Gå til innhold

Kjøpt to BHer i undertøysbutikk, men...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Damen fant fram alle mulige fasonger, konkluderte med hva som passet og ikke, og jeg valgte ut fra det - de som satt best på, og ikke var for stramme. 

Etter noen dagers bruk hver, viser det seg at de er for stramme, og gnager her og der. Den ene får jeg "åndenød" av om natten, da spilene mellom brystene presser brystkassen såpass mye 😆 Høres kanskje dramatisk ut, men de BHene jeg har fra før er tydeligvis ganske slappe. 

Uansett, er det vanlig å måtte gå slike plagg inn? Frister jo ikke å gå med.

Anonymkode: ea4c7...538

AnonymBruker
Skrevet

Sove med BH?😱😱

Anonymkode: 693f3...e27

• Liker 17
  • Nyttig 3
Gjest loveli
Skrevet

Ikke sov med spileBH.

Ellers så skal BHer sitte stramt rundt brystkassen slik at ikke stroppene bærer vekten til brystene. Det er nok bare uvant for deg foreløpig. Hvilken størrelse bruker du?

AnonymBruker
Skrevet

Derfor går jeg ikke til sånne spesialbutikker for bh som skal bestemme hva som passer for meg. De skal jo først og fremst selge et produkt. 

I andre, vanlige klesbutikker får jeg gå i fred og prøve meg frem. Vi er så ulike som mennesker. Så den perfekte bh passer sikkert ikke meg. 

Anonymkode: bc671...f2c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg har dobbelt D cup har jeg aldri vurdert å sove med bh..må være fryktelig ubehagelig 🙊

Anonymkode: 81884...140

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er de på dagtid? Hvis man er litt stor om bysten vil mange anbefale en bh med litt ekstra støtte og hold. Denne vil ofte også sitte litt strammere rundt brystkassen. Bhen skal vel helsg ikke krype oppover på ryggen men holde seg stødig rundt og på plass?

Anonymkode: 44e96...e5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte bh i spesialbutikk og den var for stram. Fikk vonde sår i sidene. Fikk hjelp av en butikk i London til å finne riktig størrelse. De sa de skjønte hva den andre butikken hadde tenkt, men det var feil. Etter det kjøper jeg bare bh i London, men skjønner at ikke alle gjør det. Jeg ville gått tilbake til butikken og klaget. (Og sluttet å sove med spilebh)

Anonymkode: 3bcef...8e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje kjøpe deg en bh uten spiler å sove i?  Om du må sove med bh, altså. Synes det høres ubehagelig ut å sove i, men vi er ulike.

Anonymkode: 719de...b92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Natten blir fryktelig urolig om jeg sover uten BH 😅 Jeg fikk i allefall med meg 65F i den ene,- jeg mente selv at jeg brukte 70D eller 75C. 

De er ubehagelige om dagen også altså, men jeg får gi de litt tid 😁

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg å heller finne en bh uten spiler å sove i, om du virkelig må sove med en bh.

Uten det, så kan du gå tilbake og forklare at de ga deg feil forrige gang.

Men er du sikker at det ikke bare er at du ikke er vandt til en bh som sitter som den skal? En bh skal være stram, den skal støtte opp via spilene og ikke via stroppene. Den skal være stram. Men man skal selvsagt ikke få sår av den, eller ha vansker med å puste.

Anonymkode: c9065...42c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bh er noe jeg ikke orker å gå med. Men å sove med BH er ikke å anbefale. 

Anonymkode: beaf1...932

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Derfor går jeg ikke til sånne spesialbutikker for bh som skal bestemme hva som passer for meg. De skal jo først og fremst selge et produkt. 

I andre, vanlige klesbutikker får jeg gå i fred og prøve meg frem. Vi er så ulike som mennesker. Så den perfekte bh passer sikkert ikke meg. 

Helt enig. Den såkalte kompetansen på spesialbutikker er lik null, etter min erfaring. Har prøvd noen, og aldri mer. Bh-ene som jeg der har blitt anbefalt 'i høye toner', har blitt liggende ubrukelige, og det har ikke noe med at den er stram i begynnelsen - det meste viser seg etter kort tids bruk å være feil. 

Anonymkode: 3d66e...481

• Liker 3
Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Natten blir fryktelig urolig om jeg sover uten BH 😅 Jeg fikk i allefall med meg 65F i den ene,- jeg mente selv at jeg brukte 70D eller 75C. 

Da har du hakket mindre bryster enn meg, og da skjønner jeg at butikken gav deg en stram BH. Du har mye bryst som skal holdes oppe.

Hvis du selv føler 65 er for stramt hadde jeg nok gått for 70 neste gang, men 75 er altfor stort for deg dersom du får på deg en som er 65. :)

AnonymBruker
Skrevet

Sov med en singlett istedenfor da!

Anonymkode: 7d125...11c

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette, du var hos Change? 

Anonymkode: 7780b...277

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Meningen med rådene er jo at du skal bære vekten av brystene riktig for å unngå skulder og nakkeplager, samt at skuldrene skal tippe frem og gi deg dårlig holdning. 

Stroppene rundt ribbein skal bære tyngden, det er derfor den skal være stram. 

Anonymkode: ddaac...00a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Helt enig. Den såkalte kompetansen på spesialbutikker er lik null, etter min erfaring. Har prøvd noen, og aldri mer. Bh-ene som jeg der har blitt anbefalt 'i høye toner', har blitt liggende ubrukelige, og det har ikke noe med at den er stram i begynnelsen - det meste viser seg etter kort tids bruk å være feil. 

Anonymkode: 3d66e...481

Det er min erfaring også. Mulig jeg har vært maks uheldig, men har handlet på disse spesialbutikkene noen ganger.  Hver eneste gang har jeg kommet hjem med noe som er stramt og ubehagelig (og da snakker jeg ikke om når jeg sover, men på dagen). 

De skal alltid ha meg ned i omkrets og opp i cup. 80d/c på lindex blir 70 e/f hos dem. Men de er jo aldri behagelige! Et par år siden sist, men jeg går ikke tilbake. 

Mer fornøyd med lindex og cubus hvor jeg kan prøve i fred og ro, og betale en tredel av prisen. 

Anonymkode: cf5fb...94a

AnonymBruker
Skrevet

Samme erfaring her, kom hjem med en stram bh som var tortur å bruke. Jeg brukte den en stund og håpet det ble bedre, men nei. 

Anonymkode: 0dce2...430

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sover også i BH, TS. Men da i de eldste bhene mine, som er herlig slitte og utvida. På toppen så har jeg dem som oftest utenpå singlet, så jeg er garantert å ikke oppleve gnaging 😄

Anonymkode: f99a7...dea

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...