Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er satt opp på jobb neste fredag og har virkelig ikke lyst og har nå fått tilbud om å bli med på hyttetur. Kan selvsagt prøve å bytte bort vakta, men erfaringsmessig er det vanskelig med helgevaktene. Og da er det litt suspekt om jeg plutselig er syk.. 

Jeg hater denne jobben, jeg trenger ikke jobben og jeg trenger ikke referanse her fra. Dette er min siste vakt på dette stedet. Hvor ille er det om jeg ringer inn syk eller "glemmer" vakta? Hvilke konsekvenser kan det få om jeg ikke møter opp? Jeg vurderer også å tilby noen av mine kolleger 1000 kr ekstra hvis de er villig til å ta vakta. 

Anonymkode: b001e...6b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært sjefen din og visst om din arbeidsmoral, hadde jeg sparket deg umiddelbart. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, FunnyBoy123 said:

Hadde jeg vært sjefen din og visst om din arbeidsmoral, hadde jeg sparket deg umiddelbart. 

Hadde egentlig vært greit, for vil virkelig ikke jobbe der. Arbeidsmoralen blir så som så når man hater jobben. 

Har en annen jobb også, og der har jeg aldri hatt fravær i løpet av 5 år. 

Skrevet

Du spør sjefen din om du kan ta en feriedag eller avspasering aktuell vakt. Eller om du kan søke ulønnet permisjon for aktuell vakt.

Hvis du virkelig hater jobben så burde du sluttet for lengst. Din avsky for jobben og ønske om å heller være sosial skal ikke gå utover arbeidsplassen. Hvis du plutselig liksom glemmer vakten eller ringer deg inn syk så vet du jo at en kollega må ta over, og de som tar over har hvertfall gjerne ikke regnet med å måtte jobbe da. Du har nok også visst om aktuell vakt en stund. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vurderer også å tilby noen av mine kolleger 1000 kr ekstra hvis de er villig til å ta vakta. 

Dette er vel den beste idéen :) 

Anonymkode: 5b2fa...874

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er satt opp på jobb neste fredag og har virkelig ikke lyst og har nå fått tilbud om å bli med på hyttetur. Kan selvsagt prøve å bytte bort vakta, men erfaringsmessig er det vanskelig med helgevaktene. Og da er det litt suspekt om jeg plutselig er syk.. 

Jeg hater denne jobben, jeg trenger ikke jobben og jeg trenger ikke referanse her fra. Dette er min siste vakt på dette stedet. Hvor ille er det om jeg ringer inn syk eller "glemmer" vakta? Hvilke konsekvenser kan det få om jeg ikke møter opp? Jeg vurderer også å tilby noen av mine kolleger 1000 kr ekstra hvis de er villig til å ta vakta. 

Ehh Hvis det ikke er viktigt. Bare ta og sykmeld deg eller ta ut egenmelding. Hvorfør ska en vare slave for en jobb som en ikke liker. Du kan også selge vakten selfølgelig, er ikke noe problem det 

Anonymkode: 30935...130

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på de andre her.

Null konsekvenser for deg. Meld deg syk.

Anonymkode: 557e7...613

Skrevet (endret)
FunnyBoy123 skrev (16 minutter siden):

Så du tror det er mulig i Norge?

Endret av Brunello
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også late som jeg er utenlands og at flyet mitt ble kansellert på tilbaketuren. Og at neste fly tilbake ikke er før etter vakten har startet, det er kanskje bedre enn år ringe inn syk? Da slipper de hvert fall å betale lønn til meg. 

Jeg er klar over at det er umoralsk, men jeg hater virkelig denne jobben, og den har ødelagt så mye sosialt for meg. Jeg har sagt opp og har bare denne siste vakta igjen, den er helt urelevant til det jeg er utdannet til og den er dårlig betalt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan også late som jeg er utenlands og at flyet mitt ble kansellert på tilbaketuren. Og at neste fly tilbake ikke er før etter vakten har startet, det er kanskje bedre enn år ringe inn syk? Da slipper de hvert fall å betale lønn til meg. 

Jeg er klar over at det er umoralsk, men jeg hater virkelig denne jobben, og den har ødelagt så mye sosialt for meg. Jeg har sagt opp og har bare denne siste vakta igjen, den er helt urelevant til det jeg er utdannet til og den er dårlig betalt. 

Du kan bere ringe inn syk og eventuelt bere ikke levere egenmelding om du uroer deg for lønnsutgiftene. 

Anonymkode: 70400...775

Skrevet

Elendig moral.  Å skulke jobben en dag er det samme som å stjele en dagslønn.  Om du er så lite interessert i jobbe, si heller opp og hold deg unda NAV for du kvalifiserer ikke til noe der heller siden du ikke gidder å jobbe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Stina234 said:

Elendig moral.  Å skulke jobben en dag er det samme som å stjele en dagslønn.  Om du er så lite interessert i jobbe, si heller opp og hold deg unda NAV for du kvalifiserer ikke til noe der heller siden du ikke gidder å jobbe.

Jeg jobber jo. Har en 100 % i tillegg og har aldri vært borte der fra. Dette er en deltidsjobb som jeg har sagt opp nå. Hvorfor tror alle at jeg har dårlig arbeidsmoral? Har dere virkelig aldri vurdert å ta fri fra jobb en dag? 

AnonymBruker
Skrevet

Gud, jeg er så lei desse «kollegaene» som har så dårlig arbeidsmoral ! 
Tåler ikke å måtte bite tennene sammen og skjerpe seg når det trengs. 
Men å melde seg syke i hytt og pine i siste  liten sånn det ikke går å finne en erstatter. 
De sørger alltid for at vi andre må jobbe for to for å få det til å gå rundt. 
Og hadde det bare vært en eller to ganger dette skjedde. 
Og så lenge de er i en relasjon til andre som jobber her så blir det aldri ryddet opp i. 

Til TS: Det er bedre du bare slutter på dagen sånn at de får skansen til å få inn et seriøst arbeidsmenneske.  

Anonymkode: 35267...563

• Liker 2
Skrevet

Ring inn syk. La være å ta ut egenmelding viss å få lønn for skulkinga gir dårlig samvittighet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Gud, jeg er så lei desse «kollegaene» som har så dårlig arbeidsmoral ! 
Tåler ikke å måtte bite tennene sammen og skjerpe seg når det trengs. 
Men å melde seg syke i hytt og pine i siste  liten sånn det ikke går å finne en erstatter. 
De sørger alltid for at vi andre må jobbe for to for å få det til å gå rundt. 
Og hadde det bare vært en eller to ganger dette skjedde. 
Og så lenge de er i en relasjon til andre som jobber her så blir det aldri ryddet opp i. 

Til TS: Det er bedre du bare slutter på dagen sånn at de får skansen til å få inn et seriøst arbeidsmenneske.  

Anonymkode: 35267...563

Har aldri vært syk fra denne jobben før. Har jobbet annenhver helg her i to år. Pluss ekstra når det treng. Er dritt lei av denne jobben og trenger virkelig fri neste helg. Jeg trenger ikke lønn. 

De kan være en mindre på jobb uten at det er noe krise. 

Dere kjenner ikke meg og min arbeidsmoral, har det siste årene jobbet godt over 100 %, og har bare gode referanser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har aldri vært syk fra denne jobben før. Har jobbet annenhver helg her i to år. Pluss ekstra når det treng. Er dritt lei av denne jobben og trenger virkelig fri neste helg. Jeg trenger ikke lønn. 

De kan være en mindre på jobb uten at det er noe krise. 

Dere kjenner ikke meg og min arbeidsmoral, har det siste årene jobbet godt over 100 %, og har bare gode referanser. 

Hvis det stemmer at du har så god arbeidsmoral og at su har gjort «alt» for jobben tidligere, så synes jeg sjefen din burde la deg få fri og finne noen andre som kan ta over. Det er på sin plass om du har så god arbeidsmoral.

HVIS det du sier stemmer, og sjefen ikke bryr seg, så synes jeg du bare skal ringe inn syk. Får du dårlig samvittighet over lønn, så ikke skriv egenmelding da.

Og dette kommer fra en med svært høy arbeidsmoral og som elsker å jobbe :) Drit irriterende hver gang noen skulker på jobb, men det er ofte de samme. Hadde en med høy arbeidsmoral gjort det den ene gangen ville jeg ikke tenkt så mye dersom det var viktig. Det er viktig å prioritere seg selv når det virkelig gjelder, og dette har du aldri gjort før, så da synes jeg at det er greit. En hyttetur høres jo ikke så viktig ut… men kanskje er det for deg.

Anonymkode: 41b09...81d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber jo. Har en 100 % i tillegg og har aldri vært borte der fra. Dette er en deltidsjobb som jeg har sagt opp nå. Hvorfor tror alle at jeg har dårlig arbeidsmoral? Har dere virkelig aldri vurdert å ta fri fra jobb en dag? 

Nei, jeg har aldri bruket en tre dagers eller på annen måte skulket jobben.  Har jeg hatt behov for fri så har jeg avtalt dette uten lønn.  Men så liker jeg også jobben min, trives godt, gode kollegaer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...