AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Hei! Jeg har 100% jobb i offentlig sektor og holder på med videreutdanning/mastergrad ved siden av på deltid (arbeidsgiver ønsker dette og betaler studieavgiften). Dette semesteret skal jeg etter planen ta 7,5 studiepoeng, faget begynner i senere i mars. Det er samlingsbasert med 2 samlinger pr fag. Jeg er gravid og har blitt 50% sykemeldt med bakgrunn i at jeg har et medfødt avvik på livmora mi som gjør at svangerskapet er høyrisiko. Jeg er altså frisk og i fin form, men jordmor og leger mener jeg skal jobbe redusert for sikkerhets skyld. Jeg ønsker å ta dette faget, og skolen har lagt opp til at jeg kan følge digitalt og dermed slipper å reise på studiesamling. Jeg velger også selv når jeg vil jobbe med faget og levere eksamen. Er det noen som har vært borti den samme problemstillingen som meg, der man er fulltidsansatt og deltidsstudent og blitt sykemeldt? Mistet dere rett til sykepenger? Jeg vet Nav er streng på dette når det gjelder heltidsstudenter med deltidsjobb og sykepenger, men mitt "hovedgeskjeft" er å være i 100% jobb. Jeg har ikke lån/stipend fra Lånekassen siden jeg ikke har behov for det med full inntekt. I søknaden om sykepenger skal man krysse av for om man har vært i utdanning i sykemeldingsperioden. Jeg må jo krysse av for ja der, men betyr det at de avslår søknad om sykepenger, eller finnes det rom for å få hver enkelt sak behandlet særskilt? Takk for svar! Anonymkode: 77296...f73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå