Gå til innhold

Fortjener Lance Armstrong mer respekt? Han var dopet, men det var alle andre også. Da er det ikke juks, men en del av konkurransen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han måtte jo faktisk prestere uavhengig av dop. Og han gjorde det bedre enn andre dopere.

Anonymkode: a2898...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Lance var og er den største drittsekken av alle drittsekker. Han tjente mye mer penger enn de andre som syklet TDF. Han drev også med mobbing, trusler og psykisk trakassering mot de som hevdet han var dopet. US postal var også etter min mening organisert doping messig på en helt annen måte enn mange av enkelt rytterne som dopet seg. (Ja det var også andre lag som var organisert) 

Folk mistet også livet som følge av doping presset. 

Det blir litt som å si. Skal vi slutte å være så streng mot massemordere. Det er jo mange mordere som ikke en gang får navnet sitt på trykk i avisa. 

Lance har absolutt fortjent all hets. Han har aldri virkelig fått svi. Det beste hadde vært en lang fengselsstraff. 

Takket være idioter som han, hørte jeg det var syklister faktisk helt ned i 12-14 års alder som dopet seg. Kanskje ikke i Norge. Men blant annet i Italia. 

Anonymkode: 2ee5f...2b8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Lance var og er den største drittsekken av alle drittsekker. Han tjente mye mer penger enn de andre som syklet TDF. Han drev også med mobbing, trusler og psykisk trakassering mot de som hevdet han var dopet. US postal var også etter min mening organisert doping messig på en helt annen måte enn mange av enkelt rytterne som dopet seg. (Ja det var også andre lag som var organisert) 

Det blir litt som å si. Skal vi slutte å være så streng mot massemordere. Det er jo mange mordere som ikke en gang får navnet sitt på trykk i avisa. 

Lance har absolutt fortjent all hets. Han har aldri virkelig fått svi. Det beste hadde vært en lang fengselsstraff. 

Takket være idioter som han, hørte jeg det var syklister faktisk helt ned i 12-14 års alder som dopet seg. Kanskje ikke i Norge. Men blant annet i Italia. 

Enig. I tillegg så er det ikke slik at kun fordi alle doper seg så får alle samme fordel. Noen har bedre leger enn andre og noen reagerer bedre på dop enn andre. Man er ikke en verdig vinner kun fordi man reagerer mer positivt på dop enn andre når dop er ikke er lovlig hjelpemiddel. 

Anonymkode: a3954...33f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, så lenge doping er fordbudt og uregulert, så spiller det ingen rolle om mange flere og er dopet. Alle som er dopet har unaturlige fordeler over de som ikke er det, så alle som gjør det ødelegger for talentene som forsøker å konkurrere ærlig, selv om disse havner langt nede på listen.

Anonymkode: adc5d...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte aldri Lance virkelig la seg flat. Var mer sånn. "Ja jeg gjorde det. Men det gjorde alle andre også"

At trådstarter da omtaler han som et offer som det er synd på? Han sitter fortsatt fint i det økonomisk.  Får fortsatt bølle vibber av ham. Han involverer seg fortsatt i forbindelse med sporten gjennom sosiale medier. Enda han burde hatt selvinnsikt nok til å se at han etter min mening burde holdt seg unna. Med tanke på at han er et dårlig forbilde for de unge.  

Alle andre gjorde det dessuten ikke. Det er ikke så mange av spurterne fra siste halvdel av Lance sin karriere som forbindes med doping.  De fikk jo også svi selv om de ikke var direkte konkurrenter til Lance.  De måtte jo sykle fortere over fjellene for å ikke komme utenfor tidslimiten. Har aldri hørt Lance snakke noe om dette, for å nevne noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 hours ago, AnonymBruker said:

Enig i dette. Har virker rett og slett som en utrolig kynisk drittsekk. Må likevel si at jeg er litt imponert over det han fikk til rett og slett fordi det krever mye innsats og dedikasjon over lang tid for å oppnå det han oppnådde, doping eller ikke. Men at han var villig til å nærmest gå over lik for å få det til er forferdelig. 

Anonymkode: 0c33d...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lance Armstrong hadde nok ikke vært den beste ikke-doperen, men responderte godt på det han fikk. Det kan sammenlignes med at noen responderer bedre på kaffe enn andre. For noen bedrer det prestasjonen mens det for andre hemmer. Vi har enda ikke tatt et oppgjør med norsk langrenn på 80 og 90 tallet. Vi bør gjøre det før vi straffer andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tatt i betraktning hvor dopet Lance Armstrong faktisk var, så er det vel egentlig litt merkelig at han ikke vant med LAAAAAAANGT større marginer enn han faktisk gjorde. 

Han burde vel egentlig klart å ligge mange flere minutter før alle de andre konkurrentene hver gang han var dopet ut. 

Anonymkode: 10729...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...