Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg jobber på blomster butikk som selger  i flere år. Jeg liker jobben min, men føler meg redd sjefen

Jeg vil ikke prate stygt om noen. Men ønsker å høre om hjelp til hvordan jeg skal bli bedre, slik at sjefen (leder) ikke hakker og snakker vondt til meg.

Sjefen har store tendenser til å snakke surt, gi nedlatende kommentarer, kjefte og sitte lenge på kontoret (mange ganger sitter hen på Facebook/Snapchat osv inne på kontoret, mens vi jobber i butikken)

Det er stressende å jobbe i butikken når leder er på jobb eller skal jobbe neste dag. Vi har mange oppgaver som vi skal gjøre, og får beskjed om at vi ikke gjør en bra nokk jobb. Dette sier hen med å kritisere at vi ikke har gjort ditt og datt. Får å rekke å gjøre alt vi skal, ender vi opp med å jobbe overtid, noe hen ikke er glad over. Vi bruker å starte vær vakt med en peptalk er hen skal fortelle oss om mål og motiverende ord. Ofte blir disse peptalkene fokusert mot ting vi ikke har gjort bra. ( Ikke hver gang, noen ganger får vi positive tilbakemeldinger, og motiverende ord og kunnskaper) 

Dette opplever mange av oss. Vi tør ikke å si hva vi mener til leder, dette er fordi hen kommer til å bli sint. Men også mene at det ikke er hen sin feil at vi føler det slik. Vi har prøvd å sifra veldig fint før, men det har ikke endt bra.

Om det er noe vi ønsker å ta opp, må vi gjøre dette når hen er i godt humør. Ofte er hen i dårlig humør.

Sjefen har mye gode kunnskaper og kan også gi oss stor glede. Men i det siste har det vært vanskelig. 

Vi ønsker ikke å bytte vår sjef,mer å hjelpe hen med å bli bedre leder♥️

Jeg har jobbet på mange forskjellige jobber før, med andre sjefer. Og har ikke hatt et problem med dem. I det siste har jeg endt opp med å komme hjem å gråte, fordi jeg føler at om jeg gir alt jeg kan, og allikevel så er jeg ikke bra nok.

Jeg liker jobben min veldig godt, det er veldig koselig å jobbe med blomster og være kreativ sammen med mine kollegaer

Dette innlegget er ikke for å henge ut noen, men mest for å finne ut hva vi skal gjøre får å få arbeidsplassen god og koselig. Jeg jobber i en stor by, og det er flere kollegaer fra andre butikker som trives med sin sjef. Mens vi sliter litt med vår ♥️

Anonymkode: fc9d9...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal si opp jobben. Dersom sjefen ikke setter pris på de ansatte, er det heller ingen vits å jobbe for han eller hun. 
Enten det, eller rett og slett konfrontere sjefen med at du absolutt ikke setter pris på måten dere blir behandlet på. 

Det finnes mer enn nok blomster butikker som sikkert gjerne vil ha deg som ansatt, og som har en hyggelig sjef :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Du bør dra der ifra. Sjefen din er ikke dum, han/hun vet hvordan høflig folkeskikk fungerer. Man kan aldri endre noen, de vet hva de driver med. 

Men jeg skjønner godt det du mener at du liker selve jobben, eneste personen som gjør den uhyggelig noen ganger er en drittsekk av en sjef. 

Så, enten bør dere sammen i temaet kommunisere at hans/hennes atferd bør skjerpes på, eller så bør du finne en annen jobb hvis du finner dette ubehagelig å gjøre. Slutter du så kommer sannsynligvis de andre til å slutte også, er ofte en slik domino-effekt på arbeidsplasser. Så får no sjefen sitte igjen der alene da, et resultat av hans/hennes forferdelige oppførsel mot ansatte. Tenker noen ganger hvordan det er mulig at slike blir satt til makten i en bedrift, er jo alltid som oftest de mest frekkeste og sure personene som blir sjef. 

Min sjef har perioder hvor han også kan være sur, og han sier ifra om noe er galt med en gang. Men han sitter aldri på kontoret og surfer på sosiale medier mens alle andre gjør jobben. Han står faktisk på og jobber veldig hardt, og vil at vi også skal yte vårt beste. Han hater til og med å være på kontoret og vil være mest mulig ute på gulv, men blir selvfølgelig beordret til å ha kontor-dager til viktige ting av regionssjefen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...