AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Hei Jeg er kommet i en situasjon jeg ikke trodde jeg skulle møte. Min 8. Klasse jente har ila 7.klasse blitt mer og mer fraværende fra skolen, det var blitt mye mobbing og ekskludering. I 8klasse ble det verre og hun fikk en eksplosjon av kviser som dekker 90% av ansiktet. Selvtilliten er borte. Hun har siden 8klasse nesten ikke vært på skolen. Etter å ha fått hjelp fra barnevernet (bv) siden høst, har hun i de siste par mnd gått på skolennet par dager i uka fast. Hun går på bupa. Jeg får også hjelp og veiledning av hupa for å skjønne situasjonen og vite hvordan jeg skal være med henne,samt en drøss med møter med skolen og bv. Jeg er nå i jobb som vikar og har vært det i ca 1 år. Jobber alt fra 3 dr i uka til fullt. Jobber fullt når noen tar ut ferie. Problemet er her. Jeg bruker veldig mye tid på møter og å pushe henne på skolen og kjøre og hente henne. Bor ikke så langt,problemet er at hun vil ikke/ kan ikke gå selv. Jeg har jobb. Men har tatt mye fri siden hun startet på skolen igjen i januar, og bupa og alt ble koblet inn,så jeg måtte ta mye fri for å gå på møter. Nå er vikaret mitt gitt bort til noen andre,jeg skjønner jo sjefen. Jeg kan jo prøve å skaffe annen jobb,men problemet blir det samme. Jeg må være hjemme 2 dager i uka og pushe på skolen, og kjøre, samt møter, og mine bupa møter til meg selv. Mannen jobber 5-17. Så jeg kommer ikke til å kunne jobbe mens dette pågår. Det jeg lurer på er. Om det er noe jeg kan søke på hos nav. Kun til dette blir bedre. At jeg og dattera mi får hjelp, at hun kalrer å gå på skolen og ordne selv, og jeg er ferdig med vupa og møtene med bv og skolen osv blir da mindre eller slutt på. Jeg vet det ikke er magi, men at dette vil ta tid. Jeg har lest ang omsorgspenger. Men dette høres ut som om det er pleietrengende barn? Mitt barn er frisk fysisk. Det er psykisk hun er syk. Derfor tror jeg ikke denne gjelder. Dessuten høres det ut som om omsorgspenger er for korte perioder/dager. Men den stønaden jeg tenker på er mer langvarig, til dette bedrer seg. Akkurat nå har jeg søkt om dagpenger. Men skal jo på jobb når jeg blir tilkalt men ser ikke hvordan det skal gå da jeg må være borte flere dager i uka( i noen timers strekk, i hele dagen). Jeg er ikke lat. Jeg vil bare ha fokuset mitt på jenta mi nå, samtidig som jeg trenger inntekt. Men at jeg ikke kan både jobbe og ta vare på jenta mi samtidig, jeg må velge. Og vi har ikke råd til at jeg ikke jobber. Jeg går på bupa for å lære å takle situasjonen og skjønne hva datteri går gjennom, hva hun tebker og opplever. Jeg går også på bupa da jeg mistet eldste dattera for et par år siden. Dette er ikke bare et sorg for meg, men et sorg for minste dattera mi. Vi alle føler at vi synker og synker. Anonymkode: 8f1a7...832
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Du må søke pleiepenger. Lege på bupa må skrive legeerklæring. Så søker du selv på nav. Pleiepenger gjelder både fysisk og psykisk sykdom. Dette kan du ha alt fra uker til år. Anonymkode: cd036...f0f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du må søke pleiepenger. Lege på bupa må skrive legeerklæring. Så søker du selv på nav. Pleiepenger gjelder både fysisk og psykisk sykdom. Dette kan du ha alt fra uker til år. Anonymkode: cd036...f0f Åh? Aldri hørt om det. Prøvde å lese på nav, men finner bare omsorgspenger. Takk for tips, skal sjekke Anonymkode: 8f1a7...832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå