AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Jeg har boliglån og etter at jeg fornyet det forrige uke, fikk jeg beskjed av banken at på grunn av den enorme prisveksten i Norge etter jul, så gir de meg 400 000 mindre i lån nå enn hva jeg fikk for tre måneder siden🥴 Min saksbehandler sa at dette gjaldt flere av bankens kunder, og de gjorde det for å beskytte kundene. Har problemer med å få kjøpt noe med det låne jeg hadde, så når de har nedskalert med 400 000, kan jeg bare glemme å komme inn på boligmarkedet, siden jeg ikke er interessert i å flytte langt utenfor byen for å få kjøpt meg noe. Noen andre? Anonymkode: 5cddb...696
smilo Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Hvordan er det mulig at du har boliglån, men ikke er inne i boligmarkedet? 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Sikkert finansieringsbevis TS mener. Anonymkode: bc05a...69c 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 Antar du mener finansieringsbevis, siden ingen bank bare gir bort 400 000,-. Anonymkode: 0ea2b...72e 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 smilo skrev (1 minutt siden): Hvordan er det mulig at du har boliglån, men ikke er inne i boligmarkedet? Jeg mener lån til å kjøpe bolig. Heter ikke det boliglån? Ts Anonymkode: 5cddb...696
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #6 Skrevet 12. mars 2022 Finansieringsbevis selvfølgelig🙂 Ts Anonymkode: 5cddb...696 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #7 Skrevet 12. mars 2022 Ja, men litt verre...vi hadde kjøpt huset og hadde finansieringsbevis for 3.800.000. Hadde bekreftelse på at vi fikk låne slik at vi kunne pusse opp for 300.000. Kjøpte oppussingsobjekt og regnet svært nøye på det, da vi ikke kunne bo i huset slik det stod. Har små barn og fulltidsjobber så vi fikk skriftlige avtaler med håndtverkere og ulike firma på det vi ikke kunne gjøre selv. Da alle papirene kom til signering hadde vi fått 200.000 mindre. Ringte og spurte, forklarte situasjonen - men nei det var fordi sifo budsjettet hadde økt, de håpet at det ikke ble noe problem. Det ble det jo, et stort problem da vi aldri hadde kjøpt huset om vi visste dette.. men fikk ikke gjort noe med det...og huset var jo kjøpt. Nå 7 måneder senere har vi enda ikke flyttet inn da vi kun har råd til elektrikker og materiell. En av oss må jobbe på huset alene hver kveld etter at ungene er i seng føles som om vi aldri kommer til å flytte inn. Anonymkode: 7cce8...a52 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #8 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men litt verre...vi hadde kjøpt huset og hadde finansieringsbevis for 3.800.000. Hadde bekreftelse på at vi fikk låne slik at vi kunne pusse opp for 300.000. Kjøpte oppussingsobjekt og regnet svært nøye på det, da vi ikke kunne bo i huset slik det stod. Har små barn og fulltidsjobber så vi fikk skriftlige avtaler med håndtverkere og ulike firma på det vi ikke kunne gjøre selv. Da alle papirene kom til signering hadde vi fått 200.000 mindre. Ringte og spurte, forklarte situasjonen - men nei det var fordi sifo budsjettet hadde økt, de håpet at det ikke ble noe problem. Det ble det jo, et stort problem da vi aldri hadde kjøpt huset om vi visste dette.. men fikk ikke gjort noe med det...og huset var jo kjøpt. Nå 7 måneder senere har vi enda ikke flyttet inn da vi kun har råd til elektrikker og materiell. En av oss må jobbe på huset alene hver kveld etter at ungene er i seng føles som om vi aldri kommer til å flytte inn. Anonymkode: 7cce8...a52 Trasig situasjon🤨 Anonymkode: 5cddb...696 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #9 Skrevet 12. mars 2022 Ja, vi har også fått lavere sum på finansieringsbeviset vårt. Slet allerede med å finne en bolig innenfor det gamle finansieringsbeviset, og med lavere finansiering og høyere boligpriser så er det jo enda mer umulig. Anonymkode: fd35b...7fc
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 Jeg mistet finansieringsbeviset etter jul, det kunne ikke fornyes pga ovennevnte grunner. Er så fortvilet 😔 har spinket og spart de siste årene, har nedbetalt bilen og har ek på 1,2 mill, men når man er aleneforsørger i tillegg er det helt håpløst. Er en håpløs situasjon for veldig mange 😔 Anonymkode: 4ebda...c3d 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 Jeg som trodde banken hadde begynt å slette deler av boliglånene til folk i solidaritet til lånetakerne i en vanskelig tid... Men så var det bare et finansieringsbevis... Anonymkode: 18170...9b8 19
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 Bloggere har ingen problem med banken. De kan kjøpe hva de vil. Jeg blir så sint! Bare penger som rår nå. Og da kortreiste penger. Hvem vet hva de udugelige bloggerene tjener om 5 år Anonymkode: 5eb1e...155 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bloggere har ingen problem med banken. De kan kjøpe hva de vil. Jeg blir så sint! Bare penger som rår nå. Og da kortreiste penger. Hvem vet hva de udugelige bloggerene tjener om 5 år Anonymkode: 5eb1e...155 Er du seriøs? 😂 Anonymkode: 24e1a...507 9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #14 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er du seriøs? 😂 Anonymkode: 24e1a...507 Ja, selvfølgelig er jeg seriøs. Skal ikke nevne navn, men vedkommende har aldri jobbet og banken sa ja med engang til å kuppe den strøkne boligen. Når slike som ts får nedskalert lånet. Du syns kanskje det er riktig? Anonymkode: 5eb1e...155 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #15 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bloggere har ingen problem med banken. De kan kjøpe hva de vil. Jeg blir så sint! Bare penger som rår nå. Og da kortreiste penger. Hvem vet hva de udugelige bloggerene tjener om 5 år Anonymkode: 5eb1e...155 Hva er kortreiste penger? AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, selvfølgelig er jeg seriøs. Skal ikke nevne navn, men vedkommende har aldri jobbet og banken sa ja med engang til å kuppe den strøkne boligen. Når slike som ts får nedskalert lånet. Du syns kanskje det er riktig? Anonymkode: 5eb1e...155 Nei, ts har ikke fått nedskalert lånet. Ts har fått redusert beløpet på finansieringsbeviset. Anonymkode: 19368...915 10
Jdz Skrevet 13. mars 2022 #16 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, selvfølgelig er jeg seriøs. Skal ikke nevne navn, men vedkommende har aldri jobbet og banken sa ja med engang til å kuppe den strøkne boligen. Når slike som ts får nedskalert lånet. Du syns kanskje det er riktig? Anonymkode: 5eb1e...155 Dette tror jeg ikke noe på. Ikke bare vil banken tape pengene om de låner ut til noen som ikke kan gjøre opp for seg, men de har ikke lov til å gjøre det heller. Hvorfor kan du ikke som anonym si hvem denne bloggeren er? Det må jo åpenbart være en profilert person, siden vedkommende bare kan spasere inn i banken og få penger kastet etter seg uten å ha inntekt. Jeg skrev forøvrig i flere år for en av Norges største blogger og jeg fikk aldri noen fordeler i banken på grunn av det. Snarere tvert i mot. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #17 Skrevet 14. mars 2022 Jdz skrev (12 timer siden): Dette tror jeg ikke noe på. Ikke bare vil banken tape pengene om de låner ut til noen som ikke kan gjøre opp for seg, men de har ikke lov til å gjøre det heller. Hvorfor kan du ikke som anonym si hvem denne bloggeren er? Det må jo åpenbart være en profilert person, siden vedkommende bare kan spasere inn i banken og få penger kastet etter seg uten å ha inntekt. Jeg skrev forøvrig i flere år for en av Norges største blogger og jeg fikk aldri noen fordeler i banken på grunn av det. Snarere tvert i mot. Saraaemiliee. Men hun tjener jo penger som influencer. Anonymkode: 9a613...087 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #18 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Saraaemiliee. Men hun tjener jo penger som influencer. Anonymkode: 9a613...087 Hun har vell eget AS og blant annet et klesmerke i tillegg til reklame inntekt. Hvorfor skulle hun ha problemer med banken mener du? Anonymkode: b8330...ae0 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #19 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har vell eget AS og blant annet et klesmerke i tillegg til reklame inntekt. Hvorfor skulle hun ha problemer med banken mener du? Anonymkode: b8330...ae0 Det var ikke jeg som påsto hun kom til å få trøbbel, men noen spurte hvilken influenser den anonyme brukeren snakket om. Så jeg svarte. Jeg har ingen problemer med å forstå at hun tjener penger. Anonymkode: 9a613...087
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #20 Skrevet 14. mars 2022 Urettferdig. Jeg har spart og spart og spart og var endelig klar til å kjøpe meg noe eget. Nå går det ikke. Er bare å gi opp drømmen om et eget sted. Anonymkode: 87346...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå