AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Del Skrevet 12. mars 2022 Hei Vi skal totalrenovere kjøkkenet. Det blir noen endringer i planløsningen, så det kommet nok til å koste. Jeg og mannen er uenig om benkeplate, og det er her jeg trenger deres hjelp! Det er jeg som står for matlagingen i huset. Han lager seg frokost på hverdager, og helgefrokost lager han ofte. Ellers er han ikke på kjøkkenet. Jeg er glad i å lage mat og bake, har ofte behov for MYE benkeplass. Har derfor sett for meg en benkeplate i stein (gjerne hvit med litt marmormønster feks), sånn at jeg kan sette varme stekebrett og kasseroller rett på plata. Mannen min sier vi burde gå for en rimeligere plate pga prisen. Nå trenger jeg argumenter for å få det jeg vil ha. Hjelp 🤪 Anonymkode: 2b127...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #2 Del Skrevet 12. mars 2022 Har hatt marmor-benkeplate tidligere, og det er jo litt…upraktisk. Marmoren får lett flekker/skjolder. Ville nok valgt et annet materiale. Anonymkode: 96e97...63d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 12. mars 2022 #3 Del Skrevet 12. mars 2022 Mannen din mener at dere ikke har råd. Du ønsker argumenter som likevel skal få ham overtalt. I mitt hode er det sånn at man kjøper det man har råd til selv om der finnes gode argumenter for å velge det dyreste. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Del Skrevet 12. mars 2022 Marmor eller fake marmor er der siste jeg hadde valgt. Så der kan jeg ikke hjelpe deg med argumenter, TS. Anonymkode: a9374...a99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Del Skrevet 12. mars 2022 Ts her Ikke marmor-marmor, sleit litt med å formulere meg. Hmm, hvit benkeplate med litt naturlig spill i? Sånn at det ikke blir helt kritthvitt. Det er ikke at vi ikke har råd, et brukervennlig kjøkken mener jeg at vi skal ta oss råd til. Han er også enig i at kvalitet er viktig. Han har foreslått å kjøpe ei "vanlig" benkeplate vi kan bytte ut om 10 år, men jeg veit at det bare er snakk. Hvorfor kjøpe dyrt kjøkken og så spinke og spare inn på benkeplata? La meg omformulere meg; Tips til benkeplater som tåler kniver, varme kasseroller, som er lett å vaske, ser fresh ut, og som er lys? 😅 Anonymkode: 2b127...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #6 Del Skrevet 12. mars 2022 Jeg ville gått for et kompromiss - finn en benkeplate i stein, men ikke av de dyreste. Tror granitt kan være et alternativ? Jeg vil også ha dette, og hvis min samboer ikke vil så tenker jeg at jeg kan betale litt mer av kostnaden selv. Anonymkode: 47037...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #7 Del Skrevet 12. mars 2022 Vi gikk for dekton 💕 kan sette alt på den. Den er et smykke!!!! Elsker valget. Anonymkode: 56f7f...14e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #8 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her Ikke marmor-marmor, sleit litt med å formulere meg. Hmm, hvit benkeplate med litt naturlig spill i? Sånn at det ikke blir helt kritthvitt. Det er ikke at vi ikke har råd, et brukervennlig kjøkken mener jeg at vi skal ta oss råd til. Han er også enig i at kvalitet er viktig. Han har foreslått å kjøpe ei "vanlig" benkeplate vi kan bytte ut om 10 år, men jeg veit at det bare er snakk. Hvorfor kjøpe dyrt kjøkken og så spinke og spare inn på benkeplata? La meg omformulere meg; Tips til benkeplater som tåler kniver, varme kasseroller, som er lett å vaske, ser fresh ut, og som er lys? 😅 Anonymkode: 2b127...a6b Det er Dekton du tenker på 😊 finnes i mange farger og stiler. Også marmor. Anonymkode: 56f7f...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slitenmamma Skrevet 12. mars 2022 #9 Del Skrevet 12. mars 2022 Jeg har også bestemt at vi skal ha dekton plate når vi pusser opp, den tåler mye og har mange fine utforminger å velge mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 12. mars 2022 #10 Del Skrevet 12. mars 2022 Vi har stein. Brukte vel 100 000 bare på plata. man kan ikke sette varme kjeler rett på stein 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #11 Del Skrevet 12. mars 2022 Men mindre man driver storkjøkken, restaurant eller lignende så er dekton unødvendig, men mindre man er ekstremt opptatt av luksus. Vi gikk for granitt, og angrer ikke et sekund. Eller så er det mye fin stein som er billigere enn dekton og tåker mye mer enn marmor. Sjekk ut Nerostein og Diastone. Anonymkode: 8c201...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #12 Del Skrevet 12. mars 2022 Vi gikk for silestone i marmor mønster, men ikke dekton fordi dekton ikke har gjennomgående mønster på siden slik silestone har. Dekton tåler alt, silestone tåler alt unntatt høy varme. Har ikke vært noe problem. Vi vurderte ekte marmor og, men orket ikke stresset med en så porøs benkeplate som ikke tåler vin, sitronsaft og alt slikt. Men det koster sjukt mye for alle alternativer og hvis dere ikke har øy eller andre store overflater kommer dere langt med god kvalitetslaminat. Heller god innredning og gode løsninger enn fancy benkeplate. Anonymkode: f4c18...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ejlisi Skrevet 12. mars 2022 #13 Del Skrevet 12. mars 2022 Kjøp Dekton hvis du vil ha muligheten til å sette varme kjeler på benkeplaten 👌🏻 jeg ser ikke helt problemet med å bruke et kjeleunderlag (mye billigere det), men det er meg da 🤷🏼♀️😅 har du vurdert sånne rails som limes rett på benkeplaten som fungerer som underlag? Hvis du tilfeldigvis skal ha frittstående øy, kan jo denne være i Dekton og rimelig laminat elns på resten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #14 Del Skrevet 13. mars 2022 Rucula skrev (10 timer siden): Vi har stein. Brukte vel 100 000 bare på plata. man kan ikke sette varme kjeler rett på stein Dette. Varm kjele på kald stein => fare for at benkeplata sprekker. Anonymkode: 9443a...7ee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #15 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ts her Ikke marmor-marmor, sleit litt med å formulere meg. Hmm, hvit benkeplate med litt naturlig spill i? Sånn at det ikke blir helt kritthvitt. Det er ikke at vi ikke har råd, et brukervennlig kjøkken mener jeg at vi skal ta oss råd til. Han er også enig i at kvalitet er viktig. Han har foreslått å kjøpe ei "vanlig" benkeplate vi kan bytte ut om 10 år, men jeg veit at det bare er snakk. Hvorfor kjøpe dyrt kjøkken og så spinke og spare inn på benkeplata? La meg omformulere meg; Tips til benkeplater som tåler kniver, varme kasseroller, som er lett å vaske, ser fresh ut, og som er lys? 😅 Anonymkode: 2b127...a6b Mitt argument er lang levetid og super enkelt vedlikehold. Og derav billigere i lengen (og mye penere) I mitt forrige hus hadde jeg granitt plate. Like fin da jeg flyttet etter 16 år. Byttet kjøkkenskap i denne perioden, men beholdt benkeplata. Nå har jeg hvit benkeplate med spetter i av Dekton. Denne er 100% bearbeidet stein. Den er uten bindingsmiddel som det er i kompositt platene. Helt fantastisk og tåler absolutt alt!! Anonymkode: 0e17b...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #16 Del Skrevet 13. mars 2022 Det er Dekton du tenker på dersom du ønsker å kunne putte varme ting rett på benkeplaten. Men Dekton er den dyreste typen benkeplate, så dersom mannen din synes stein er dyrt, så er nok Dekton i hvert fall ikke innenfor... Anonymkode: 1a066...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 13. mars 2022 #17 Del Skrevet 13. mars 2022 On 3/12/2022 at 8:25 PM, AnonymBruker said: Ts her Ikke marmor-marmor, sleit litt med å formulere meg. Hmm, hvit benkeplate med litt naturlig spill i? Sånn at det ikke blir helt kritthvitt. Det er ikke at vi ikke har råd, et brukervennlig kjøkken mener jeg at vi skal ta oss råd til. Han er også enig i at kvalitet er viktig. Han har foreslått å kjøpe ei "vanlig" benkeplate vi kan bytte ut om 10 år, men jeg veit at det bare er snakk. Hvorfor kjøpe dyrt kjøkken og så spinke og spare inn på benkeplata? La meg omformulere meg; Tips til benkeplater som tåler kniver, varme kasseroller, som er lett å vaske, ser fresh ut, og som er lys? 😅 Anonymkode: 2b127...a6b Dekton. Vi vurderte dette, angrer allerede en måned etter kjøkkenet ble ferdig at vi ikke valgte dekton. 😅 Prisforskjellen var ca 15k (35k vs 50k), tåpelig at det stoppet oss egentlig når vi har brukt flere hundre tusen... Var ikke bare pris som stoppet oss da men. Og obs - sjekk gjerne prisen direkte med flere leverandører av dekton. Prisforskjellen var MYE større når vi sammenlignet med kjøkkenleverandøren, men når vi gikk direkte til produsent var prisen lavere. Via kjøkkenleverandøren var prisen ca 70k for dekton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #18 Del Skrevet 13. mars 2022 Hadde dekton benkeplate i forrige hus, var ikke helt fornøyd. Ble fort småriper og kakk. Hadde gått for ekte stein om jeg hadde valgt igjen. Anonymkode: ad119...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 13. mars 2022 #19 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hadde dekton benkeplate i forrige hus, var ikke helt fornøyd. Ble fort småriper og kakk. Hadde gått for ekte stein om jeg hadde valgt igjen. Anonymkode: ad119...249 Hvis du klarer å få riper og hakk i en plate av dekton, er det ikke mye som er holdbart i ditt hjem 🙈🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #20 Del Skrevet 13. mars 2022 Kvalitet skrev (3 minutter siden): Hvis du klarer å få riper og hakk i en plate av dekton, er det ikke mye som er holdbart i ditt hjem 🙈🙈 🙄 Koksgrå benkeplate med underlimt vask. Ble små hakk allerede første uken. Anonymkode: ad119...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå