Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 20-årene og har aldri hatt kjæreste. Av flere grunner egentlig. Kanskje mest fordi jeg er veldig innadvendt. Jeg er heller ikke så sosial av meg og deltar ikke på noen arenaer der det er naturlig å skulle finne seg kjæreste. Jeg er helt ærlig også veldig redd for å bli sammen med noen på den måten. Det å være så sårbar skremmer meg. 

Noen som har noen gode råd til hvordan en finner kjæreste og tørr å åpne opp og være sårbar?

Anonymkode: 87da2...551

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har hatt det ålreit uansett så har du ikke gått glipp av noe. Forhold, spesielt med en kvinne, er heller ikke noe du blr gå inn i med mindre du har 100% kontroll på din egen psyke. 

Med mindre du ønsker barn eller trenger en medlåntaker så er det svært få fordeler med å være sammen med noen. 

Anonymkode: 6da7d...83f

Skrevet

Du må ikke stresse med at du ikke har vært i et forhold før. Noen av de beste menneskene jeg kjenner er evig single og det er veldig mange som får sin første kjæreste «sent» i livet. Det gjelder særlig sjenerte og innadvendte folk! 

Det er vanskelig å svare på spørsmålet ditt, om hvordan man skal tørre å være sårbar. Muligens er det noe du kan trene deg opp i, litt etter litt. Du trenger ikke gå fra 0 til 100 på et par uker liksom, men kanskje først øve deg rundt folk du kjenner fra før. Fortelle litt mer personlige ting fra livet ditt i stedet for kun å snakke om overflødig pjatt? Øve deg opp litt etter litt, for folk som du er trygg på fra før av. Kollegaer eller lignende. 

Et stort problem for deg, og mange andre, er at vi sjeldent treffer nye folk og potensielle partnere. Så der må du kanskje gjøre en større innsats? Uten et sosialt liv er det lite som skjer, og kjærlighet dukker som kjent ikke opp på dørstokken. Kan du gjøre noe annerledes enn slik som du lever nå? Starte med en aktivitet? Begynne å henge på en bestemt kafe eller pub som blir ditt stamsted? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søstera mi var stort sett singel til hun kom i 30-årene. 

Jeg oppfordret henne til å tørre å gjøre ting aleine (uten bestevenninna), møte nye mennesker og vise sårbarhet overfor en potensiell partner. 

Via en interesse møtte hun han hun nå er gift med. De har det veldig fint sammen, og deler bla denne interessen. 

Anonymkode: 5a2e6...c92

AnonymBruker
Skrevet

så hva har du gjort i de alle årene? levd i sølibat? ikke vært med menn i det heletatt? nå som du er utvasket, da ønsker du å finne noen?

vel jeg tror det blir vanskligheter med det høye alderen din, du vil treffe mindre menn og de som tar kontakt vil være eldre, kanskje i midten i 30 årene. det vil ikke bli mange av dem heller siden mange er allerede i forhold eller opptatt med noe annet enn å jakte på damer. 

men for all del bare prøv, men hvor skal du starte?

Anonymkode: 34b77...6c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...