Gå til innhold

Kjøpt to BHer i undertøysbutikk, men...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sove i BH? Det har jeg aldri vurdert selv om jeg er 70E.

Anonymkode: 5e893...3e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

La meg gjette, du var hos Change? 

Anonymkode: 7780b...277

Har vært en gang hos Change i årenes løp, og da fikk jeg en god BH. Dette var en lokal butikk 😄

Anonymkode: ea4c7...538

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Jeg får prøve litt til, på dagtid😆👍🏻 Ingen som har lært meg at jeg skal ta av BH om natten, altså 🤪 Får lage en støttegruppe for oss som sover med BH 😸 hoho

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Derfor går jeg ikke til sånne spesialbutikker for bh som skal bestemme hva som passer for meg. De skal jo først og fremst selge et produkt. 

I andre, vanlige klesbutikker får jeg gå i fred og prøve meg frem. Vi er så ulike som mennesker. Så den perfekte bh passer sikkert ikke meg. 

Anonymkode: bc671...f2c

Ja, det er forferdelig med en faghandelen hvor de som arbeider der faktisk har kunnskap og interesse i å hjelpe deg å finne riktig produkt, og at på til selger de produkter av kvalitet. Fysjameg 🙄

Men selgerne i undertøysbutikken kan ikke gjøre mer enn å komme med råd om produktvalg og passform ut i fra det kunden kommuniserer at er hennes preferanser/behov. Det er kunden selv som må kjenne på hvilken BH som føles riktig, eller om ingen gjør det. 

Det er bare tull at faghandelen «først og fremst skal selge et produkt». Alle som har litt innsikt i salg - og da mener jeg spesielt i nisjebutikker eller faghandel - vet at det koster mye mer å hente inn nye kunder enn å ta vare på de man alt har. Og kunder beholder man gjennom at de er fornøyde både med service og produktene de kjøper. Det er også mer sannsynlig at fornøyde kunder anbefaler butikken videre til andre, noe som er gratis reklame av høy troverdighet for butikken.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk for tilbakemeldinger! Jeg får prøve litt til, på dagtid😆👍🏻 Ingen som har lært meg at jeg skal ta av BH om natten, altså 🤪 Får lage en støttegruppe for oss som sover med BH 😸 hoho

Jeg sover også med BH, ante ikke at det var uvanlig og skjønner egentlig ikke hvordan noen får sove uten. Sover urolig og våkner flere ganger når jeg prøver. (65H)

Anonymkode: de4a0...db1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ingen som har lært meg det heller, men jeg kjenner da hvor ubehagelig det er, og det er tilstrekkelig til at jeg aldri sover med BH på. Noe klarer man å tenke ut selv...

Anonymkode: b7d7c...d5a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulderen etter en arbeidsdag med den ene BHen. Den er da tilpasset av damen i butikken 🤪 Ref. den hyggelige damen ovenfor, får jeg tenke meg frem til at jeg kan justere stroppen til i morgen 🤭

20220314_160728.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skulderen etter en arbeidsdag med den ene BHen. Den er da tilpasset av damen i butikken 🤪 Ref. den hyggelige damen ovenfor, får jeg tenke meg frem til at jeg kan justere stroppen til i morgen 🤭

20220314_160728.jpg

Litt merker etter BHen blir det uansett om den er rett størrelse og rett regulert.

Men det er ikke skulderstroppene som skal holde puppene oppe - da er enten stroppene stilt inn for korte eller omkretsen er for stor.

Anonymkode: 5e893...3e8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skulle treate meg selv en gang, og gikk i en slik spesialforretning for å få hjelp til å finne en BH som virkelig passet meg, og som satt slik den skulle. Jeg endte opp med to nye, dyre! Og de er rett og slett de vondeste BH'ene jeg har, og jeg orker slettes ikke å bruke dem!!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2022 den 21.40):

Damen fant fram alle mulige fasonger, konkluderte med hva som passet og ikke, og jeg valgte ut fra det - de som satt best på, og ikke var for stramme. 

Etter noen dagers bruk hver, viser det seg at de er for stramme, og gnager her og der. Den ene får jeg "åndenød" av om natten, da spilene mellom brystene presser brystkassen såpass mye 😆 Høres kanskje dramatisk ut, men de BHene jeg har fra før er tydeligvis ganske slappe. 

Uansett, er det vanlig å måtte gå slike plagg inn? Frister jo ikke å gå med.

Jeg syns at BH-er går seg litt til, så gi de en sjanse. F.eks kjøper jeg alltid så liten størrelse rundt at den akkurat passer på ytterste hakk siden de strekker seg litt. Sitter den perfekt rundt i butikken, sp er den fir slakk etter noen gangers bruk. Men hvis den er all over forferdelig å gå med, så tviler jeg på at det blir en favoritt. Sorry!

Har gjort flere (dyre) bomkjøp selv før jeg har fant ut hvilke merker som passer min kropp. Ser ikke noen annen måte å finne ut av det på enn å prøve og feile noen ganger. Kjøper nå kun dyre BH-er, da jeg aldri har funnet billige BH-er som passer hverken i størrelsessammensetning eller fasong. Billige BH-er holder heller ikke fasongen like godt, og har mye kortere levetid totalt sett. Summa summarum så er ikke «dyre» BH-er dyre sammenlignet med billige hvis man tar i betraktning komfort og levetid, selv om bankkontoen gråter akkurat der og da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Jeg har en haug med dyre og stygge bh'er fra Change. De passer riktignok, jeg kjøper ALDRI de små størrelsene diverse ekspeditører i klesbutikker anbefaler, jeg liker klær som er behagelige og ikke gir meg valker.

Anonymkode: 7a9ca...7ea

Skrevet

Det er nok mange som bruker feil BH fordi de er livredd vasker og når de da prøver BH i spesialbutikk vil den føles veldig trang.

Jeg brukte for stor omkrets i mange år og gikk ned en størrelse for noen år siden. Det var uvant i starten, men gropene på skuldrene forsvant og jeg slapp å dra ned BHen bak flere ganger om dagen. Det var utrolig deilig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig med bh-er, vondt når de er for stramme, men hater når de er for slappe og ikke holder ting på plass. Synes bh-ene fra change holder fasongen mye bedre enn billige bh-er i alle fall. 

Anonymkode: 72224...599

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2022 den 21.40):

Damen fant fram alle mulige fasonger, konkluderte med hva som passet og ikke, og jeg valgte ut fra det - de som satt best på, og ikke var for stramme. 

Etter noen dagers bruk hver, viser det seg at de er for stramme, og gnager her og der. Den ene får jeg "åndenød" av om natten, da spilene mellom brystene presser brystkassen såpass mye 😆 Høres kanskje dramatisk ut, men de BHene jeg har fra før er tydeligvis ganske slappe. 

Uansett, er det vanlig å måtte gå slike plagg inn? Frister jo ikke å gå med.

Det samme skjedde med meg - brukte tusenlapper på Change på bh-er som hun sa passet perfekt. Jeg mentr de var for trange men neeeeida. (Amme-BH-er) 

gikk et par timer og fikk MASSE gangsår. Fikk returnere de og bytte siden det var hun som mente de passet. Viste henne gnagsårene mine, og det var ikke pent. Hun var MOTVILLIG, men hva skal hun gjøre liksom… 

Anonymkode: 40dd2...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...