AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Vi var 4 venninner på en vin kveld i går. De 3 andre avtalte å dra på konsert i sommer. Ble spurt om jeg ble med. Jeg sa det som det var at jeg ikke har råd. Har 2 tenåringer og pengene jeg etter at utgiftene er betalt går der. De andre har voksne barn. Så sier hun som jeg har kjent siden ungdomsskolen at hun kan kjøpe billetten i bursdagsgave til meg. Hun er den eneste utenom familie jeg kjøper gaver som koster litt til. Og hun gjør det til meg. Jeg takker ja til det og ble glad. I dag ringte hun og sa at hun hadde kjøpt billett. Men da blir det kun denne gaven fra meg sier hun. For den kostet 900 kr. Jeg synes det var en unødvendig kommentarer. Eller overdriver jeg? Anonymkode: 3386f...c9a 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Jeg forstår ikke hva du reagerer på.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Nei det syns jeg ikke. Hun forsikret seg om at det ikke var forventning om en gave på bursdagen også. Ja, det finnes mange av de menneskene. Anonymkode: f8800...9c8 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det syns jeg ikke. Hun forsikret seg om at det ikke var forventning om en gave på bursdagen også. Ja, det finnes mange av de menneskene. Anonymkode: f8800...9c8 Jeg forventer aldri dyre gaver. Og setter pris på alt jeg får Anonymkode: 3386f...c9a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg forventer aldri dyre gaver. Og setter pris på alt jeg får Anonymkode: 3386f...c9a Ok Anonymkode: 75c7a...43d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #6 Skrevet 12. mars 2022 Synes det var en helt grei kommentar. Greit med 'åpne linjer', som jeg selv, familie og venner alltid har praktisert. Flott og raus gave fra venninne synes jeg, og greit for dere begge at det ikke forventes noe utenom åå selve dagen din. Så ja, jeg synes det er rart du tenker det er en unødvendig kommentar. Anonymkode: dd96c...2c2 5
NiceOrNothing Skrevet 12. mars 2022 #7 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var 4 venninner på en vin kveld i går. De 3 andre avtalte å dra på konsert i sommer. Ble spurt om jeg ble med. Jeg sa det som det var at jeg ikke har råd. Har 2 tenåringer og pengene jeg etter at utgiftene er betalt går der. De andre har voksne barn. Så sier hun som jeg har kjent siden ungdomsskolen at hun kan kjøpe billetten i bursdagsgave til meg. Hun er den eneste utenom familie jeg kjøper gaver som koster litt til. Og hun gjør det til meg. Jeg takker ja til det og ble glad. I dag ringte hun og sa at hun hadde kjøpt billett. Men da blir det kun denne gaven fra meg sier hun. For den kostet 900 kr. Jeg synes det var en unødvendig kommentarer. Eller overdriver jeg? Anonymkode: 3386f...c9a Ikke noe rar kommentar i det hele tatt . Hun ville nok bare forsikre seg at du ikke har forventninger om noe mer. Raust og fint gjort av henne å fikse billetten 😃 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #8 Skrevet 12. mars 2022 NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Ikke noe rar kommentar i det hele tatt . Hun ville nok bare forsikre seg at du ikke har forventninger om noe mer. Raust og fint gjort av henne å fikse billetten 😃 Helt enig! Ingen rar eller merkelig kommentar- helt innafor. Anonymkode: 37b68...ae8 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #9 Skrevet 12. mars 2022 Dere drakk vin da hun sa hun kunne kjøpe billetten i bursdagsgave til deg. Hun kjøper billetten etterpå og ringer deg for å gi beskjed og understreker samtidig at dette blir din bursdagsgave. Synes det er helt greit. Hun er jo en god venninne som tross alt ønsker å ha deg med på konserten og kjøper billetten i gave. Jeg har opplevd flere ganger (og spesielt ofte fra en venninne) at det fort blir glemt det man kjøper og gir i beruset tilstand. For eksempel skulle jeg feire bursdag til en venninne og hadde kjøpt en gave som lå hjemme (rakk ikke hente gaven da vi møttes rett etter jobb pga endring i planer). Jeg spanderte en flaske bobler som vi delte siden jeg beklageligvis hadde glemt gaven hjemme. Etter dette betalte jeg regningen også for fire øl hun hadde drukket før jeg kom. Da vi bestilte to nye øl og kelneren kom med regningen ga han regningen til henne. Hun ble forbauset og sa at hun kun skulle betale for en. Jeg sa ikke noe og betalte da for min ene øl (etter å ha spandert hele kvelden henens). Da vi gikk hjem etterpå spurte hun om når jeg tenkte å komme med bursdagsgaven 😯 Mener ikke å si at TS er som min venninne, men hvis man opplever slikt med enkelte gjør det at man gjerne vil minne på at man gir en gave når man faktisk gjør det. Ingen vil nevne at billettprisen er kr 900,- i sommer, men det er jo en betydelig sum og jeg skjønner at hun vil ha det forstått at hun gir en flott gave. Hadde TS vært min venninne hadde hun glemt at hun ikke hadde kjøpt billetten selv, forventet både gratis drikke siden hun har bursdag og også glemt at drikke ikke egentlig er gratis slik at hun også ville savnet en fysisk gave i tillegg. Dagen derpå hadde hun glemt helt bort om hun overhodet fikk noe i gave og gladelig tatt imot nye gaver siden hun hadde bursdag dagen før. Så dette handler ikke om deg, TS, men om andre folk som gjør at man vil forebygge å komme i uheldige situasjoner igjen, tenker jeg 😉 Anonymkode: 9c366...9df
Mezzosoprena Skrevet 12. mars 2022 #10 Skrevet 12. mars 2022 Hun ville bare påpeke at det ikke blir noen annen gave til deg på bursdagen din, I TILFELLE du skulle forvente det. Det er da en helt grei kommentar, og virkelig ikke noe å reagere på! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 Du overdriver noe veldig, TS! Venninnen din er både raus og ryddig (sier fra så du ikke forventer en fysisk gave i tillegg). Vær takknemlig og glad at du har en så god venn! Anonymkode: 044e1...984 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå