AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Jeg har verdens mest konfliktskye bror. Skal ikke lage noe styr og skal være smiske og bli godt likt. vår mor er demens og har vedtak som ikke blir fulgt opp av helsepersonell. Jeg har ved flere anledninger klaget til lederen og de skal bli bedre, men bedre blir de ikke. Forrige måned klaget jeg til fylkesmannen. Fikk medhold og pleiehjemmet fikk ei skrape. Min bror er er dritsur og livredd for at pleierene skal se på oss som vanskelig og klagete. han mener vi burde vært enig om klagen. Jeg mener det er irrelevant om han er enig med meg eller ei, da vedtaket omhandler liv og helse. hva tenker dere? Anonymkode: 6c4fb...b5f 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Flott at du stiller opp for din mor 🙏 Be han ta seg en bolle! Anonymkode: 436bd...e3c 18
Gjest theTitanic Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 At han er konfliktsky og troendes til å la din mor lide for selv å ikke møte ubehageligheter. Utrolig egoistisk å sette seg selv og sine behov forran en som er hjelpeløs.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flott at du stiller opp for din mor 🙏 Be han ta seg en bolle! Anonymkode: 436bd...e3c Takk. Jeg er så lei av å være den som alltid blir sett på som den som lager styr. Anonymkode: 6c4fb...b5f 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 theTitanic skrev (Akkurat nå): At han er konfliktsky og troendes til å la din mor lide for selv å ikke møte ubehageligheter. Utrolig egoistisk å sette seg selv og sine behov forran en som er hjelpeløs. Dette 🙌🏼 nettopp slik det er Anonymkode: 6c4fb...b5f 3
Gjest ti10 Skrevet 12. mars 2022 #6 Skrevet 12. mars 2022 Selvfølgelig har du rett. Du kan jo spørre broren din hva han synes er viktigst: at moren deres får verdig og god omsorg som hun har krav på, eller at dere er populære hos de som jobber på pleiehjemmet?
Rosatoast Skrevet 12. mars 2022 #7 Skrevet 12. mars 2022 ti10 skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig har du rett. Du kan jo spørre broren din hva han synes er viktigst: at moren deres får verdig og god omsorg som hun har krav på, eller at dere er populære hos de som jobber på pleiehjemmet? Signerer denne! Helt hårreisende å lese TS, er broren din en usikker ungdom eller hva er greia? Utrolig. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #8 Skrevet 12. mars 2022 ti10 skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig har du rett. Du kan jo spørre broren din hva han synes er viktigst: at moren deres får verdig og god omsorg som hun har krav på, eller at dere er populære hos de som jobber på pleiehjemmet? Funker ikke å snakke med han. Han innrømmer ikke at han ønsker å være poppis hos de på pleiehjemmet, men jeg ser jo det. Skal hele tiden være så fornøyd og takknemlig. Jeg er også stort sett fornøyd, og gir de gode tilbakemeldinger på det, men når det er vedtatt et vedtak for å ivareta hennes helse så kan jeg ikke sitte å se på at det går til helvete. Han tror en slik klage vil ødelegge hele hans rykte og alt han står for. men det er jeg som har klaget, ikke han Anonymkode: 6c4fb...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #9 Skrevet 12. mars 2022 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Signerer denne! Helt hårreisende å lese TS, er broren din en usikker ungdom eller hva er greia? Utrolig. Voksen mann, men viktig å smiske og være godt likt. Koste hva det koste vil Anonymkode: 6c4fb...b5f
Rosatoast Skrevet 12. mars 2022 #10 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Voksen mann, men viktig å smiske og være godt likt. Koste hva det koste vil Anonymkode: 6c4fb...b5f Da er dere to rake motsetninger, ikke så uvanlig blant søsken heller
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #11 Skrevet 12. mars 2022 Rosatoast skrev (3 minutter siden): Da er dere to rake motsetninger, ikke så uvanlig blant søsken heller Liker jo å bli likt jeg også. Men det går jo an å klage på noe, samtidig som en er fornøyd ellers. Anonymkode: 6c4fb...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #12 Skrevet 12. mars 2022 Synes du har gjort en god jobb jeg så kan broren din få tenke så mye på pleierne han bare ønsker. Det er ikke ditt problem, ikke skjønner jeg hvordan dette kan "ødelegge" hans rykte og det han står for heller. Har han rykte på seg for å være en smisker som lett blir overkjørt? Anonymkode: 3f24a...51b 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #13 Skrevet 12. mars 2022 Sikker på at han er ikke bare redd det vil gå utover moren deres hvis dere er "masete"? Altså de er allerede der hvor de driter i vedtak. Anonymkode: fa7d0...90b 1
AprilLudgate Skrevet 12. mars 2022 #14 Skrevet 12. mars 2022 Han er dust. Du fikk medhold = det var helt på sin plass. Du utøver god omsorg på vegne av din mor som nå ikke kan ta vare på seg selv. Tenk om hun var like konfliktsky ovenfor ham om noe åpenbart feil foregikk i barnehagen eller på skole? 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #15 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes du har gjort en god jobb jeg så kan broren din få tenke så mye på pleierne han bare ønsker. Det er ikke ditt problem, ikke skjønner jeg hvordan dette kan "ødelegge" hans rykte og det han står for heller. Har han rykte på seg for å være en smisker som lett blir overkjørt? Anonymkode: 3f24a...51b Han ser generelt på det å klage som sært. Han skal liksom være så fornøyd med alt. Anonymkode: 6c4fb...b5f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #16 Skrevet 12. mars 2022 Da kan han glede seg til den dagen han er i pleiehjem og bli behandlet dårlig. Da får han kjenne litt hva moren din opplever og kanskje innrømmer han burde ha kjempet for henne. Anonymkode: 5b83f...b4a 2
Ulrikke Skrevet 12. mars 2022 #17 Skrevet 12. mars 2022 Å klage på en skikkelig måte, tydelig, bestemt, direkte men høflig, det er HELT innafor. Du fikk medhold, altså var det grunnlag for klagen. Broren din bør være glad du tar kampen når han ikke tør! Mammen din fortjener å bli tatt skikkelig vare på! 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #18 Skrevet 12. mars 2022 Ulrikke skrev (1 time siden): Å klage på en skikkelig måte, tydelig, bestemt, direkte men høflig, det er HELT innafor. Du fikk medhold, altså var det grunnlag for klagen. Broren din bør være glad du tar kampen når han ikke tør! Mammen din fortjener å bli tatt skikkelig vare på! Jeg liker ikke klage på andre som gjør så godt de kan. Men når det er snakk om liv og helse og de ikke følger opp enkle vedtak selv når jeg har gitt de beskjed på en fin måte måtte jeg jo si fra. når vedtak er fattet av fylkesmannen er det vedtak som er viktig. Anonymkode: 6c4fb...b5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå