Altså pynter dem på statistikken. Skulle ønske at det var kirkens sos som fikk flere penger og kunne holdt åpent hele døgnet. De tar seg tid til å prate og runder av samtaler på en bra måte. 

Anonymkode: b1b93...de2

Det har jeg også opplevd. Kirken SOS og mentalhelse ungdom er mye bedre, de tar seg faktisk skikkelig tid til deg. 

Anonymkode: f9f06...371

AnonymBruker
Skrevet

De er ræva folk

Anonymkode: 77674...f87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...